Hallo, ik heb een vraag. Ik wil mijn tv aansluiten op mijn pc. Dat ging eerst ook gewoon goed op hdmi. Nu heb ik een hdmi splitter (anders moest ik elke keer hdmi kabels wisselen). maar nu geeft die dus de melding: niet ondersteund videoformaat. Komt dit door de hdmi splitter? of kan ik ergens een instelling anders zetten, zodat het wel werkt?
Ja, dat kan.
- welke TV?
- welke HDMI-versies?
- welk videoformaat?
- welk output-device?
- welke splitter?
- welke TV?
- welke HDMI-versies?
- welk videoformaat?
- welk output-device?
- welke splitter?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ben niet heel technish onderlegt. heb ff fotos gemaakt met alle info van wat ik kan vinden.MAX3400 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:55:
Ja, dat kan.
- welke TV?
- welke HDMI-versies?
- welk videoformaat?
- welk output-device?
- welke splitter?
Zomaar een gokje: Deze splitter maakt van 1 signaal 2 signalen en jij gebruikt hem andersom? (van 2 bronnen naar 1 beeldscherm/tv)
Even lezen: Output video: HDMI 1.4b + HDCP 1.4 (splitter)
Dat houdt in dat je voor 2160p60 mogelijk als naar 4:2:0 subsampling moet en dat doen de meeste outputs helemaal niet by default want die willen "graag" 4:2:2 of hoger eruit spugen.
Gok dat daar je issue zit maar ja, ik lees nergens welke resolutie je wil uitspugen vanaf de laptop dus het is een beetje koffiedik kijken.
Dat houdt in dat je voor 2160p60 mogelijk als naar 4:2:0 subsampling moet en dat doen de meeste outputs helemaal niet by default want die willen "graag" 4:2:2 of hoger eruit spugen.
Gok dat daar je issue zit maar ja, ik lees nergens welke resolutie je wil uitspugen vanaf de laptop dus het is een beetje koffiedik kijken.
nee, van pc naar 2 schermen (tv en een normale beeldscherm)Hippocampus schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:08:
Zomaar een gokje: Deze splitter maakt van 1 signaal 2 signalen en jij gebruikt hem andersom? (van 2 bronnen naar 1 beeldscherm/tv)
pc, geen laptop. maar ik heb niet aan de resolutie gezeten (weet eerlijk gezegd ook niet eens hoe dat moet). en als de hdmi van tv gewoon op de pc zit, doet die het wel, maar als die op de splitter zit doet die het niet. Maar heb dus maar 1 hdmi uitgang op mijn pc, en een beeldscherm op hdmi, en dus tv. En om niet elke keer kabels te wisselen, wil ik een splitter.MAX3400 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:09:
Even lezen: Output video: HDMI 1.4b + HDCP 1.4 (splitter)
Heb je wel een DVI uitgang over? Dan kan een DVI->HDMI plug wellicht ook een oplossing bieden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wel gewoon beeld op de (PC) monitor via de splitter?
Welke monitor precies?
Testen met andere resoluties/frequenties/kleurdiepte?
Welke monitor precies?
ja die heb ik nog over idd, dat kan ik dan ook wel gaan proberen idd (totaal niet aan gedacht). bedankt!LordSinclair schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:16:
Heb je wel een DVI uitgang over? Dan kan een DVI->HDMI plug wellicht ook een oplossing bieden.
ja wel gewoon beeld op pc scherm met de splitter.The_Doman schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:19:
Wel gewoon beeld op de (PC) monitor via de splitter?
Welke monitor precies?
pc scherm is g-master g2230hs.
dat laatste weet ik dus echt niet hoe dat moet. ben best wel een leek op dit gebied.
Output resolutie van de machine is nodig
Zie namelijk nu pas dat je TV "maar" 1080p60 is. Je monitor accepteert 1080p75.
Denk dat het daar dus in zit.
Zie namelijk nu pas dat je TV "maar" 1080p60 is. Je monitor accepteert 1080p75.
Denk dat het daar dus in zit.
Ik heb dus gevonden hoe ik de resolutie kon aanpassen (bedankt voor die info). het werkt nu, dus heel erg bedankt voor de hulp, zonder jullie was het me niet gelukt.
verdere reacties zijn dan ook niet meer nodig. fijne dag verder mensen.
verdere reacties zijn dan ook niet meer nodig. fijne dag verder mensen.
Pagina: 1