HP thin client T620 welke ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Zou iemand me me kunnen helpen.

Ik heb 2x een HP T620. Op beiden zit 8 GB werkgeheugen en 16gb opslag met W10.

1 gaat naar mijn moeder als "pc". (Internetten, bankieren, e-mailen, tekstverwerken)

De ander ga ik home assistent op draaien. (Moet toch ergens beginnen en pi 4 is moeilijk leverbaar)

Nu wil ik graag het opslag geheugen upgraden.
256gb voor mijn moeder lijkt me genoeg met een 500gb externe HD.

En 128gb voor Home Assistant.

Ik begrijp dat er m.2 2242 geheugen in zit.
Heb dat ding open gemaakt en het lijkt er op dat er ook 22** in past gezien de schroefgaten.

Maar welk geheugen moet ik nu kopen? Niet zo zeer m.2 22** maar sata, mini sata, N*** ???

Wat past en werkt? (Ben gewoon een noob die er niet uit komt.)

Een linkje naar price watch voor wat te bestellen zodat het past en werkt zou voor mij een oplossing zijn)

Mijn dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
M2 SATA heb je nodig, beter zit er niet in. Maar controleer voor de zekerheid de keys van de huidige SSD. Een foto zou al helpen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Met Keys bedoel je de schroefgaten achter de 2242 die er nu in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK9EpUBXe2auek_-uqwQPDAc17g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cW70T4am7gxS0Mx29YJ9IXfY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDiOsX4zj724bkmnwUhynfaA2EA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnjLolhYZDJxdTOTnoe4KRHj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Oeps 32gb opslag geheugen IPV 16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:24
Opslag moet je hebben, dat is iets anders dan geheugen. Hier een selectie van M2 sata ssd's die gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 16:51

MsG

Forumzwerver

humptydumpty schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:55:
[...]
De ander ga ik home assistent op draaien. (Moet toch ergens beginnen en pi 4 is moeilijk leverbaar)
Ik vind dat juist wel slim, deze thin clients kosten geen drol, en kunnen ten minste zonder gedoe officieel met een SSD draaien. Raspberry pi met sd-kaarten zou ik sowieso niet aan beginnen voor Homeassistant.

Denk dat het prima zal draaien op je T620.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-04 20:58
Ik snap de verwarring. Op de foto lijkt het een korte 30mm m2 ssd, want er lijken ook langere maten in te passen. Maar de specificaties beschrijven toch echt msata, wat één maat is.

Als je de ssd eruit haalt kun je de pinnetjes bekijken. Die verschillen tussen msata en m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Er gaan M.2 SATA SSD's in.

Ik heb her hier één liggen die ik op werk gebruik om wat mee te rommelen. Ik zou een 2280 SSD pakken, dat is een wat meer standaard maat en makkelijker te verkrijgen :)

Met wat soldeerwerk past er ook een 2,5"ssd in.

[ Voor 41% gewijzigd door sapphire op 28-12-2021 08:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ZatarraNL schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:31:
Ik snap de verwarring. Op de foto lijkt het een korte 30mm m2 ssd, want er lijken ook langere maten in te passen. Maar de specificaties beschrijven toch echt msata, wat één maat is.

Als je de ssd eruit haalt kun je de pinnetjes bekijken. Die verschillen tussen msata en m2.
De eerste lichting T620's (zo rond eind 2013/begin 2014) hebben een msata én een m2 slot, de latere hebben alleen het m2 slot.

Voor verdere info over deze handige thin clients, zie: https://www.parkytowers.me.uk/thin/hp/t620/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-04 20:58
Dus dan moet zoiets passen:
pricewatch: Kingston A400 M.2 240GB
Pagina: 1