Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emel_1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-01-2022
Mijn vraag
Ik wil deze tv ontzettend graag aanschaffen. probleem is dat ik een standaard PVC buis van de centrale plek in de muur naar de aansluitingen in de (tv)kast heb lopen. de Kop van de VG-SOCA05/XC kabel past daar NIET doorheen. De medewerkers van menig online aanbieder geven aan dat deze kabel niet te strippen valt etc. Enige advies is om voor de QLED 93A te kiezen, waarbij de aansluitingen op de TV zitten. enige verschil zou dan het aantal speakers zijn 93 heeft er 4 terwijl 95 model er 6 heeft.

Een gouden/verlossende tip zou meer dan welkom zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
google search VG-SOCA05/XC how to strip cable.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik weet niet precies wat voor kabel het is, maar de kop zal dan gegoten zijn?
Kan je de kabel niet ergens achter de kop doorknippen (met enige afstand) en alle losse draden strippen en weer connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je het aandurft.. ik ben zelf niet onhandig maar hier zou ik het niet snel aandurven. Gelukkig zijn de kabels wel los te koop mocht het fout gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pl7Gm9UPP-T5M_qZ_E8mnErXe3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rx8kzu0gsnA9K8CpGrAMALWq.jpg?f=fotoalbum_large

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emel_1977
DukeBox schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:35:
Als je het aandurft.. ik ben zelf niet onhandig maar hier zou ik het niet snel aandurven. Gelukkig zijn de kabels wel los te koop mocht het fout gaan.
[Afbeelding]
dank maar zo'n foutje zou me dan rond de 200 euro kosten, de prijs van zo'n kabel. Wat een desillusie is dit zeg... ben ik echt de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emel_1977
DBC87 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:27:
Ik weet niet precies wat voor kabel het is, maar de kop zal dan gegoten zijn?
Kan je de kabel niet ergens achter de kop doorknippen (met enige afstand) en alle losse draden strippen en weer connecten?
het betreft een glasvezel kabel naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emel_1977
oei, en de betreffende tv is deze:
pricewatch: Samsung Neo QLED QE65QN95A Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Die kabel is een speciaal ontwerp om hem zo dun mogelijk te kunnen maken. Het signaal gaat door een optische vezel. Dat lukt niet voor de stroomvoorziening, daarvoor zitten er als niet twee dunner koperen aders in. Koperdraden kan je dun maken als de spanning omhoog gaat, er gaat dan ook een paar honderd volt gelijkstroom door de kabel.

Kortom, het is totaal ondoenlijk deze kabel te strippen, tenzij je glasvezels kunt lassen of zoiets.

Voor wat jij wilt heb je optische HDMI-transceivers nodig, zoals deze. Tussen die transceivers kun je een standaard multimode glasvezel leggen zoals deze en die past hoop ik door de PVC-buis. Koop dan een televisie geschikt voor wandmontage met gewoon HDMI-aansluitingen zonder One-Connect-Box.
Pagina: 1