Toon posts:

Laptoptoets zit vast zonder toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-02 07:52
Mijn vraag
ik heb een laptop die opeens constant een 8 in blijft drukken. Hoe kan dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn eerste ingeving was een defect toetsenbord. Deze heb ik dus intern los gehaald.(aan de binnenkant laptop) Het probleem bleef zich voordoen (in Windows en Ubuntu live CD) dus ik dacht dat de muis mogelijk iets deed. Maar ook na het loshalen van deze ribbon geen effect. Nu heb ik iets terug kunnen vinden over een media controller van HP die het probleem kan veroorzaken. Maar heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe dit op te lossen?

Alle reacties

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:50
Bios resetten naar default?
Batterij en/of CMOS batterij resetten/loshalen?

• deamosreapos
Beide gedaan geen resultaat. Ik ben een beetje beduusd,

https://www.dell.com/comm...moved/td-p/3484963/page/2

Zou werken, maar helaas zit er geen los bordje of iets dergelijks bij deze laptop. Alles moet aangesloten zijn om te functioneren.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:50
Maar om welke (HP?) laptop gaat het nu precies?

• deamosreapos
17-g111ND

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:49
Laatste bios update erin zitten?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Collega van mij had dit met de 9-toets op een ProBook 650/655. Deze heb ik voorzien van een ander toetsenbord en daarna was het klaar. Gewoon een hardwarefout. Dingen gaan stuk, zo ook een toetsenbord. Zonder aanwijsbare reden.

Het toetsenbord was al deels ontleed door de betreffende toets er af te halen en het stukje daaronder schoon te maken. Zonder resultaat. Meer kun je eigenlijk niet doen. Wanneer dit niet helpt is de enige remedie een ander toetsenbord er in.

Dat laatste (en eerste biertje) moest niet... TS niet (goed) gelezen.

[Voor 7% gewijzigd door sypie op 27-12-2021 23:13]

• deamosreapos
Bios is de laatste versie en dat had geen effect. Het vreemde is dus dat de hardware die niet aangesloten zit wel effect heeft.

Overigens werken een aantal toetsen op dat toetsenbord ook niet meer, zou een extern toetsenbord kunnen oplossen, maar dat neemt het constante getypt niet weg wat alles onwerkbaar maakt.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

BIOS downgraden zou je nog kunnen proberen, anders zou ik het eerlijk gezegd ook niet meer weten. Zeker omdat je het ook hebt met Linux én met het toetsenbord vervangen.

Wat nog kan:
  • Moederbord issue
  • Ribbon issue
  • BIOS issue

• deamosreapos
Dat is dus de vraag, maar je hebt mijn beginpost niet goed gelezen. Ook zonder keyboard aangesloten doet hij dit. Dus een ribbon probleem is uitgesloten.

Bios issue, lijkt me stug aangezien er met 2 versies hetzelfde probleem vertoond.

Nu lijkt dat verhaal van die Dell laptop heel erg op dit probleem. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar iemand met een soortgelijk probleem. Want een moederbord vervangen op een laptop van deze leeftijd is niet meer rendabel. (Maar weggooien is ook weer zonde)

Dus wie heeft van dit probleem gehoord en een eventuele fix gevonden?

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-01 16:34
Iets geeft je moederbord input, ook als het toetsenbord niet is aangesloten. Je zou de keyboard connector kunnen schoonmaken met isopropyl alcohol, misschien het hele moederbord even stofvrij blazen. Waar hardnekkig vuil zit ook even met alcohol poetsen.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 14:00

Remi

Moo!

Ondanks het ontkoppelen van het keyboard blijft er dus een apparaat of driver aanwezig die input kan leveren.

Uiteraard kan er technisch iets defect zijn met het moederbord maar vermoedelijk is er gewoon een andere HID actief. Misschien een draadloze receiver voor een muis of iets van een yubikey?
Het kan ook driver gerelateerd zijn zoals die van de touchpad aangezien het een notebook is.

Je kan proberen in safe mode te booten. Als het probleem zich dan niet voordoet is het sowieso een software/driver probleem.

• deamosreapos
Helaas via Ubuntu getest dus drivers zijn het niet

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:24
Gezien het zowel in Windows als Ubuntu gebeurd, zónder dat het toetsenbord is aangesloten is het dus hardware gerelateerd.
Ik vermoed dan (vocht)schade en/of oxidatie bij de keyboard lint connector of ergens anders op het mobo waar het keyboard van afhankelijk is.

• deamosreapos
Geen vocht schade. Alle testers zijn schoon. Ik weet dat het een hardware ding moet zijn. Maar dat beantwoordt de vraag niet, want een oplossing is de vraag. Nou snap ik dat als je dit probleem aanhoort en nog nooit hebt gezien (ik tot nu toe ook niet) is het enige moederbord wegkwakken, maarja dat is puur zonde. Dus ik hoop op iemand die dit al heeft meegemaakt en eventueel een fix weet/kent. Alle andere dingen zoals ja het zal wel dat zijn zijn niet wat ik zoek want ik snap dat er kennelijk een component signalen stuurt waardoor het moederbord denkt dat er toetsaanslagen worden gedaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee