Toon posts:

Installatie wandcontactdoos CAT6

Pagina: 1
Acties:

• Moesje20
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08-2022
Hi allen,

Na wat opzoekwerk op internet ben ik aan de slag gegaan om een wandcontactdoos te installeren.
Diverse handleidingen en video’s gezien, echter de wandcontactdoos die ik zojuist bij de Praxis heb gehaald (Kopp inbouw wandcontactdoos CAT6 2-voudig RJ45) ziet er toch net wat anders uit.

Wellicht een domme vraag - maar waar en hoe sluit ik de draden aan?
Er is geen handleiding bijgevoegd en de website van Kopp laat ook weinig zien.

Alvast dank.

Groeten,

Steven

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De draden sluit je boven en onder aan op wat lijkt op schroefterminals. Schematje met de kleurvolgorde zal je toch even op moeten zoeken, al kan het weinig kwaad om de 568B volgorde aan te houden van links naar rechts.

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 22:09
Dat is GEEN cat6 inbouwdoos.
Dit is een ISDN inbouwdoos en niet geschikt voor 1Gb ethernet. (je ziet bij de schoefjes ook 1a/1b staan voor de eerste telefoonaansluitng en 2a/2b voor de tweede)

Cat5/6/7 inbouwdozen gebruiken nooit schroefraansluitingen en zijn altijd voorzien van een kleurcodering voor de draden.

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:43
Niet installeren maar weg pleuren dat ding... collega van mij had dat ook van praxis gehaald en mij gevraagd dit te installeren maar het is 1 grote prut ding...
sowieso als het inwall is dat zijn de cat kabels waarschijnlijk stug en wil je dit met een LSA tool doen.
Grote kans net zoals ik last van had dat de aders steeds afknappen bij het bevestigen door het vele bewegen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

Nox

Noxiuz

Ik ben benieuwd of dit cat6 certificering haalt :P cat6 inbouwdozen hebben kleurcoderingen, die lijken hierop:

https://cdn.webshopapp.co.../files/58480350/image.jpg

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je aan de andere kant dezelfde doos gebruikt en in dezelfde volgorde monteert zal het echt wel werken en in huis gaat 1Gb er best overheen. Verwacht alleen geen top performance.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:48
Weggooien die dingen, zijn niet gemaakt voor netwerkverkeer maar voor ISDN en niet voor netwerk.
Voor die paar euro ga je toch zoiets niet voor jaren fixed monteren?

Door dit te gebruiken wordt de twist veel te lang uit de aderparen gehaald waardoor de storing onderdrukking capaciteit van de "twisted pair" kabels naar de haaien gaat.
Gevolg vaak heel vage problemen, dat wil je gewoon niet hebben.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee