Toon posts:

Mondial relay pakket kwijt (2dehands verkoop)

Pagina: 1
Acties:

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 09:29
Ik heb voorbije maand aan 1 persoon, iets verkocht op 2dehands. Twee pakketjes van Lego in 1 verzending.

De koper koos expliciet voor Mondial Relay ipv het vertrouwde Bpost. Ik had al eens in het verleden gebruik gemaakt van Mondial Relay maar toen ook slechte ervaring gehad: traag, slechte site en opvolging en communicatie is in gebrekkig Nederlands.

Maar ik had toch toegegeven en heb akkoord gegaan om met Mondial Relay te verzenden.

26 november verstuurd, op 8 december stuurt koper naar mij dat het nog altijd niet ontvangen is en dat ze reeds bericht heeft verstuurd naar mondial relay. Na een aantal dagen kwam het bericht dat het pakket momenteel niet te vinden is.
Op 21/12 laatste bericht op de tracking staat dit

"verlies/schadegevallen

Uw pakket is terug verzonden naar %%enseigne%%. Voor meer informatie, verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantendienst van .......(mijn naam staat hier)."

Klantendienst??? Ik ben gewoon particulier 8)7

Ik dacht ok, blijkbaar een schade aan pakket ofzo en het wordt nu naar mij terugverzonden.
Maar nog altijd niets gekregen en vandaag 28/12 bel ik naar mondial relay hoe het nu zit.
De medewerker in gebrekkig Nederlands weer zegt: pakket is verloren en u wordt terugbetaald.
Maar dit is maar 25 euro!!

Ik heb naar koper gestuurd dat we dit dan delen en ik haar 12,5 euro terug betaal.
Ben ik hier correct in? Ik heb namelijk mondial relay niet willen kiezen, en dat zal ik in de toekomst nooit meer doen!

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
AFAIK, de ontvanger heeft gevraagd om het met een andere dienst te versturen dan jij als verkoper wilde. Volgens mij is daarmee de aansprakelijkheid van het verzenden overgegaan naar de ontvanger, maar IANAL!

iRacing profile *** Twitch profile

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:03

SeatRider

Hips don't lie

Frontysco schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:21:
AFAIK, de ontvanger heeft gevraagd om het met een andere dienst te versturen dan jij als verkoper wilde. Volgens mij is daarmee de aansprakelijkheid van het verzenden overgegaan naar de ontvanger, maar IANAL!
TS: heeft de koper de verzendkosten (€ 25?) betaald?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Cowboy_Henk
SeatRider schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:24:
[...]

TS: heeft de koper de verzendkosten (€ 25?) betaald?
Nee dat is een compensatie van Mondial Relay bij verlies ongeacht de waarde van de inhoud. Natuurlijk als je een verzekerd pakket had krijg je meer. Ik heb het lego pakket verkocht voor 30 euro.
https://www.mondialrelay....n/alg-verkoopvoorwaarden/

In geval van verlies van het pakket of van vastgestelde beschadiging, zal MONDIAL RELAY aan de Klant een forfaitaire schadevergoeding betalen van € 25,- incl. btw per pakket (inclusief verzendkosten).

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-03 11:12
Waarom zou je de schadevergoeding willen delen? Of heeft de koper je nog niet betaald?

• Cowboy_Henk
TacoTaco schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:18:
Waarom zou je de schadevergoeding willen delen? Of heeft de koper je nog niet betaald?
Wel betaald, en omdat we samen een slachtoffer zijn

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat is jou schade ?

wederpartij heeft gekochte goederen betaald ?
wederpartij heeft eigen gekozen verzendoptie betaald ?

[Voor 73% gewijzigd door Hackus op 28-12-2021 17:58]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

msteggink

2 tflops@home

Cowboy_Henk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:52:
[...]

Wel betaald, en omdat we samen een slachtoffer zijn
Jij hebt helemaal geen schade. Jij bent immers al helemaal betaald. De koper heeft alle schade.

Webstek

• TacoTaco
Ik zou geen reden weten waarom je niet de hele schadevergoeding naar de koper zou overmaken. Je hebt inderdaad geen schade toch? Benieuwd naar je gedachtengang hierin.

• Cowboy_Henk
Hackus schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:57:
Wat is jou schade ?

wederpartij heeft gekochte goederen betaald ?
wederpartij heeft eigen gekozen verzendoptie betaald ?
Reputatie schade misschien...op 2dehands kan je verkopers beoordelen en sterren geven.

En ja de koper heeft eigenlijk de verzending betaald ja, ik heb dat mee op het totaal gezet. Ik heb wel de label aangemaakt.
Maar goed vinden jullie dan dat ik de koper het volledige bedrag moet terugbetalen?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
Als je vind dat jullie beide slachtoffer zijn dan moet je het gehele bedrag van de koper terug overboeken -€12,50. Dan heb je gedeelde schade, anders is het pure winst voor jou.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cowboy_Henk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:06:
[...]

Reputatie schade misschien...op 2dehands kan je verkopers beoordelen en sterren geven.

En ja de koper heeft eigenlijk de verzending betaald ja, ik heb dat mee op het totaal gezet. Ik heb wel de label aangemaakt.
Maar goed vinden jullie dan dat ik de koper het volledige bedrag moet terugbetalen?
Maar zeker weten ja !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Cowboy_Henk
DutchKel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:06:
Als je vind dat jullie beide slachtoffer zijn dan moet je het gehele bedrag van de koper terug overboeken -€12,50. Dan heb je gedeelde schade, anders is het pure winst voor jou.
Hiermee kan ik inkomen. Het is waar dat de koper mij betaald heeft 33,50 euro (pakket en verzendkosten). Koper wou perse mondial relay dat ik niet zo vertrouwde.

Mondial relay geeft me 25 euro terug.
Als ik volledig bedrag van pakket teruggeeft heb ik schade ja en heb ik 5 euro verlies...

Als ik 25 euro terug geef dan heeft koper 8,5 euro verlies.

Als ik bedrag van pakket terug betaal - 12,5 euro heeft koper 12,5 verlies en ik dus ook.

• TacoTaco
Gewoon de 25 Euro overmaken en dan heeft de koper voor de 8,50 Euro pech. Als je een goede koper hebt dan ziet ie in dat het ook jouw fout niet is. Als ik de koper was dan zou ik je daar niet minder sterren om geven.

[Voor 19% gewijzigd door TacoTaco op 28-12-2021 18:25]

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:27
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:20:
[...]

Hiermee kan ik inkomen. Het is waar dat de koper mij betaald heeft 33,50 euro (pakket en verzendkosten). Koper wou perse mondial relay dat ik niet zo vertrouwde.

Mondial relay geeft me 25 euro terug.
Als ik volledig bedrag van pakket teruggeeft heb ik schade ja en heb ik 5 euro verlies...

Als ik 25 euro terug geef dan heeft koper 8,5 euro verlies.

Als ik bedrag van pakket terug betaal - 12,5 euro heeft koper 12,5 verlies en ik dus ook.
Ik snap jouw rekensommetjes niet helemaal?

Je kan twee dingen doen m.i.:
- Koper het betaalde bedrag terugbetalen van €30 (evt. + verzendkosten) en zelf de €25 houden
- Koper de €25 schadevergoeding betalen en zelf de betaalde €30 houden.

Maar als jij de koper €12,50 geeft, heb jij uiteindelijk 30+12,50=42,50 voor je Lego gekregen. Dat is niet fair natuurlijk.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:03

SeatRider

Hips don't lie

henri86 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:16:
[...]

Ik snap jouw rekensommetjes niet helemaal?

Je kan twee dingen doen m.i.:
- Koper het betaalde bedrag terugbetalen van €30 (evt. + verzendkosten) en zelf de €25 houden
- Koper de €25 schadevergoeding betalen en zelf de betaalde €30 houden.

Maar als jij de koper €12,50 geeft, heb jij uiteindelijk 30+12,50=42,50 voor je Lego gekregen. Dat is niet fair natuurlijk.
Of als je echt het verschil wilt delen, betaal je het verschil tussen deze smaken aan de koper. Maar ik zou denk ik gewoon de koper vrijhouden, zeker omdat het maar om een paar euro gaat. De tijd dat we nu al bezig zijn met redeneren hierover kost al een veelvoud daarvan :+

(Heb een keer hier via V&A een telefoon verkocht, die na 2 weken nog niet was aangekomen. Gewoon de koper geld teruggegeven (ik had hier zelf PostNL gekozen) en gentlemen's agreement gemaakt dat mocht ie toch nog bezorgd worden, de koper hem terug zou sturen.)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee