Toon posts:

Mag ik een bord plaatsen bij mijn privé-laadpaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rena Rijn
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb overal gezocht maar kan geen antwoord vinden op deze vraag:
Ik heb een (privé) laadpaal in mijn voortuin, maar het komt regelmatig voor dat ik er niet bij kan omdat er een andere auto voor onze deur staat. Dit mag gewoon (neem ik aan) en het gebeurt meestal ook onbewust (denk ik) want als je er niet op let, kijk je makkelijk over onze laadpaal heen.
Mijn vraag is nu: zou ik de plek voor onze deur kunnen 'claimen' door bv een bord te plaatsen naast de plek of naast de laadpaal (deze borden 'parkeerplaats EV' kun je online kopen) Iemand ervaring mee?

Beste antwoord (via Rena Rijn op 28-12-2021 16:51)

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-03 21:13
Mag je in je eigen tuin een bord plaatsen: Ja.
Mag je een RVV-bord plaatsen: nee
Heeft je eigen bord enige betekenis: nee
Zou het kunnen helpen bij je doel: ja
Kan het irritatie bij anderen parkeerders/bewoners oproepen: ja

Alle reacties

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
volgens mij mag dit niet als het een openbare parkeerplaats is, wat je wel kan doen is zorgen dat je er een scooter/motor parkeert als je zelf weggaat van die plek, zo is die altijd bezet.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55
Voor de goede orde, je hebt wel een laadpaal, maar geen parkeerplek in je voortuin. Het parkeren (en laden) gebeurd dus op de openbare weg?
Dan nee, 't zit al in 't woord openbaar, dat is niet van jou, dus iedereen mag hier parkeren. EV or otherwise.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan je een voorbeeld plaatsen van het bord?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:52
1 is het jou parkeerplaats?

2. Of is hij van de gemeente ?

Antwoord voor situatie 1 ja dat mag jij.
Antwoord voor situatie 2 nee dat mag jij niet. Je kan het wel bij de gemeente vragen,

[Voor 34% gewijzigd door jack zomer op 27-12-2021 17:09]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Paal op eigen grond maar parkeerplaats niet zo te lezen?

Dan nee, dat is niet jouw parkeerplaats maar die van de gemeente.

Er zijn regelingen bij sommige gemeentes om er ev plekken van te maken, maar dan zul je je paal ook openbaar moeten maken.

Als er nog een voetpad tussen zit heb je potentieel nog een probleem. Niet alle gemeentes staan laadkabels op of over openbare grond toe.

[Voor 21% gewijzigd door Rmg op 27-12-2021 17:09]

• Wolly
  • Niet online
Toerq schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:07:
volgens mij mag dit niet als het een openbare parkeerplaats is, wat je wel kan doen is zorgen dat je er een scooter/motor parkeert als je zelf weggaat van die plek, zo is die altijd bezet.
Scooters mag je niet op een parkeerplaats parkeren.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:09:
[...]

Scooters mag je niet op een parkeerplaats parkeren.
motorscooter toch wel

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:57
Zo, als jij geen vinkje krijgt voor het beste antwoord! TS hoeft alleen een motorscooter te kopen...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Wolly
  • Niet online
Dat zijn gewoon motoren toch.

Maar om te voorkomen dat TS straks zijn scootertje parkeert en nog meer ellende op zijn hals haalt, dat soort scootertjes moet je op de stoep parkeren.

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je mag op je eigen grond best een bord plaatsen waarin je vraagt om er niet te parkeren, bv zo:
https://www.parkeerbordenshop.nl/wp-content/uploads/2019/09/parkeerbord_niet_parkeren-1.jpg

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:17
Jaaap schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:12:
Je mag op je eigen grond best een bord plaatsen waarin je vraagt om er niet te parkeren, bv zo:
[Afbeelding]
Ik betwijfel of je dat mag neerzetten. Het is een openbare parkeerplaats, dan mag je er toch geen bord neerzet 'niet parkeren'? Ongeacht of je dat bord nu op eigen terrein zet, lijkt me dat niet de bedoeling.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Wolly
  • Niet online
Jaaap schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:12:
[Afbeelding]
Dat zou dan gaan om een verbod om te parkeren op je eigen grond. Je mag niet een bord plaatsen op je eigen grond wat dan een dwingende werking zou hebben op een openbaar stuk grond.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik denk dat hij dit plaatje bedoeld.

(vette paint skilzz)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• andre metz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03 16:20
Als je nu van je tuin een oprit maakt en je vraagt bij de gemeente aan om de stoeprand daarop aan te passen. Is dst een optie?

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-03 13:44
Rena Rijn schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:59:
Ik heb overal gezocht maar kan geen antwoord vinden op deze vraag:
Ik heb een (privé) laadpaal in mijn voortuin, maar het komt regelmatig voor dat ik er niet bij kan omdat er een andere auto voor onze deur staat. Dit mag gewoon (neem ik aan) en het gebeurt meestal ook onbewust (denk ik) want als je er niet op let, kijk je makkelijk over onze laadpaal heen.
Mijn vraag is nu: zou ik de plek voor onze deur kunnen 'claimen' door bv een bord te plaatsen naast de plek of naast de laadpaal (deze borden 'parkeerplaats EV' kun je online kopen) Iemand ervaring mee?
Nee. Want mensen mogen op de openbare weg parkeren mits dat toegestaan is.

De gemeente mag de regels bepalen, jij niet. Tenzij het jouw eigen grond is, maar dan had je deze vraag niet gesteld.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-03 19:27
En hoe loopt de laadkabel van jouw laadpaal naar jouw auto? Over de stoep? Dat mag namelijk niet...

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:22
andre metz schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:08:
Als je nu van je tuin een oprit maakt en je vraagt bij de gemeente aan om de stoeprand daarop aan te passen. Is dst een optie?
UIt de TS haal ik niet of TS een eigen parkeerplek heeft op eigen terrein, ik vermoed van niet en alleen een laadpaal. In dat geval mag TS er zelf ook niet meer parkeren.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Wolly schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:11:
[...]

Maar om te voorkomen dat TS straks zijn scootertje parkeert en nog meer ellende op zijn hals haalt, dat soort scootertjes moet je op de stoep parkeren.
Motoren (motorscooters dus ook) mogen op de stoep parkeren, mits ze daar geen hinder veroozaken. Anders moet je op een parkeervak parkeren :)

Maar inderdaad, als de paal wel van jou is en de parkeerplek niet, dan mag je dus geen borden plaatsen.

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-03 21:13
Mag je in je eigen tuin een bord plaatsen: Ja.
Mag je een RVV-bord plaatsen: nee
Heeft je eigen bord enige betekenis: nee
Zou het kunnen helpen bij je doel: ja
Kan het irritatie bij anderen parkeerders/bewoners oproepen: ja

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:31

Agent47

I always close my contracts.

Zo lang er geen officieel bord van de gemeente staat, mag iedereen daar parkeren.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Zo wordt een laadpaal een handige optie om een openbare parkeerplek te kunnen claimen. Goede investering en heel erg asociaal.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:08
Zoals de rest ook al gezegd: mag waarschijnlijk niet, en dat is te hopen ook :). Zou wat wezen als je gewoon een parkeerplaats kon claimen.

Oplossing kan zijn om te vragen of de gemeente er een laadpaal kan zetten (dan deel je hem nog steeds met anderen, maar wel minder)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:17
En dit is precies een van de redenen dat mijn gemeente geen laadkabels over de stoep toestaat: omdat mensen dan publieke parkeerplaatsen gaan claimen. En dat gaat ruzie betekenen.

Misschien dat er ooit een systeem komt dat je je privé laadpaal open kan stellen voor buren (opladen tegen automatische betaling) en dat de grote meerderheid van de buurt zo'n ding installeert. Dan zouden er altijd wel laad-opties zijn.

Tot die tijd: openbare laadpaal gebruiken en heel soms 's nachts de granny kabel over de stoep.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-03 18:17
Overigens kun je een New Motion paal al openzetten als openbare paal met eigen tarieven als je wilt. Of het vergunning technisch mag, betwijfel ik, maar het werkt wel... ;-)

• Rena Rijn

• Rena Rijn
andre metz schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:08:
Nee, helaas geen optie...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
upje schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:16:
En hoe loopt de laadkabel van jouw laadpaal naar jouw auto? Over de stoep? Dat mag namelijk niet...
Dat ligt aan de APV en is dus per gemeente verschillend.

• Rena Rijn
Dank allen. Conclusie is dus:
  • Parkeerplek is openbaar, dus die kan ik niet 'claimen' met een bord
  • Ik kan mijn auto niet parkeren op eigen terrein (te klein)
  • Ik kan de parkeerplek niet bezet houden met een motor (heb ik niet ;-))
  • Ik kan naast de laadpaal eventueel wel een bord zetten met 'Liever niet parkeren ivm laadpaal' of iets dergelijks. Dat heeft uiteraard geen juridische waarde, maar kan mensen er wel van weerhouden, vooral degenen die de paal gewoon niet hadden gezien.
:-)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het bord wat je linkt kun je wel plaatsen, als je een beetje handig bent met een schroevendraaier etc. Het punt is alleen dat er geen enkel juridisch of wettelijk regeltje is waar andere parkeerders op aangesproken kunnen worden. Het bord is niet vanuit de wegbeheerder geplaatst en geeft daardoor geen rechten.

Mocht je wel het gelinkte bord plaatsen zorg er dan ook voor dat je laadpaal openbaar wordt en dat anderen er gebruik van kunnen maken.

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-03 09:01
sypie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:52:
Mocht je wel het gelinkte bord plaatsen zorg er dan ook voor dat je laadpaal openbaar wordt en dat anderen er gebruik van kunnen maken.
Schiet dat niet het doel van TS voorbij? Hij wil de laadpaal juist meer voor zichzelf beschikbaar hebben 8)7

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:50
Heb je al nagevraagd bij de gemeente wat de mogelijkheden kunnen zijn? Er zijn procedures een normale parkeerplaats te "claimen" als invalideparkeerplaats, dat er een bord RVV E06 met een onderbord "gereserveerd" en het kenteken. Daarnaast zou zo'n procedure er ook moeten zijn om een publieke laadplek te maken (E08o). Als je deze laatste zou (laten) plaatsen houdt dat iig al benzineauto's weg van die plaats :p

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met dubbele pijlen zijn er 2 plekken toch? ;-)

TS kan in ieder geval een bord ophangen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de gemeente TS op de vingers tikt en het bord weg moet. Echter, wanneer je het bord op eigen grond neerzet valt er voor de gemeente weinig te zeggen. Dat lijkt me dan ook de beste optie. Zet je het bord aan een paaltje in het trottoir of langs de weg dan zet je het op andermans grond, dan niet piepen wanneer het op een dag weg is.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 21:37
Maak een houten omhulsel dat lijkt op een vogelhuisje en klus dat om de laadpaal.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:24

BazzH

Kei-goed...

Dat is toch gewoon een logisch gevolg van een laadpaal zonder eigen parkeerplek? Waarom zou het collectief daar een parkeerplaats voor moeten inleveren? Dan lijkt het mij handiger om de gemeente om een openbare laadplek te vragen. Ben je voor de precieze plek wel afhankelijk van de gemeente. Kan dan dus ook een andere plek worden.

Bordje plaatsen is natuurlijk ook een risico. Zou me niets verbazen als bepaalde figuren het er dan juist om gaan doen en hem expres daar neer gaan zetten.

Think smart........ Act stupid........

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:22
Als je het bord zodanig neerzet dat het alleen maar over de openbare weg kan gaan is het nog maar de vraag of de wegbeheerder hem niet weg haalt of laat halen.

Ik zou er niet gelukkig van worden als mijn buren dit b.v. zouden doen, dit gaat immers af van mijn parkeerplek en dat van eventueel bezoek.
En ja, nu is het 1 plekje, maar volgende week is het de volgende ,en de week daarop enz. enz.

Bouwvergunningen worden afgegeven met een aantal parkeerplekken per adres, daar kan je niet zomaar veranderen.
En kom niet met het vergelijk van een invaliden parkeerplek, dat is compleet wat anders.

Ofwel gemeente vragen om een publieke laadplek, die komen er met bosjes en best kans dat de gemeente al aan het inventariseren is waar er belangstelling is.
Moet je alleen vaak een stukje lopen, en je auto verzetten als hij opgeladen is. (niet dat ook maar iemand dit doet)
0siris schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:59:
Maak een houten omhulsel dat lijkt op een vogelhuisje en klus dat om de laadpaal.
En dan? Dit slaat als een tang op een varken, heb je het topic wel gelezen?
Het enige wat je bereik is dat het nog minder opvalt, exact het tegenovergestelde van wat TS wil bereiken.

[Voor 12% gewijzigd door vassago op 28-12-2021 17:33]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee