Toon posts:

1 laadpaal thuis met prive EN auto van de zaak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:59
Hi,

Thuis reeds in bezit van een Wallbox Pulsar Plus (zonder kaartlezer) waar we een prive auto mee opladen (ivm fulltime thuiswerk niet vaak). Nu gaat er een auto van de zaak bijkomen. Waarbij de werkgever niet toestaat om maandelijkse losse declaraties in te dienen.

Wat zijn de opties/tips om de KWH die in de zakelijke auto te gaan vergoed te krijgen? Bedrijven die ik tot nu toe bel zeggen OF al het verbruik van de laadpaal wordt bij via tankpas bij werkgever gedeclareerd of niets.

Dus dan lijkt enige oplossing te gaan zijn om de prive auto aan openbare laadpaal op te laden en de laadpaal te koppelen. Maar lijkt niet erg praktisch te zijn. De wallbox heeft de mogelijkheid om met meerdere users te werken.

Thanks

Alle reacties

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-02 18:45
Waarom niet de zakelijke auto met laadpas aan de openbare paal te laden ?

Als werkgever geen losse declaraties wil zien, dan maar gewoon het duurdere tarief van de openbare laadpaal via een laadpas toch ?

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Je kunt toch een laadpaal (laten) plaatsen die gewoon afrekent voor je zakelijke wagen (losse pas) en je bij je prive auto je gewoon het tarief op 0 hebt staan? Die betaal je ten slotte zelf.

• 1979sentinel
iketot schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:31:
Waarom niet de zakelijke auto met laadpas aan de openbare paal te laden ?

Als werkgever geen losse declaraties wil zien, dan maar gewoon het duurdere tarief van de openbare laadpaal via een laadpas toch ?
Is een optie, maar
a) auto van de zaak wordt vaakste gebruik, en om dan iedere dag paar honderd meter lopen
b) betreft auto van de vrouw, dus wil het haar niet te moeilijk maken, in kader van happy wife happy life :)

en voornaamste reden om thuis op te laden is om te kunnen voorverwarmen en er al sprake is van range anxiety :P

• 1979sentinel
gastje01 schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:35:
Je kunt toch een laadpaal (laten) plaatsen die gewoon afrekent voor je zakelijke wagen (losse pas) en je bij je prive auto je gewoon het tarief op 0 hebt staan? Die betaal je ten slotte zelf.
Laadpaal thuis plaatsen wordt niet vergoed door haar werkgever, dus zou dan de huidige paal moeten vervangen tegen waarschijnlijk 1.000 euro.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:07
Voorverwarmen kan ook zonder aan de laadpaal te hangen (in ieder geval bij een Kia e-Niro)

• iketot
Kan je niet de paal die je nu hebt gebruiken voor de zakelijke wagen met bijbehorende kWh vergoeding, en als je zelf je privé auto wil laden de kosten op 0 zetten ?

Is dan wel elke keer een handeling als je je eigen wagen wil laden, maar zoals ik nu lees is dat niet vaak.

Dan staan er wel 2 verschillende auto's op het overzicht, maar laad gratis op, en alleen de auto van de werkgever betaald en die declareer je dan.

• 1979sentinel
upje schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:39:
Voorverwarmen kan ook zonder aan de laadpaal te hangen (in ieder geval bij een Kia e-Niro)
Mijn Kona ook, en haar Mokka ook, alleen kost het dan circa 3% aan actieradius per 5 minuten.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:41
Die Wallbox werkt toch niet met automatische declaratie? Snap even niet hoe je dat denk te doen. Zou persoonlijk hem verkopen en een paal ophangen die het wel kan.

• 1979sentinel
iketot schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:40:
Kan je niet de paal die je nu hebt gebruiken voor de zakelijke wagen met bijbehorende kWh vergoeding, en als je zelf je privé auto wil laden de kosten op 0 zetten ?

Is dan wel elke keer een handeling als je je eigen wagen wil laden, maar zoals ik nu lees is dat niet vaak.

Dan staan er wel 2 verschillende auto's op het overzicht, maar laad gratis op, en alleen de auto van de werkgever betaald en die declareer je dan.
Tot nu toe heb ik nog alleen maar bedrijven (E-Flux, Eneco) gevonden die alles of niets hebben en zodoende ook niet de mogelijkheid om live even om te zetten van prive naar zakelijke auto....

• 1979sentinel
Inspired schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:43:
Die Wallbox werkt toch niet met automatische declaratie? Snap even niet hoe je dat denk te doen. Zou persoonlijk hem verkopen en een paal ophangen die het wel kan.
Bij bedrijven als E-Flux en Eneco heb je mogelijkheid om je paal te koppelen, en worden gegevens automatisch verstuurd.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:41
1979sentinel schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:44:
[...]

Bij bedrijven als E-Flux en Eneco heb je mogelijkheid om je paal te koppelen, en worden gegevens automatisch verstuurd.
Ah, ja. Maar goed, die paal heeft geen RFID dus wat je wil kan denk ik niet. Dus, of andere paal of 1 van de 2 auto's ergens anders opladen of met granny.

• iketot
Wanneer jouw laadpaal verbonden is met het E-Flux eMobility platform wordt het mogelijk om laadkosten automatisch te verrekenen met jouw werkgever en gastverbruik op jouw laadpaal toe te staan.
Dit staat op E-Flux, maar dan moet je inderdaad wel de RFID tag hebben.

Je kan de huidige laadpaal toch ook verkopen, en vervangen voor een model dat wel kan wat je wil ?

Want laden op straat is blijkbaar geen (gewenste) optie.

• 1979sentinel
Inspired schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:48:
[...]

Ah, ja. Maar goed, die paal heeft geen RFID dus wat je wil kan denk ik niet. Dus, of andere paal of 1 van de 2 auto's ergens anders opladen of met granny.
Kijk, dat zijn de opmerkingen die voor mij blijkbaar even gemaakt moeten worden :) granny zou een optie kunnen zijn om de Kona dan af en toe een keer thuis op te laden inderdaad. Zou een optie kunnen zijn.

• 1979sentinel
iketot schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:51:
[...]

Dit staat op E-Flux, maar dan moet je inderdaad wel de RFID tag hebben.

Je kan de huidige laadpaal toch ook verkopen, en vervangen voor een model dat wel kan wat je wil ?

Want laden op straat is blijkbaar geen (gewenste) optie.
Omdat we op die wisseling dan gok ik toch minimaal 500 euro moeten bijbetalen en dat zal even duren voordat dat is goedgemaakt of nog beter vermeden kan worden.

• 1979sentinel
1979sentinel schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:55:
[...]

Kijk, dat zijn de opmerkingen die voor mij blijkbaar even gemaakt moeten worden :) granny zou een optie kunnen zijn om de Kona dan af en toe een keer thuis op te laden inderdaad. Zou een optie kunnen zijn.
Is het slecht wanneer de auto altijd door middel van een granny wordt opgeladen eigenlijk? Of kan dat geen kwaad?

• iketot
1979sentinel schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:43:
[...]

Is het slecht wanneer de auto altijd door middel van een granny wordt opgeladen eigenlijk? Of kan dat geen kwaad?
Kan geen kwaad, het is alleen heel traag.. Als je de auto op een oprit kan laten staan en hem niet vaak gebruikt is het geen probleem.

Maar de KONA met 64 kWh zal een hele dag (24 uur) moeten laden van 0%-100%, dat zal in het echt niet voorkomen, maar ook van 50-80% zal dus een goede 7 uur duren om op te laden.

• 1979sentinel
iketot schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:33:
[...]

Kan geen kwaad, het is alleen heel traag.. Als je de auto op een oprit kan laten staan en hem niet vaak gebruikt is het geen probleem.

Maar de KONA met 64 kWh zal een hele dag (24 uur) moeten laden van 0%-100%, dat zal in het echt niet voorkomen, maar ook van 50-80% zal dus een goede 7 uur duren om op te laden.
Top, ik denk dat ik maar iets van 10% per week zal gebruiken die ik dan met de granny zal laden. Bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee