Thuis heb ik nog wel eens last van mindere verbinding, vastlopende verbinding en vaak haal ik ook de snelheid niet die uit de muur komt via W-Fi. Ik ben aan het kijken wat voor mij de beste maar ook kijkend naar het kostenplaatje goedkoopste/goedkopere oplossing is om thuis overal Wi-Fi te hebben.
Ik woon in een nieuwbouw appartement en de muren zijn best dik, router in de meterkast heeft slecht bereik in de keuken waar 1 muur en 1 deur tussen zit. Daar dus even rekening mee houden.
Zelf heb ik al een Deco M5 set geprobeerd, maar dit werkt ook niet helemaal lekker + ik kan het modem niet vervangen met een M5 schotel i.v.m. te weinig ethernetpoorten.
Ik heb een T-Mobile 1Gbit glasvezelabonnement met dus een Zyxel modem. Vanuit T-Mobile heb ik al een Zyxel W-Fi punt ontvangen maar deze werkt eigenlijk ook niet helemaal lekker.
De Deco M5's hebben een hogere download en upload als ik de app gebruik die vanuit de schotels een test doet. Zodra ik Speedtest op mijn mobiel gebruik kom ik niet hoger dan ongeveer 500 download en 600 upload.
Wat ik dus zoek ik het volgende:
- Compleet dekkend netwerk (appartement is 80m2)
- Maximale benutting van 1Gbit
- Voldoende ethernetpoorten op hoofdrouter (4 poorten gewenst!)
- Ethernetpoort op extra unit is gewenst
- Niet té prijzig graag
Zouden jullie mij kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze?
Ik woon in een nieuwbouw appartement en de muren zijn best dik, router in de meterkast heeft slecht bereik in de keuken waar 1 muur en 1 deur tussen zit. Daar dus even rekening mee houden.
Zelf heb ik al een Deco M5 set geprobeerd, maar dit werkt ook niet helemaal lekker + ik kan het modem niet vervangen met een M5 schotel i.v.m. te weinig ethernetpoorten.
Ik heb een T-Mobile 1Gbit glasvezelabonnement met dus een Zyxel modem. Vanuit T-Mobile heb ik al een Zyxel W-Fi punt ontvangen maar deze werkt eigenlijk ook niet helemaal lekker.
De Deco M5's hebben een hogere download en upload als ik de app gebruik die vanuit de schotels een test doet. Zodra ik Speedtest op mijn mobiel gebruik kom ik niet hoger dan ongeveer 500 download en 600 upload.
Wat ik dus zoek ik het volgende:
- Compleet dekkend netwerk (appartement is 80m2)
- Maximale benutting van 1Gbit
- Voldoende ethernetpoorten op hoofdrouter (4 poorten gewenst!)
- Ethernetpoort op extra unit is gewenst
- Niet té prijzig graag
Zouden jullie mij kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze?