Shure SM7b luid op discord, zacht op stream

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurneo.nl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-02 11:02
Hey goedemiddag,

Ik heb een vraag want zelf kom ik er niet uit omdat ik er misschien wel overheen kijk.
Ik gebruik een shure SM7B icm met goxlr groot & mini.

Mini heb ik aangesloten op mijn stream pc & de grote heb ik aangesloten op mijn game pc.
Deze zijn met elkaar verbonden via de input & output. De microfoon heb ik aangesloten op de grote goxlr die aangesloten is op mijn game pc.

Nu is mijn probleem dat mijn mic op stream echt heel zacht staat en op discord ben ik gewoon goed te verstaan.

Wat heb ik zelf geprobeerd ?
Ik was wat youtube aan het kijken en ze zeiden dat ik wat moest klooien met de gain in de GOXLR en de Make up gain.
https://i.imgur.com/FUvoSw5.png

Maar als ik de gain in de mic setup verhoog naar bijv 60dB dan verbeterd het wel iets. maar niet dusdanig veel dat je denkt wauw. Maar dan nog klopt dat gevoelsmatig niet omdat ik weet dat Discord mij wel normaal hoort. En daarbij hoor ik op 60dB een brom geluid.

Wie heeft voor mij mogelijk een oplossing bedankt alvast _/-\o_

Ow ja voor iedereen fijne jaarwisseling 8)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellinkx
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-04 19:32
Je hebt een microfoonvoorversterker nodig.

Amazon.nl - Cloud Microphones Cloudlifter CL-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:28

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik neem dat je de microfoon op de XLR hebt aangesloten, want zo snel ik kon zien zit daar al een microfoonversterker in. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn. (Ik ken dit apparaat niet, alleen semi-professionele PA en opname apparatuur. Daar hoeft bij dit soort microfoons op microfoon ingangen haast nooit een losse voorversterker tussen.) Als dit het probleem zou zijn, is alles zacht.

Ik denk toch dat aan de volume instellingen ligt. Dus kijk alles na: van het apparaat, windows en je software zelf.

Hoe heb je precies die twee kastjes met elkaar verbonden? Want de grote zit aan je game pc en die functioneert normaal?

@maurneo.nl
Ah ik zie dat het al wat ouder is, is het nog gelukt?

[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 31-01-2022 08:05 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.