Ik heb moeite om mijn achtererfgebied te bepalen. Ik heb de volgende handleiding hiervoor gebruikt. In deze handleiding is het achtererfgebied als volgt gedefinieerd:
Waar begint nu echter mijn achtererfgebied? Is dat bij de linkse rode lijn (1 meter van de de voorste voorgevel), of bij de tweede rode lijn? En waarom is dit zo?
Hierbij een plattegrond van mijn woning. De linkerzijde hiervan is de voortuin (groen) + voorgevel. Zoals je ziet springt mijn voorgevel 445cm naar "achter". Dit is het originele ontwerp van de woning, deze inspringing maakt dus geen deel uit van een (latere) uitbouw.Uw achtererfgebied is het erf achter de lijn die het hoofdgebouw doorkruist op 1 meter achter de voorkant en van daaruit evenwijdig loopt met het aangrenzend openbaar toegankelijk gebied, zonder het hoofdgebouw opnieuw te doorkruisen of in het erf achter het hoofdgebouw te komen.
Waar begint nu echter mijn achtererfgebied? Is dat bij de linkse rode lijn (1 meter van de de voorste voorgevel), of bij de tweede rode lijn? En waarom is dit zo?