Beste mede tweakers,
Ik had een budget, daarvan een PC samengesteld.
En sommige dingen vielen goedkoper uit dan gepland.
Nu heb ik dus nog wat over (wat ik voor 31-12 kan/mag uitgeven).
In eerst plaats misschien dan toch een monitor, welke in eerst instantie niet op de wenslijst stond, want ik heb al 3 werkende monitoren.
En in tweede, een andere router (ja, ik weet, verkeerde topic, maar het gaat in 1e om de monitor).
Afgelopen week het volgende (samen)werkend gekregen met Win11
Dus lees even het "wat ik al heb" en dien me als je zin hebt van advies.
Gigabyte Z590 AORUS MASTER ATX Moederbord
G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x32GB 3600MHz - F4-3600C16
Intel Core i7 11700K
Samsung 980 PRO MZV8P1T0BW - 1 TB - PCle 4.0 NVMe M.2 SSD
6TB Toshiba S300 Pro Surveillance Hard Drive HDWT360UZSVA
Be Quiet Dark Base 900 Zwart, Zilver Big Tower
Cooler Master MWE Gold 850 Full Modular V2 PSU
NOCTUA NH-D14
UGREEN DP Kabel 1.4 Ondersteunt 8K@60Hz 4K@120Hz, DisplayPort Male naar Male Kabel
DisplayFusion Personal License (let op, display software, geen besturingsprogramma)
Logitech MX900 Performance - Toetsenbord en muis s draadloos
PNY T1000 (2021) 4xmDP (LP)
Want zocht dus een videokaart die 4 schermen kon aansturen.
Wat ik al had;
2 x Prolite E2473HDS
1 x Prolite X2888HS
Dit setje draait nu dus. (mocht je daar nog tips of aanwijzingen op hebben, meld het me ook gerust.)
Ik zou dus wel een nog iets groter scherm willen dan de 28" voor erbij.
Maar door enkele gamers in mijn omgeving zijn de adviezen zo uiteenlopend, dat ik hier maar eens mijn licht opsteek.
Ik ben GEEN gamer.
Maar wil wel weer even vooruit kunnen zeg maar.
Ik doe hoofdzakelijk de standaard windows dingen op de PC.
Een enkele keer video bewerking met Lightworks (V 2021.2) (de vorige pc had een AMD Radeon R9 380)
Wat geluidsbewerking met (niet meteen lachen, nog steeds een van de meest betrouwbare snelle oplossingen voor "even" wat knip en plak werk; Audacity
Daarnaast gebruik ik Pharos Designer (een programma om licht shows te maken).
En gebruik axis software om camera's uit te lezen.
Niet zo heel spannend dus.
De gamers gaven me mee om vooral op minimaal 100Hz te gaan zoeken, en 4k.
Aangezien ik ze alle 4 een beetje bij elkaar wil hebben (heb al een monitor steun), lijkt me curved niet handig. En om daarom alleen maar gestreamde content te kijken is ook wat overdreven.
EN ja, ik heb niet nagedacht over geluid in de monitor, misschien moet ik een losse speaker set pakken, want de MB heeft een schijnbaar een goede geluidkaart ingebouwd.
Ik heb nog z'n € 600 totaal over, dus of voor een dikke monitor, of verdelen over monitor en router.
Dus beste mede tweakers, iemand tips of overwegingen die mij helpen om binnen 2 dagen alsnog een monitor te kopen die hier een beetje bij past.
Ik had een budget, daarvan een PC samengesteld.
En sommige dingen vielen goedkoper uit dan gepland.
Nu heb ik dus nog wat over (wat ik voor 31-12 kan/mag uitgeven).
In eerst plaats misschien dan toch een monitor, welke in eerst instantie niet op de wenslijst stond, want ik heb al 3 werkende monitoren.
En in tweede, een andere router (ja, ik weet, verkeerde topic, maar het gaat in 1e om de monitor).
Afgelopen week het volgende (samen)werkend gekregen met Win11
Dus lees even het "wat ik al heb" en dien me als je zin hebt van advies.
Gigabyte Z590 AORUS MASTER ATX Moederbord
G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x32GB 3600MHz - F4-3600C16
Intel Core i7 11700K
Samsung 980 PRO MZV8P1T0BW - 1 TB - PCle 4.0 NVMe M.2 SSD
6TB Toshiba S300 Pro Surveillance Hard Drive HDWT360UZSVA
Be Quiet Dark Base 900 Zwart, Zilver Big Tower
Cooler Master MWE Gold 850 Full Modular V2 PSU
NOCTUA NH-D14
UGREEN DP Kabel 1.4 Ondersteunt 8K@60Hz 4K@120Hz, DisplayPort Male naar Male Kabel
DisplayFusion Personal License (let op, display software, geen besturingsprogramma)
Logitech MX900 Performance - Toetsenbord en muis s draadloos
PNY T1000 (2021) 4xmDP (LP)
Want zocht dus een videokaart die 4 schermen kon aansturen.
Wat ik al had;
2 x Prolite E2473HDS
1 x Prolite X2888HS
Dit setje draait nu dus. (mocht je daar nog tips of aanwijzingen op hebben, meld het me ook gerust.)
Ik zou dus wel een nog iets groter scherm willen dan de 28" voor erbij.
Maar door enkele gamers in mijn omgeving zijn de adviezen zo uiteenlopend, dat ik hier maar eens mijn licht opsteek.
Ik ben GEEN gamer.
Maar wil wel weer even vooruit kunnen zeg maar.
Ik doe hoofdzakelijk de standaard windows dingen op de PC.
Een enkele keer video bewerking met Lightworks (V 2021.2) (de vorige pc had een AMD Radeon R9 380)
Wat geluidsbewerking met (niet meteen lachen, nog steeds een van de meest betrouwbare snelle oplossingen voor "even" wat knip en plak werk; Audacity
Daarnaast gebruik ik Pharos Designer (een programma om licht shows te maken).
En gebruik axis software om camera's uit te lezen.
Niet zo heel spannend dus.
De gamers gaven me mee om vooral op minimaal 100Hz te gaan zoeken, en 4k.
Aangezien ik ze alle 4 een beetje bij elkaar wil hebben (heb al een monitor steun), lijkt me curved niet handig. En om daarom alleen maar gestreamde content te kijken is ook wat overdreven.
EN ja, ik heb niet nagedacht over geluid in de monitor, misschien moet ik een losse speaker set pakken, want de MB heeft een schijnbaar een goede geluidkaart ingebouwd.
Ik heb nog z'n € 600 totaal over, dus of voor een dikke monitor, of verdelen over monitor en router.
Dus beste mede tweakers, iemand tips of overwegingen die mij helpen om binnen 2 dagen alsnog een monitor te kopen die hier een beetje bij past.
:strip_exif()/f/image/QvSWnmy0Ddouazzzpicb1aiO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Sergeh op 29-12-2021 12:30 . Reden: foto opstelling schermen. ]