Toon posts:

Internet aansluiten op PC met enkel usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• martindonk98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-07-2022
Beste Tweakers,

Ik heb even een bijzonder probleem. Ik heb een PC die behoorlijk zit ingebouwd in een instrument en daardoor heb ik alleen een usb kabel ter beschikking. Ik wilde de PC weer een keer aansluiten op internet om iets te downloaden. Dit wilde ik eerst met een usb wifi dongle proberen, alleen hiervoor moest ik eerst de drivers installeren en dat lukte niet. Misschien werkt een usb-netwerkadapter hiervoor wel, of moeten hiervoor ook altijd eerst drivers worden geïnstalleerd?

https://www.allekabels.nl...2-12D6847500BES8879865004

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb (van die site) https://www.allekabels.nl...b-netwerkadapter-lan.html gekocht bij een andere winkel. En ja, die installeert een driver bij eerste keer inpluggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:41
Wellicht proberen je telefoon als dongle te gebruiken? Kan je als bekabelde hotspot inzetten.. weet alleen niet of je dan nog drivers nodig hebt.

Signature

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:05
Als je alleen USB ter beschikking hebt, kan je niet eerst op een usb stick de drivers zetten en die naar je computer kopieeren om vervolgens de dongle aan te sluiten :)?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar draait die pc op qua besturingssysteem?
En als dat ding aan een instrument hangt, zal er ongetwijfeld een reden zijn waarom ie niet aan netwerk of internet hangt.
Zo te horen is dit in ieder geval geen thuissituatie...wat zei de lokale ITer toen je hem vroeg? :)

Een beetje meer context is sowieso handig denk ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• martindonk98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-07-2022
Het is nog het redelijk verouderde windows 7, ik ga inderdaad het met de drivers via usb proberen over te zetten en als dat niet lukt via de netwerkadapter kijken of het werkt. De PC wordt eigenlijk alleen gebruikt voor 1 type software waar verder geen internet voor nodig is en zo blijft hij eigenlijk altijd heel clean. Heb het nu alleen nodig voor iets nieuws.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

martindonk98 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:18:
Het is nog het redelijk verouderde windows 7,
Daar wil je dus NIET mee op internet :o

Als je iets wilt downloaden, doe dat op een PC dat een actueel OS met alle beveiligingspatches draait, zet bestand op een USB-stick en steek dat dan in dit apparaat. Veel veiliger, en geen gedoe met drivers.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee