Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een game PC voor de zoon van een vriend, hij is nu 13 jaar.
Het systeem moet games kunnen draaien op 4k.
Huidige games zijn GTA 5, Forza Horizon, CS:GO, Minecraft, maar dat zal vast veranderen door zijn tienerjaren heen.
Het is niet erg als over een paar jaar de nieuwste games toch op 1080p of lagere settings moeten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het idee was 1000 euro, maar gezien de videokaartmarkt er 200 bij gedaan.
Assemblage/Windows/etc doen we zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles van de kast zelf moet nieuw, alle randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanwege 4k en de wens om niet te hoeven upgraden dacht ik aan een zo sterk mogelijke videokaart, de rest redelijk budget.
Er is overleg geweest over een goedkoop videokaartje (ook die zijn duur en geven niet meer bang for buck) of 2e hands, maar liever niet.
Ook een pre-built systeem lijkt niet echt een optie, enerzijds te duur, of een te zwakke videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het maar werkt. Het moet pakweg 5-6 jaar meegaan en dan komt er een compleet nieuwe PC, geen of zo weinig mogelijk upgrades tussendoor.
Wat verwacht je van ons?
Ik zat zelf te denken aan zoiets:
De videokaart is al aangeschaft voor 599 (al kan die nog wel retour), totaalbedrag komt nu rond de 1200 incl verzenden.
Ik heb een poging gedaan om daar te besparen waar mogelijk.
Omdat de 11400 redelijk wat kan verbruiken wel een iets duurder moederbord en goede koeler gekozen.
Graag hoor ik of ik nog meer tientjes kan besparen, of juist meer uit moet geven.
Ik zoek een game PC voor de zoon van een vriend, hij is nu 13 jaar.
Het systeem moet games kunnen draaien op 4k.
Huidige games zijn GTA 5, Forza Horizon, CS:GO, Minecraft, maar dat zal vast veranderen door zijn tienerjaren heen.
Het is niet erg als over een paar jaar de nieuwste games toch op 1080p of lagere settings moeten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het idee was 1000 euro, maar gezien de videokaartmarkt er 200 bij gedaan.
Assemblage/Windows/etc doen we zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles van de kast zelf moet nieuw, alle randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanwege 4k en de wens om niet te hoeven upgraden dacht ik aan een zo sterk mogelijke videokaart, de rest redelijk budget.
Er is overleg geweest over een goedkoop videokaartje (ook die zijn duur en geven niet meer bang for buck) of 2e hands, maar liever niet.
Ook een pre-built systeem lijkt niet echt een optie, enerzijds te duur, of een te zwakke videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het maar werkt. Het moet pakweg 5-6 jaar meegaan en dan komt er een compleet nieuwe PC, geen of zo weinig mogelijk upgrades tussendoor.
Wat verwacht je van ons?
Ik zat zelf te denken aan zoiets:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 168,75 | € 168,75 |
1 | Moederborden | ASRock B560M Steel Legend | € 105,- | € 105,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6600 XT MECH 2X 8G OCV1 | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Rood | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 39,30 | € 39,30 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 550W | € 59,- | € 59,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 83,90 | € 83,90 |
Totaal | € 1.272,75 |
De videokaart is al aangeschaft voor 599 (al kan die nog wel retour), totaalbedrag komt nu rond de 1200 incl verzenden.
Ik heb een poging gedaan om daar te besparen waar mogelijk.
Omdat de 11400 redelijk wat kan verbruiken wel een iets duurder moederbord en goede koeler gekozen.
Graag hoor ik of ik nog meer tientjes kan besparen, of juist meer uit moet geven.