Vraag

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 19:49
Ik zoek een?
Smartphone.
Mijn huidige telefoon is een Nokia C3-01 van ruim tien jaar oud. Zeer degelijk en doet wat het moet doen, maar nu stilaan aan vervanging toe. In eerste instantie dacht ik voor een nieuwe eenvoudige GSM te gaan, maar het aanbod is hierin toch wel zeer beperkt. Toch eens uitkijken naar een "echte" smartphone dus, die als waardige vervanger van de Nokia kan doorgaan.

Wat is je budget?
200 - 300 euro; mag meer zijn als het echt meerwaarde brengt. Minder is steeds mooi meegenomen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen / berichtjes (ouderwets of Whatsapp); sporadisch iets opzoeken op het net of een Youtube-filmpje afspelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia X10 of zelf G20
Motorola G60
Samsung Galaxy A12 / A22

Welke vragen heb je hier nog over?
Buiten de Nokia, heb ik ook nog een oudere Samsung J5 liggen (zat ooit bij het abonnement van de krant), die ik enkel gebruik als WhatsApp-machine. Wat mij daar aan tegensteekt is de massa voorgeïnstalleerde en onverwijderbare rommel die er opstaat; dit wil ik toch vermijden. Hierbij kom ik snel bij 'Android One' en dus Nokia uit, maar is dit nog noodzaak? Zijn moderne Samsungs nog steeds volgepompt met bloatware? Hoe zit dat bij de andere merken?

Bovengenoemde telefoons hebben elk hun type processor; volgens benchmarks de ene al wat sneller dan de andere; maar hoe hard speelt dat nu in werkelijkheid? De J5 vind ik eigenlijk nu al nooit storend traag.

Alle smartphones hebben tegenwoordig schijnbaar de grootte van een halve tablet.. Formaat iPhone 13 lijkt mij aangenaam (maar da's dan weer een totaal andere prijsklasse). Bestaat er nog zoiets?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
Samsung zit minder vol bloatware tegenwoordig dan voorheen. Maar gezien je nu een negatief gevoel bij Samsung hebt, zou ik die vermijden.

Leg ik de overige 3 toestellen naast elkaar, is de G20 duidelijk de kleinste:
https://tweakers.net/pric.../1764472;1699004;1706788/

En de G20 heeft ook positieve reviews:
productreview: Nokia G20, 64GB opslag Blauw review door robertnld

Dus dan zou ik die kopen.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:44
Je zou ook kunnen kijken naar de Gigaset GS 4/5 Deze hebben ee net iets minder groot scherm en zijn nog met een hand te bedienen. Nadeel is wel de gebrekkige updates.

https://www.gigaset.com/nl_nl/gigaset-gs4/

https://www.gigaset.com/nl_nl/gigaset-gs5/

[Voor 16% gewijzigd door Roderiktweaker op 28-12-2021 18:54]

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 19:49
Bedankt voor het meedenken.
Het is uiteindelijk de X10 geworden. Te groot naar mijn gevoel, maar dat gold evenzeer voor de alternatieven

Anoniem: 1648530

ik hb de motorola g60 al n paardagen is echt n top toestel heel rap in performance design oogt een beetje boring. Maar zeker t geld waard

• ThomasKC
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
ik ben ook op zoek naar een nieuw toestel, en was een beetje aan het twijfelen tussen bovenvermelde toestellen; de Nokia x10 of moto g60

Ik heb momenteel een oude nokia, en ben eigenlijk heel tevreden daarvan. Daarom dat ik in de eerste plaats hieraan dacht. Ook de Android One ervaar ik als extreem prettig. Daarnaast scoort Nokia behoorlijk op de eco-/fair schaal.
Wat belangrijk is voor mij;
-goede accuduur
-camera ietwat deftig
-headphone jack

Enkel de grootte van alle toestellen steekt wat tegen, maar dat schijnt de norm te zijn tegenwoordig.

Moest er iemand feedback of andere voorstellen hebben, hoor ik deze graag!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee