Toon posts:

pc heeft zwart scherm wanneer booten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Matthieu_BFG
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-01-2022
Mijn vraag
ik heb net een nieuwe pc gebouwd voor de eerste keer alleen krijg ik na de tweede keer booten geen scherm meer,

Relevante software en hardware die ik gebruik
een 3060 ti
een amd 3700x
en een ASUS B550-M (wifi) moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
power on by pci-e aan te zetten in bios maar te vergeefs het werkt niet hebben jullie mischien enige tips voor mij?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zie je de eerste boot dan?

Weet je overigens zeker dat je alle power-plugs op het moederbord hebt zitten; het is niet ongewoon op T.net dat men de 8-pins vaak vergeet ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Je krijgt dus wel beeld in het bios?

Krijg je enkel geen beeld of stopt die met booten/schakelt die uit?
Wat voor voeding gebruik je?
Zie je de ventilatoren van CPU en GPU draaien?
Wat voor koeling heb je op je CPU zitten en heb je eventuele plastic plaatjes verwijderd? (en ja er zijn mensen....)

Heb je je monitor aangesloten op je videokaart of je moederbord?

• Matthieu_BFG
MAX3400 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:50:
En wat zie je de eerste boot dan?

Weet je overigens zeker dat je alle power-plugs op het moederbord hebt zitten; het is niet ongewoon op T.net dat men de 8-pins vaak vergeet ;)

• Matthieu_BFG
De Priester schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:56:
Je krijgt dus wel beeld in het bios?

Krijg je enkel geen beeld of stopt die met booten/schakelt die uit?
Wat voor voeding gebruik je?
Zie je de ventilatoren van CPU en GPU draaien?
Wat voor koeling heb je op je CPU zitten en heb je eventuele plastic plaatjes verwijderd? (en ja er zijn mensen....)

Heb je je monitor aangesloten op je videokaart of je moederbord?
voeding weet ik niet wel dat het 750w gold non modulair is
plastic is van cooler verwijidert
en alle fans draaien

• MAX3400

MAX3400

Matthieu_BFG schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:02:
[...]

voeding weet ik niet wel dat het 750w gold non modulair is
plastic is van cooler verwijidert
en alle fans draaien
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Daarnaast, en allicht dat ik dat wat kort zie: wij kunnen niet ruiken hoe alles bij jou op het bureau ligt en welke kabel waar is aangesloten.

Als je letterlijk niet weet wat je gekocht hebt en de enige redenering is "plastic is eraf en fans draaien"; tja, dat wil niet zeggen dat je de rest goed in elkaar gestoken / aangesloten hebt.

• Matthieu_BFG
MAX3400 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:12:
[...]

[...]

Daarnaast, en allicht dat ik dat wat kort zie: wij kunnen niet ruiken hoe alles bij jou op het bureau ligt en welke kabel waar is aangesloten.

Als je letterlijk niet weet wat je gekocht hebt en de enige redenering is "plastic is eraf en fans draaien"; tja, dat wil niet zeggen dat je de rest goed in elkaar gestoken / aangesloten hebt.
de eerste keer dat ik hem opstartte werkte hij prima ik kreeg interface kwam in bios en alles deed het toen ik hem restarte kreeg ik niks meer kan het zijn dat hij de video output naar mobo over heeft geschakeld en niet naar gpu. zelf weet ik namelijk niet hoe ik dit kan veranderen in de bios.

• MAX3400

MAX3400

Matthieu_BFG schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:45:
[...]

...dat hij de video output naar mobo over heeft geschakeld en niet naar gpu....
Aangezien een 3700X geen IGP / APU heeft, dan lijkt het mij vrij sterk dat er iets overschakelt?

Maar, eventueel, de handleiding van jouw moederbord heeft volgens mij een optie om een reset uit te voeren; dan lijkt het net alsof de BIOS weer ingesteld is alsof 'ie uit de fabriek komt.

• Matthieu_BFG
MAX3400 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:48:
[...]

Aangezien een 3700X geen IGP / APU heeft, dan lijkt het mij vrij sterk dat er iets overschakelt?

Maar, eventueel, de handleiding van jouw moederbord heeft volgens mij een optie om een reset uit te voeren; dan lijkt het net alsof de BIOS weer ingesteld is alsof 'ie uit de fabriek komt.
oke
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee