TL5 72cm??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:04
Hoi allen,

De verlichting achter de spiegel in de badkamer was kaduuk. Nu wil ik deze uiteraard graag vervangen, maar het is een klein TL-balkje, een TL5 (of T5) van 72 centimeter.
Maar nu kan ik deze nergens vinden.........
Weet iemand raad (of heeft iemand nog minimaal 2 op voorraad)??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mis ik iets of is dat gewoon met de 1e hit op google te bestellen?
https://www.lampdirect.nl...cm-warm-wit-4008321959065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Met een beetje inzet valt dit wel te vinden: zoekopdracht

Gaat dit topic op slot

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En toch weer open de hits geven bij wat verder kijken een tl8 buis van 72cm.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:49
En als je eens kijkt of er op de oude TL buis een typenummer/merk staat? Kun je daar niets op vinden?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is de diameter van die TL-buis? De diameter bepaalt of het een T5 of een T8 is.

T5 = 5/8e inch dus ongeveer 16mm
T8 = 1 inch, dus ongeveer 25m

T8 is wél (makkelijk) te vinden in 72cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
sypie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:38:
Wat is de diameter van die TL-buis? De diameter bepaalt of het een T5 of een T8 is.

T5 = 5/8e inch dus ongeveer 16mm
T8 = 1 inch, dus ongeveer 25m

T8 is wél (makkelijk) te vinden in 72cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wMmErtba9XbUVMmgQzGYJRjwAA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/55qZW6o6tsMVr8OqozWA7t7j.jpg?f=user_large

Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had mijn info hier vandaan: https://www.ledwereld.nl/blog/t5-vs-t8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
In de praktijk worden conventionele TL verlichting (t8) vervangen door t5- of Led verlichting. het vervangen door Led verlichting is een stuk gemakkelijker, omdat deze (1) dezelfde lengte hebben, waarbij t5 TL lampen korter zijn en (2) omdat een t8 TL lamp een G13 fitting terwijl een een t5 TL lamp een G5 fitting heeft.

Led verlichting kan dus één op één vervangen worden waar voor t5 verlichting eerst een verloopstuk vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Op de oude staat niks, maar het is echt T5. Op de foto de oude buis. Maar voor mij helaas onvindbaar in dit formaat :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWEn1rA9g3FnDAYGNpj59xCGdA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9HUHk0AYzSUpiEXucJtw5fY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die is wel vrij lang. Staat er een wattage of type op het buisje (of de VSA in je spiegel)?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thesaxofonist
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:35
Weet je zeker dat het geen T4 is? Het lijkt me de 22W te zijn. Werd onder meer veel gebruikt in spiegels van Sphinx. Maakt het trouwens niet makkelijker, want is ook nauwelijks meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
thesaxofonist schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:18:
Weet je zeker dat het geen T4 is? Het lijkt me de 22W te zijn. Werd onder meer veel gebruikt in spiegels van Sphinx. Maakt het trouwens niet makkelijker, want is ook nauwelijks meer te vinden.
Dat zou best kunnen hoor! Er staat helemaal niks op de lamp zelf. Het komt inderdaad uit een spiegel, merk onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
thesaxofonist schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:18:
Even zitten googlen op basis hiervan. Lijkt inderdaad zo te zijn, die is dan 711mm exclusief pinnen, 726mm inclusief.
Ik kan alleen maar wat verdwaalde sites uit de UK vinden, die niet verzenden naar het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je meet de afmeting zonder pinnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfpZ98CusltNm4pMbl-hmvIq8xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VBip5XCHpU9DkoENuidWnVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die T4 22W lijkt wel overeen te komen, maar we weten 't pas zeker als je even checkt wat op je VSA staat. Als het die T4 is geef ik je wel weinig kans aan een vervangend lampje te komen, vrij exotisch ding in NL zo te zien. Hoe handig ben je? Je kan de hele bende uit je spiegel rippen en er een led strip danwel led buis in modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
strandbal schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:59:
Die T4 22W lijkt wel overeen te komen, maar we weten 't pas zeker als je even checkt wat op je VSA staat. Als het die T4 is geef ik je wel weinig kans aan een vervangend lampje te komen, vrij exotisch ding in NL zo te zien. Hoe handig ben je? Je kan de hele bende uit je spiegel rippen en er een led strip danwel led buis in modden?
Er staat nergens iets, ook niet in de spiegel. Maar op basis wat ik zo zie, zal het idd voor 99% zeker wel T4 22W zijn.

Ik ben niet super handig, maar wil toch kijken of ik er zelf iets van kan maken met LED (want de speurtocht naar die oude lampjes lijkt een mission impossible). Het handigste leek me een TL T5 LED armatuur, maar ook daar is maatvoering een probleem (60cm is te klein, 90 cm te veel). De spiegel is 80 cm, en het te verlichten vlak is circa 70 cm (links en rechts).
Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Kun je er geen ledstrips in plakken? Die zijn meestal deelbaar per 10cm.
Heb je wel nog wat plaats nodig voor de voeding (12V of 24V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou denk ik inderdaad iets met LED strips doen, geen "standaard" T5 TL buisje heeft zo te zien de lengte die jij nodig hebt...

Plek voor de voeding zou je moeten hebben, die kan dan op de plek van de oude T4 VSA.

Let op de kleurtemperatuur die je wilt, badkamerspiegels zijn vaak wat "witter" dan normaal (6500K "daylight")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:08
Is het gelukt met de ledstrip en heb je nog tips, wij hadden een voorraadje t4 22 w ingeslagen maar zijn daar nu doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Ik heb het er bij gelaten, dus geen tips helaas.
Ik hoop nog steeds op een marktplaats vondst van de T4's, maar al bijna 2 jaar zonder succes helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
Dank voor je reactie, ik ga wel pauzeren of het lukt als de laatste buizen kapotgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
Puzzelen
Pagina: 1