Wat is er aan de hand met Tweakers +

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo redactie,

Het valt me op dat het aantal reacties op betaalde artikelen de laatste weken bijzonder laag is, en dat jullie meer grote eigen artikelen posten op de frontpage, vergezeld van zo'n paginabrede foto, zonder dat je daarvoor Tweakers + moet hebben.

Waarom is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-05 10:09

arnoudwokke

Redacteur
Hallo SmertHerm!
Het valt me op dat het aantal reacties op betaalde artikelen de laatste weken bijzonder laag is
Klopt. Dat is natuurlijk omdat minder mensen de Plus-artikelen lezen dan de niet-Plus-artikelen. Logisch natuurlijk, want Plus-artikelen zijn alleen beschikbaar voor abonnees en mensen die credits inzetten. Dat is een kleinere groep. Bovendien lijken de discussies over 'schandalig deze paywall' wat af te vlakken en dat was voorheen een groter deel van de reacties onder Plus-artikelen misschien.
en dat jullie meer grote eigen artikelen posten op de frontpage, vergezeld van zo'n paginabrede foto, zonder dat je daarvoor Tweakers + moet hebben.
Het aantal Plus-artikelen is toegenomen, niet afgenomen. In december zijn er 18 tot nu toe, tegenover 11 in november en 15 in oktober. Dat zijn dus alleen de artikelen met grote afbeeldingen op de frontpage :) Het aantal niet-Plus-artikelen is niet echt veel gewijzigd.
Waarom is dat?
Deze vraag is dus niet te beantwoorden, omdat je veronderstelling niet klopt. Er zijn meer Plus-artikelen bijgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
arnoudwokke schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:30:
Hallo SmertHerm!

[...]

Klopt. Dat is natuurlijk omdat minder mensen de Plus-artikelen lezen dan de niet-Plus-artikelen. Logisch natuurlijk, want Plus-artikelen zijn alleen beschikbaar voor abonnees en mensen die credits inzetten. Dat is een kleinere groep. Bovendien lijken de discussies over 'schandalig deze paywall' wat af te vlakken en dat was voorheen een groter deel van de reacties onder Plus-artikelen misschien.

[...]

Het aantal Plus-artikelen is toegenomen, niet afgenomen. In december zijn er 18 tot nu toe, tegenover 11 in november en 15 in oktober. Dat zijn dus alleen de artikelen met grote afbeeldingen op de frontpage :) Het aantal niet-Plus-artikelen is niet echt veel gewijzigd.

[...]

Deze vraag is dus niet te beantwoorden, omdat je veronderstelling niet klopt. Er zijn meer Plus-artikelen bijgekomen :)
In ieder geval fijn dat je aangeeft dat het aantal reacties in de eerste series artikelen niet representatief is voor de te verwachten engagement als gebruiker, en de <30 reacties onder de laatste 3 artikelen blijkbaar wel :)

Nu hoef ik zeker geen plus, 3 per maand is genoeg om de lading te dekken qua onderwerpen waar ik niet over wil discussieren maar alleen lezen. Daar was dit topic een beetje voor.

[ Voor 4% gewijzigd door SmertHerm op 28-12-2021 12:23 ]