Ziggo WiFi met TP Link AV600

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:59
Hallo,

Ik heb internet van Ziggo en op de modem de TP Link AV600 aangesloten met 2 WiFi punten in huis.
Nu is het zo dat ik bepaalde vertrekken van het huis moet inloggen op de 2 aparte WiFi punten.

Is het mogelijk om deze te koppelen tot 1 netwerk zodat je niet hoeft te wisselen tussen WiFi netwerken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Begin eens met beschrijven welke SSID's je ziet en welke apparatuur je allemaal gebruikt?

Ziggo-modem? WiFi-punt? Klinkt vast allemaal logisch voor jou maar hou er rekening mee dat 50% van de Nederlanders niet bij Ziggo zit maar allicht wel iets kan helpen in jouw vraagstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Modem van Ziggo: SmartWifi modem
Wifi punten: https://www.tp-link.com/n...ing/powerline/tl-wpa4220/

Dit zijn de netwerken:
Ziggo: Ziggo0246224
TP Link: TP-Link_5412
TP Link: TP-Link_65CE

Nog meer info nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uitbreiding door een druk op de knop - De Wifi Clone-knop vereenvoudigt de configuratie en helpt om een naadloos en uniform thuisnetwerk te creëren.
Staat op de produktpagina van TP-Link. Blijkbaar heb je dat niet gedaan want jouw Ziggo-netwerk zit niet op de TP-Link apparaten. Daarnaast heb je zelfs 2 verschillende TP-Link netwerken gecreeerd; het klinkt erg logisch dat je elke keer moet inloggen.

Het kan ook zijn dat ik niet goed lees maar iets zegt me dat je "even" je TP-Link spullen allemaal moet resetten met de handleiding erbij en e.e.a. "goed" configureren en aansluiten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Ik heb ze gekloond. Is er een manier om te checken of dit goed gegaan is a.d.v. een code?
Het signaal van WiFi is nu wel een stuk minder overal. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:54
AV600 zijn wifi/powerline extenders dus die maken helemaal geen nieuw netwerk die extenden alleen wifi repeater functionaliteit je huidige netwerk.
Het enige verschil is dat je een nieuw ssid krijgt als je via die dingen connect.

Volgens mij hoef je helemaal nergens in te loggen en connect je device gewoon naar het sterkste ssid.
Als je op de auto sync knop druk zal hij volgens mij ook het ssid van je hoofdnetwerk overnemen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Kan ik het ook handmatig instellen dat de extenders het hoofdnetwerk overnemen?
Is het enkel de SSID hetzelfde zetten of moet ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Waarom wil je perse maar een ssid, verschillende ssid's zijn juist handiger

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier draait het op op de zelfde SSIDs* met zelfde pass.. enige wat verschilt zijn de gebruikte kanalen..

SSID voor 2.4 en een SSID voor 5ghz

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55

Nox

Noxiuz

Ben(V) schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:05:
Waarom wil je perse maar een ssid, verschillende ssid's zijn juist handiger
In mijn ervaring verschilt dit nogal per client. Als je thuis komt en connect met A, en je client houdt tot het einde der tijden vast aan A terwijl je naast accesspoint B staat is dat vervelend. Veelal zullen clients wel roamen als de SSID's hetzelfde zijn, dan scannen ze vaak ook op aanwezigheid van bssid's binnen het essid. Ultiem is een managed netwerk met 802.11k/r/v om je clients te helpen, maar met 2 losse routers/ap's/whatever is dat lastig.

Om te troubleshooten zijn losse SSID's wel handiger inderdaad.
phoenix12 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:19:
Kan ik het ook handmatig instellen dat de extenders het hoofdnetwerk overnemen?
Is het enkel de SSID hetzelfde zetten of moet ik nog meer doen?
SSID en password moeten hetzelfde zijn op zijn minst.

Als het goed is heb jij een optie 'wifi move' in de instellingen van je powerline adapters? Die zou e.e.a gelijk moeten trekken.

Voor wie in de opties mee wil kijken:
https://emulator.tp-link.com/TL-WPA4220/index.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Nox op 28-12-2021 00:48 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sticky clients worden veroorzaakt doordat roamen enkele alleen bepaalt wordt door de client en als die nog voldoende signaal zie van het AP waarmee hij connected is zal hij nooit roamen.
Dit terwijl hij zelf misschien wel veel te weinig signaal uitzend om zijn AP goed te kunnen bereiken.

De oorzaak hiervan is veel te veel signaal en te veel overlappend bereik van je AP's,
Voor goede roaming is de juiste plaatsing en signaal sterkte van het grootste belang en niet te veel overlap.

Sticky clients hebben dus helemaal niets met hetzelfde of verschillende SSID's te maken.
Ssid's gebruiken ze zelf onder water helemaal niet, dat is er alleen als hulpje voor de gebruikers, wifi devices kijken enkel naar het BSSID en dat kun je zelf niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 19:21
Je kan erg gemakkelijk inloggen op die wifi powerline dingen, die draaien namelijk een webpagina.
Om erop te kunnen dien je in te loggen op het ziggo modem, nakijken welk IP adres ze hebben gekregen van je modem en dat nummer intikken in je browser. (bv http://192.168.178.40 of iets dergelijks)

mijn tip is ook de wifi breedte op 20mhz te houden... heel vaak staan die op "automatisch" of "20/40mhz", en dat zorgt in mijn ervaring ook op clients die niet willen switchen van zender .. (=sticky client)
Pagina: 1