Toon posts:

Voorzetraam goed idee?

Pagina: 1
Acties:

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 10:42
Hoi,

in de bijkeuken heb ik 3 ramen en 2 deuren met daarin enkel glas. HR++ glas is geen optie, kozijnen te dun en te oud en zwak om iets mee te doen.
Als de markt niet zo overspannen was, of mijn portemonnee beter gevuld had ik alles laten vervangen. daarvoor spaar ik nu.

Tot er genoeg geld is dacht ik aan het volgende: second best is na-isoleren. Folie op het raam of voorzetramen.
Folie geniet niet mijn voorkeur, al was het maar omdat minder isoleert dan een voorzetraam. Corrigeer me als ik fout zit.

Nu dacht ik er aan om Lexaan op maat te bestellen en dit met dubbelzijdig tape op het kozijn te bevestigen.
Aan de onder en bovenzijde een klein stukje tape weglaten zodat het enigszins ventileert. En het eventuele condenswater kan er dan aan de onderzijde uitdruppelen.

Is dit een goed idee? Of haal ik dan onder de streep problemen in huis door de condensvorming tussen het enkel glas en het voorzetraam?
Zijn er (aluminium) profielen om deze lexaan platen op het kozijn te monteren? De lexaan platen rondom 2 centimeter groter dan de dagmaat van het kozijn. Met een afwerkstrip er omheen. Het oog wil ook wat...

Wie oh wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen? Wie weet er een leverancier voor profielen om lexaan platen koud op het kozijn te plaatsen?

[Voor 4% gewijzigd door beerten op 27-12-2021 17:32]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:50

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Neem eens een kijkje op deze site: https://nienhuys.info/
In het uitgebreide document "101 soorten glas..." staan diverse tips voor het isoleren van ramen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Vind het wat onzin, boven en onder een gaatje laten zodat het niet meer isoleert...
Enkel onderaan gaatje kan gaan, maar effect blijft wellicht heel klein voor relatief veel geld en moeite (en eerlijk, mooi wordt het niet).
Spaar je dan niet beter door tot je ze helemaal kan vervangen?
Zou een gordijn niet nuttiger zijn om te isoleren, en dat kan na vervanging ramen nog blijven.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-03 11:44
Plexi-glas (4 mm) is goed te doen.
Ik heb dit ook ooit voor zijraampjes van een deurpost gedaan.
Dit kon ik exact op maat bestellen, dus niks zelf (ver)zagen. En met bouwmarkt H-profielen op het kozijn geschroefd. Dit ging prima.

Het hield kou en tocht goed tegen.

[Voor 7% gewijzigd door Dixie op 29-12-2021 14:40]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:00
aangezien het een bijkeuken is.. kan je niet voor een enkele winter vergeten dat het transparant moet zijn? dan is het bijna gratis

ik heb een stalraampje wat wamte lekt als een gek door tocht en enkel glas gewoon dicht gezet met een plaatje XPS voor een wintertje kan je ondertussen lekker doorsparen :)

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 10:42
Allen,

dank voor de input.
Het enige dat ik nog zoek is een profiel voor het plexiglas. Dat ligt vast en zeker in de bouwmarkt ergens. Helaas zijn die allemaal gesloten. (Ik moet zien en voelen...)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee