Toon posts:

Upgrade van 2016 BBG desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-01 17:54
Kleine introductie, Ik heb in december 2016 m.b.v. de BBG deze desktop samengesteld.
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

Nu merk ik dat ik toe ben aan een upgrade/wat upgrades. Af en toe heb ik last van lag en de nieuwere spellen draaien niet lekker op hoge instellingen. Aangezien ik die PC dankzij tweakers heb, hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen :-)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen/netflix

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de € 500 en € 800

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige desktop heeft de volgende onderdelen:
• Processor: Intel Core i7-6700 Boxed
• Processorkoeling Arctic Freezer i32
• Moederbord: Gigabyte GA-B150M-D3H
• Geheugen: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
• Videokaart: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB
• Behuizing: Cooler Master Silencio 352
• Voeding: Corsair RM550x

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben vooral benieuwd wat ik het beste kan upgraden om de grootste verbetering te krijgen en wat ik nog kan houden/gebruiken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
2 monitoren, dus 2 HDMI aansluitingen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. Wat kan ik houden, wat kan ik het beste upgraden? Ik ben niet heel technisch maar weet hoe ik een pc in elkaar moet zetten.
Ik hoef niet het allernieuwste/beste systeem. Die spullen met LED erin zijn niks voor mij. Ik wil weer een PC waar ik de komende 4-5 jaar mee verder kan. Spellen hoef ik niet perse op de allerhoogste settings te kunnen spelen maar het zou natuurlijk mooi zijn als dat wel lukt (en binnen budget).

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Af en toe heb ik last van lag en de nieuwere spellen draaien niet lekker op hoge instellingen.
Kan je eens met iets als MSI Afterburner wat logjes gaan opleveren van games die niet lekker draaien? Vaak, en zeker samen met Task Manager, zie je op basis van de logs of bijvoorbeeld jouw CPU het heel druk heeft of jouw GPU.

Maar het kan ook zijn dat jouw storage wat druk is; allicht dat het ook een idee is om daar eens naar te kijken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-01 17:54
MAX3400 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:10:
[...]

Kan je eens met iets als MSI Afterburner wat logjes gaan opleveren van games die niet lekker draaien? Vaak, en zeker samen met Task Manager, zie je op basis van de logs of bijvoorbeeld jouw CPU het heel druk heeft of jouw GPU.

Maar het kan ook zijn dat jouw storage wat druk is; allicht dat het ook een idee is om daar eens naar te kijken?
Ga ik vanavond even doen, storage zal het niet zijn. Daar is op dit moment nog 100 GB op vrij. Volgens mij klopt je aanname wel, ik vermoed dat de CPU het druk heeft.. Kom er nog even op terug!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CPU-MB-RAM upgraden, kan met 12600K of Ryzen 5600X 3200/3600 Ram erbij

oa hier kun je zo afkijken [BBG][Januari 2022] 1440p 144hz gaming systeem

Je CPU koeler heeft geen AMD bracket ?

[Voor 10% gewijzigd door Hackus op 27-12-2021 12:32]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee