Toon posts:

Nieuwe HDD voor NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:00

H_H

'Tis but a scratch!

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe HDD voor mijn Synology 216Play met flinke ruimte voor opslag van foto's en films.

Wat is je budget?
Ik twijfelde eerst over 8TB (ca. 150-200 euro?), maar zie dat 14-16 TB te koop is voor 240-290 euro. Dus dat is ongeveer het budget, afhankelijk van de grootte.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu vooral WD in huis. Vroeger in pc's ook veel Seagate gehad. Allemaal prima. Maar Toshiba schuif ik niet per definitie opzij. Maar gevoelsmatig lijkt WD te way to go,gezien de populariteit van Red Plus/Pro voor NAS.

Ik heb nu deze vier schijven in de vergelijking, maar sta open voor suggesties. https://tweakers.net/pric...;1454998;1403668;1631116/

Dw MG07 is relatief goedkoop. 14 TB zou al voldoende zijn voor mij. Maar las wel dat van dit model Toshiba's 5 jaar garantie niet zou gelden voor consumenten?

MG08 en Exos X16 ontlopen elkaar qua specs niet. Ik zou dan voor de Exos gaan. denk ik.

De WD Red Plus is relatief duur. Maar lijkt veruit het populairst te zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuissituatie. Voornamelijk voor opslag van films om te streamen via Apple TV (4K/HD). Ook voor backup van foto's en documenten. De NAS staat in een kamer, waar we normaal gesproken niet zijn (noem het maar een soort inloopkledingkast). Maar we slapen wel in de kamer ernaast. Schijven hoeven dus niet muisstil te zijn, maar aangezien ik een erg goed gehoor heb, wel zo stil mogelijk.

Kortom: wat raden jullie me aan?

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

Alle reacties

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:00

H_H

'Tis but a scratch!

Topicstarter
Deze mag dicht. Heb besloten te gaan voor de Seagate Exos X16. Had nog data op een oude HDD staan die ik erop wil zetten en een kleinere schijf zou dan al voor een kwart vol zitten. Dus toch 16TB. Hopelijk is hij niet te luid, maar dan stuur ik hem wel terug en ga op zoek naar een andere oplossing.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee