Lang over getwijfeld, nu toch maar de knoop doorgehakt. Twijfel zat in het feit hoelang we hier nog blijven wonen. Misschien verhuizen we eerder dan de terugverdientijd, dan is het fijn voor degene die er dan komt wonen en natuurlijk voor de planeet.
De woning is op het Zuid-Oosten gelegen, gunstig gelegen qua zon en zonder obstakels (bomen, grote schoorstenen e.d.). Wel zit er een CV-afvoer wat een paneeltje minder tot gevolg heeft. Verder is het een woning uit 2006, CV ketel zit in aparte kast op de bovenste verdieping waar de omvormer mooi bij kan. Anders dan een "normale" eengezinswoning heeft mijn woning een extra verdieping, het is dus 3 lagen en een kap. De goothoogte zit dus op circa 9 meter.
Door de ligging denk ik dat het gebruik van optimisers niet zoveel opbrengt, een systeem in string lijkt mij the-way-to-go.
Ik heb een aantal offertes opgevraagd en in een overzichtje gezet. Misschien zien jullie zaken die aandacht verdienen of mogelijk merken die voor of tegens hebben.
Ik hoop dat de informatie zo voldoende is, anders vul ik het aan. Bedankt alvast!
De woning is op het Zuid-Oosten gelegen, gunstig gelegen qua zon en zonder obstakels (bomen, grote schoorstenen e.d.). Wel zit er een CV-afvoer wat een paneeltje minder tot gevolg heeft. Verder is het een woning uit 2006, CV ketel zit in aparte kast op de bovenste verdieping waar de omvormer mooi bij kan. Anders dan een "normale" eengezinswoning heeft mijn woning een extra verdieping, het is dus 3 lagen en een kap. De goothoogte zit dus op circa 9 meter.
Door de ligging denk ik dat het gebruik van optimisers niet zoveel opbrengt, een systeem in string lijkt mij the-way-to-go.
Ik heb een aantal offertes opgevraagd en in een overzichtje gezet. Misschien zien jullie zaken die aandacht verdienen of mogelijk merken die voor of tegens hebben.
Foto's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Beschikbare (dak)ruimte
De ruimte is beperkt; de ruimte onder het dakraam is te krap om een paneel in portrait te leggen. De CV-afvoer helpt ook niet.Schaduw
Geen directe schaduw van bomen of anders. Misschien als de buren een dakkapel zouden plaatsen maar dat zie ik niet zo spoedig gebeuren.Jaarverbruik
Ons verbruik zit momenteel rond de 3700 Kwh, gemiddeld voor ons huishouden. Op korte termijn verwacht ik geen EV of andere zaken die veel prik nodig hebben.Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase 35 Ampere.Budget en doel
4,5K met als doel de stroomrekening wat te verzachten en om een klein steentje aan het klimaat bij te dragen.Wie gaat het project uitvoeren
Een bedrijf.Bijhouden van data
Niet meer dan de basics, is genoeg.Reeds verkregen offertes
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Regio
Gelderland-ZuidIk hoop dat de informatie zo voldoende is, anders vul ik het aan. Bedankt alvast!