Toon posts:

problemen met tv aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

• TammysPlace
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-11-2022
Hallo, ik heb een vraag. Ik wil mijn tv aansluiten op mijn pc. Dat ging eerst ook gewoon goed op hdmi. Nu heb ik een hdmi splitter (anders moest ik elke keer hdmi kabels wisselen). maar nu geeft die dus de melding: niet ondersteund videoformaat. Komt dit door de hdmi splitter? of kan ik ergens een instelling anders zetten, zodat het wel werkt?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat kan.

- welke TV?
- welke HDMI-versies?
- welk videoformaat?
- welk output-device?
- welke splitter?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TammysPlace
MAX3400 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:55:
Ja, dat kan.

- welke TV?
- welke HDMI-versies?
- welk videoformaat?
- welk output-device?
- welke splitter?
Ben niet heel technish onderlegt. heb ff fotos gemaakt met alle info van wat ik kan vinden.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 14:29
Zomaar een gokje: Deze splitter maakt van 1 signaal 2 signalen en jij gebruikt hem andersom? (van 2 bronnen naar 1 beeldscherm/tv)

• MAX3400

MAX3400

Even lezen: Output video: HDMI 1.4b + HDCP 1.4 (splitter)

Dat houdt in dat je voor 2160p60 mogelijk als naar 4:2:0 subsampling moet en dat doen de meeste outputs helemaal niet by default want die willen "graag" 4:2:2 of hoger eruit spugen.

Gok dat daar je issue zit maar ja, ik lees nergens welke resolutie je wil uitspugen vanaf de laptop dus het is een beetje koffiedik kijken.

• TammysPlace
Hippocampus schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:08:
Zomaar een gokje: Deze splitter maakt van 1 signaal 2 signalen en jij gebruikt hem andersom? (van 2 bronnen naar 1 beeldscherm/tv)
nee, van pc naar 2 schermen (tv en een normale beeldscherm)

• TammysPlace
MAX3400 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:09:
Even lezen: Output video: HDMI 1.4b + HDCP 1.4 (splitter)

Dat houdt in dat je voor 2160p60 mogelijk als naar 4:2:0 subsampling moet en dat doen de meeste outputs helemaal niet by default want die willen "graag" 4:2:2 of hoger eruit spugen.

Gok dat daar je issue zit maar ja, ik lees nergens welke resolutie je wil uitspugen vanaf de laptop dus het is een beetje koffiedik kijken.
pc, geen laptop. maar ik heb niet aan de resolutie gezeten (weet eerlijk gezegd ook niet eens hoe dat moet). en als de hdmi van tv gewoon op de pc zit, doet die het wel, maar als die op de splitter zit doet die het niet. Maar heb dus maar 1 hdmi uitgang op mijn pc, en een beeldscherm op hdmi, en dus tv. En om niet elke keer kabels te wisselen, wil ik een splitter.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:35
Heb je wel een DVI uitgang over? Dan kan een DVI->HDMI plug wellicht ook een oplossing bieden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:50
Wel gewoon beeld op de (PC) monitor via de splitter?
Welke monitor precies?
Testen met andere resoluties/frequenties/kleurdiepte?

• TammysPlace
LordSinclair schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:16:
Heb je wel een DVI uitgang over? Dan kan een DVI->HDMI plug wellicht ook een oplossing bieden.
ja die heb ik nog over idd, dat kan ik dan ook wel gaan proberen idd (totaal niet aan gedacht). bedankt!

• TammysPlace
The_Doman schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:19:
Wel gewoon beeld op de (PC) monitor via de splitter?
Welke monitor precies?
Testen met andere resoluties/frequenties/kleurdiepte?
ja wel gewoon beeld op pc scherm met de splitter.
pc scherm is g-master g2230hs.

dat laatste weet ik dus echt niet hoe dat moet. ben best wel een leek op dit gebied.

• MAX3400

MAX3400

Output resolutie van de machine is nodig
Zie namelijk nu pas dat je TV "maar" 1080p60 is. Je monitor accepteert 1080p75.

Denk dat het daar dus in zit.

• TammysPlace
Ik heb dus gevonden hoe ik de resolutie kon aanpassen (bedankt voor die info). het werkt nu, dus heel erg bedankt voor de hulp, zonder jullie was het me niet gelukt.

verdere reacties zijn dan ook niet meer nodig. fijne dag verder mensen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee