Toon posts:

1440p Game pc met 3080ti FE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03 13:53
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p 144hz, verschillende moderne games. Het idee is om weer een paar jaar vooruit te kunnen met dit systeem (minimaal 3).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs rond de 1200-1500 excl de 3080ti. Hier zit nog rek in mocht het nodig zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben sinds vorige week in bezit van een pricewatch: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil minimaal een ssd van 2TB, verder is er ook een SPDIF aansluiting gewenst op het moederbord om mijn geluidssetje aan te sluiten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik geef momenteel de voorkeur naar de nieuwe Intel 12 series

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen fan van RGB dus dat hoeft niet, verder is het wel prettig als het systeem stil is.

Ga je overklokken?
Nee, kans is vrij klein

Wat verwacht je van ons?
Ik ben nog aan het twijfelen over het geheugen en moederbord, in mijn huidige lijst lijkt het er op dat het geheugen niet bij de ondersteunde geheugen modules van het moederbord staan. Die lijst is trouwens wel erg karig dus wellicht nog wat outdated? Misschien toch een ander moederbord, of toch ander geheugen?

Is het misschien nog de moeite waard om een of twee extra ventilators in de kast te hangen? Zo ja, welke raden jullie aan en waar plaatsen?

Is het een must om met de nieuwe Intel 12 serie naar Windows 11 te gaan? Of volstaat Windows 10 ook nog?

Onderstaande systeem is geinspireerd door [BBG][Januari 2022] 1440p 144hz gaming systeem

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenGigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0)€ 259,-€ 259,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 94,90€ 94,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 166,86€ 166,86
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 125,-€ 125,-
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink)€ 289,-€ 289,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.304,63

Alle reacties

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:20
Prima build. Wel even opletten of je processorkoeling geschikt is voor de 1700 socket van Intel. Je kan een extra kit ervoor aanvragen online: https://www.bequiet.com/en/contact/lga1700mounting en het duurt een paar weken voordat deze binnen komt.

• Nivali
grote_oever schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:10:
Prima build. Wel even opletten of je processorkoeling geschikt is voor de 1700 socket van Intel. Je kan een extra kit ervoor aanvragen online: https://www.bequiet.com/en/contact/lga1700mounting en het duurt een paar weken voordat deze binnen komt.
Hmm ik dacht dat het leveren van de mounting kit slechts een paar dagen zou duren. Ik zou eventueel ook voor een van deze koelers kunnen gaan. pricewatch: Noctua NH-U12S chromax.black pricewatch: Noctua NH-U12A chromax.black daarbij leveren ze standaard een mounting kit. Maar is toch wel wat duurder.

Wellicht dat de bequite mounting kit toch binnen enkele dagen binnen is, lijkt me wel vanuit Duitsland.

Verder geen input over mijn vragen bij het kopje "Wat verwacht je van ons?"?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:20
Dat een geheugen niet compatibel is wil weinig zeggen. Zelf heb ik ook jaren zonder problemen gewerkt met geheugen die volgens de fabrikant niet ondersteund wordt. Ze kunnen denk ik niet alle combinaties testen en denk dat niet getest ook gelijk staat als niet ondersteund.
Is het misschien nog de moeite waard om een of twee extra ventilators in de kast te hangen? Zo ja, welke raden jullie aan en waar plaatsen?
Eerlijk te zijn? Ik zou gewoon kijken of het nodig is. Let wel op dat een extra ventilator meer geluid af geeft. Dus liever heb je het niet nodig. Blijkt je pc toch te warm te worden dan kun je altijd een ventilator erbij zetten in de case.
Is het een must om met de nieuwe Intel 12 serie naar Windows 11 te gaan? Of volstaat Windows 10 ook nog?
Windows 10 werkt ook prima. Intel heeft namelijk CPU flink gepromoot met Windows 11. Naar mijn idee puur omdat AMD wat problemen had met zijn CPU in Windows 11.

• berat
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Zelf geen ervaring mee, maar in een ander topic gelezen dat de mounting kit binnen een paar dagen binnen is.
Flex schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:22:
Vorige week een Be Quit! Dark Rock Pro 4 mounting kit besteld. Met bon van een mobo en processor was die gratis, maar los was deze 12 euro incl. verzending. Ging er vanuit dat dit weken zou duren zodat ik zou moeten wachten om te gaan bouwen, maar lag na 2 dagen al op de mat :P

Nu maar even de BF2021 afwachten met de prijzen, heb mijn zinnen gezet op een MSI Mag Z690 Tomahawk.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:09
Voor een 3080TI zou ik persoonlijk eerder opteren voor een 12700K. Die €100 extra kan er nog wel af, lijkt me

• Nivali
berat schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:27:
Zelf geen ervaring mee, maar in een ander topic gelezen dat de mounting kit binnen een paar dagen binnen is.
Dat is inderdaad wel acceptabel, vooral omdat je alleen de facturen nodig hebt.

• Nivali
Anton.net schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:48:
Voor een 3080TI zou ik persoonlijk eerder opteren voor een 12700K. Die €100 extra kan er nog wel af, lijkt me
Dat zou ook nog kunnen, die 100 euro maakt me niet zoveel uit. Maar het systeem gaat voornamelijk gebruiken worden om te gamen en daar maakt het niet zoveel uit of je een i5 of i7 hebt. Correct me if I'm wrong.

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:47
Nivali schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:53:
[...]

Dat is inderdaad wel acceptabel, vooral omdat je alleen de facturen nodig hebt.
Bij mij idem: op dinsdagavond de be quiet! Dark Rock Pro 4 bracket besteld, woensdag verstuurd, zaterdag in huis.
Nivali schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:55:
[...]

Dat zou ook nog kunnen, die 100 euro maakt me niet zoveel uit. Maar het systeem gaat voornamelijk gebruiken worden om te gamen en daar maakt het niet zoveel uit of je een i5 of i7 hebt. Correct me if I'm wrong.
Voor gaming (Metro Exodus, Red Dead Redemption) is de 12600k soms zelfs minimaal sneller dan de 12700k in 1440p: reviews: Intel 12th Gen 'Alder Lake' - Core i9 12900K, i7 12700K en i5 12600K

• Nivali
Uiteindelijk toch voor de i7 gegaan, leek me toch wat meer gericht naar de toekomst. Prijs verschil was ook wel te overzien. Zojuist de bestelling gedaan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 429,-€ 429,-
1MoederbordenGigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0)€ 259,-€ 259,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 94,90€ 94,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 169,90€ 169,90
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 125,-€ 125,-
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink)€ 289,-€ 289,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.434,66

• Nivali
Unfortunately we do not have the mounting kit in stock at the moment.

For this reason, we have entered a pre-order for you.

As soon as the mounting kit is back in stock, we will send it to your specified address free of charge.

They are expected to be in stock again from early/mid-January 2022.

We therefore ask for your understanding and a little patience.
Yikes, bequite heeft dus geen mounting kits meer op voorraad, toch maar even een andere koeler bestellen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee