Toon posts:

Subwoofer Honda CRV 2008

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• simba321
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2021
Hallo iedereen.
Ik heb een Honda CRV uit 2008.
Hier zit een oem subwoofer in, deze wordt NIET via tulp aangesloten, dit noemen ze volgens mij actief ?
Maar ik ga de oem radio vervangen voor pioneer SPH-DA160DAB vervangen.
Hier zit wel een tulp uitgang op voor sub, wat ben ik nodig om de oem sub toch aan te sluiten, iemand een idee ?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:07
Een sub met luidspreker kabel aangesloten is passief en met tulp actief, dan heeft de sub een eigen versterker.
Je moet dus een mono versterker ertussen zetten waar de watages overeen komen met de subwoofer zelf.
Goede versterkers zijn best duur, en het is zonde als je 4 keer meer kan versterken dan de woofer aan kan zeg maar.
Die versterker moet op de accu aangesloten worden en met tulp en schakeldraad op de radio, en speakerkabels naar de sub natuurlijk.
En een grond kabel naar het chassis, daar kan je complete pakketten van kopen met alle kabels die je nodig hebt.
Als optie kun je ook de oem sub gewoon niet aansluiten en een losse actieve subwoofer kopen waar de versterking al in zit.

• simba321
Dan heb ik een passief subwoofer. hier zit al een eigen versterker in.
Originele kabelboom, van auto

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:07
Ik zou geen geld investeren in die oude sub als ik die zo bekijk, maar gewoon een nieuwe actieve kopen en met tulp op de nieuwe radio aansluiten.

• simba321
Goofy1978 schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:45:
Ik zou geen geld investeren in die oude sub als ik die zo bekijk, maar gewoon een nieuwe actieve kopen en met tulp op de nieuwe radio aansluiten.
Deze foto heb ik van het net geplukt.
Wilde alleen doormiddel van de foto laten zien, dat deze in mijn auto gemonteerd zit.

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
Dan heb je dus een actieve, want de versterker zit er immers in ingebouwd. Gezien dat koelblok lijkt me dat niet denkbeeldig. Even uitzoeken wat de penbezetting is. Zal wel als volgt zijn, gezien de 4 pennen: Een gedeelde 0, een continue 12V, een schakelsignaal en het lijn-signaal van de radio. Aan jou de taak te meten wat wat is.

Nonsensical line goes here <---

• simba321
r_bleumer schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:24:
Dan heb je dus een actieve, want de versterker zit er immers in ingebouwd. Gezien dat koelblok lijkt me dat niet denkbeeldig. Even uitzoeken wat de penbezetting is. Zal wel als volgt zijn, gezien de 4 pennen: Een gedeelde 0, een continue 12V, een schakelsignaal en het lijn-signaal van de radio. Aan jou de taak te meten wat wat is.
Oke dit begrijp ik.
Nu heeft de nieuwe radio unit tulp uitgangen, Front, rear en sub.
Nu wilde ik de tulp, sub, hiervoor gebruiken om de woofer aan te sluiten lijn-signaal.
Wat moet ik er nog tussen zetten, neem aan dat ik niet sub rechtstreeks op delijn-signaal kan aansluiten ?

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
Uitzoeken. Kijk of je ergens een penbezetting van de kabel van deze sub kunt vinden. Anders de multimeter erop. Waarschijnlijk is een van de signalen dat sub-line in niveau.

De Honda dealer zal je wellicht met een schakelschema kunnen helpen. Dat moet je echter wel kunnen 'lezen'.

[Voor 58% gewijzigd door r_bleumer op 27-12-2021 22:14]

Nonsensical line goes here <---

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee