Full duplex A5 printer nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 20:30
Mijn geliefde brother J5330DW printer heeft de geest gegeven en nu ben ik zoekende naar iets anders.
Bij voorkeur een all-in-one met lan/wifi maar het meest belangrijke is dat ie full-duplex A5 moet kunnen printen.
...
Aangezien de specs aangaven dat de epson xp-3150 full duplex kon printen leek mij dit een goeie vervanger.
Probleem ; deze ( en vele anderen met deze ) geven een nog al krukkige uitleg aan "full-duplex" printen.
Als ik een vel opnieuw in de houder of lade moet doen om dubbelzijdig te kunnen printen is dat in mijn optiek geen "full-duplex" ... :/

Mijn zoektocht gaat dus verder maar tot nu toe zonder echt resultaat.
Wie oh wie heeft er de weet van een model dat wél echt volledig automatisch dubbelzijdig op A5 kan printen ?

I live in darkness , i exist in the shadow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Soms kun je een duplex unit / duplexer los bestellen voor een printer. Misschien een tip. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 12:39
https://tweakers.net/prin...sjiVsaGMOETZGELSwsgcK1tQA

Hier zijn anders genoeg printers te vinden die gewoon doen wat je vraagt.

En hier kan je bijvoorbeeld nog gewoon dezelfde printer kopen als wat je had:
https://azerty.nl/product...functionele-printer-kleur

Maar wat wel opvalt: Zowel in je post als in je titel geef je aan een printer te zoeken welke A5 dubbelzijdig kan printen, maar de printer die je had is een A3 printer. Dus het is wel zeker weten A5 wat je moet hebben? Want in dat geval zouden er normaal gesproken ruim genoeg printers beschikbaar moeten zijn.

Daarnaast misschien ook wel handig om even een maximaal budget mee te geven :)

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
richardboer schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:06:
https://tweakers.net/prin...sjiVsaGMOETZGELSwsgcK1tQA

Hier zijn anders genoeg printers te vinden die gewoon doen wat je vraagt.
Dat dacht ik dus ook maar iig bij de epsons is de uitleg voor duplex dus nogal krom ( handmatig papier terugplaatsen )
Maar wat wel opvalt: Zowel in je post als in je titel geef je aan een printer te zoeken welke A5 dubbelzijdig kan printen, maar de printer die je had is een A3 printer. Dus het is wel zeker weten A5 wat je moet hebben? Want in dat geval zouden er normaal gesproken ruim genoeg printers beschikbaar moeten zijn.
A3 is leuk meegenomen maar geen harde eis.
Voor mijn printbehoefte is volautomatisch dubbelzijdig A5 printen dé must.
Daarnaast misschien ook wel handig om even een maximaal budget mee te geven :)
Excuses , helemaal vergeten.
Ik zoek in een range zo tussen de 200 en 300 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door shicomm op 28-12-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 12:39
Zoiets als dit bijvoorbeeld?
https://www.hp.com/nl-nl/...id=Y0S19A&opt=A80&sel=PRN

Prijs: pricewatch: HP OfficeJet Pro 7730 Wide Format

Heb expres gekeken naar een wat groter model gezien hierbij de slagingskans groter is v.w.b. automatisch dubbelzijdig printen.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:03
Mijn Canon doet zeker wel full duplex, maar ik heb het nooit op A5 geprobeerd, alleen A4. Ik zou verwachten dat kleiner ook wel moet werken, maar ik zou me enigszins voor kunnen stellen dat dat nog niet zo vanzelfsprekend is als de rollers enzo niet helemaal goed werken voor een kleiner formaat.

@shicomm, voor de duidelijkheid: kan jouw Epson wél A4 automatisch full duplex printen, maar niet A5? Of doet ie überhaupt geen auto full duplex?

Ik zou het wel zeer misleidend vinden als die xp-3150 op A4 geen automatisch duplex doet, als dat wel op de site bij de specs staat: "Dubbelzijdig afdrukken op A4: Automatisch dubbelzijdig afdrukken om papierverbruik te verminderen". Er staat wel heel specifiek A4 genoemd, alsof het alleen bij dat formaat werkt?

[ Voor 0% gewijzigd door jorikc op 28-12-2021 13:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
@richardboer ; die 7730 geeft helaas in de specs ook aan A4 duplex te doen maar zwijgt over andere maten..

@jorikc ; A4 niet getest maar bij A5 kwam er bij het kiezen van dubbelzijdig na het printen van een kantje de melding op het scherm dat ik het vel terug moest leggen in de houder om de andere kant te doen.. |:(
Mogelijk dat een versie met losse bakken het wel kan maar als ze dit al als "automatisch dubbelzijdig printen" aangeven.... :/

Nog een keer een 5330 kopen zou kunnen maar ik ben het vertrouwen in brother een beetje kwijt.
Ik had gehoopt op de epson aangezien ik recentelijk meerdere goeie ervaringen met het merk heb gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 08:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Mijn Laserjet CP5225DN heeft geen moeite met dubbelzijdig A5, geen handmatige handelingen nodig. De CP5225 wordt regelmatig op Marktplaats aangeboden. Let op, de D in het modelnummer staat voor de "duplex", dus een printer zonder D in het modelnummer kan niet dubbelzijdig afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Sommige (goedkopere) printers accepteren A5 alleen short edge feed, ik weet niet of dat problematisch voor je is, in elk geval iets om op te letten. Hier kom je alleen achter door de handleidingen uit te pluizen.
Pagina: 1