Toon posts:

Spotify connect hit & miss ASUS Router

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56
Sinds ik mijn Asus routers (XT8) gebruik is het een hit & miss met spotify connect op mijn speakerset.
En dan 85% niet, en 15% wel.

Ik heb al talloze zaken geprobeerd die ik met uren googlen kan vinden, maar niets lijkt echt de oplossing te zijn. Uiteindelijk de firewall uitgeschakeld, en hey! mijn speakerset stond ineens weer in het lijstje.
Firewall weer ingeschakeld en proberen te whitelisten, maar dat slaagt (schijnbaar) niet.
Alle regels weer verwijderd om uit te sluiten dat ik het erger zou maken, firewall weer uit, geen Spotify connect meer... aan/uit, het maakt geen verschil.
Reboots van speakerset of routers lossen allemaal niets op.

Waar moet ik zoiets doorgaans zoeken?
In de logs kan ik niets terugvinden wat duidt op een blokkade; het is immers gewoon een speaker die niet meer in de app verschijnt.

IGMP snooping staat uit, ik schakel het in, speakerset ineens zichtbaar.
10 min later, speakerset niet meer zichtbaar.

Dat soort dingen :(

edit:
Ik gebruik geen router/modem van de ISP.
De XT8 zit rechtstreeks op de NT

[Voor 12% gewijzigd door paQ op 27-12-2021 16:10]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:31
Die Asus is een mesh systeem dus functioneert hij als router en als je ook een router van je provider hebt dan heb je twee netwerken gemaakt.
Je hebt dan dubbel NAT
Spotify gebruikt voor een aantal lijsten dacht is poort 4070 en dus probeer eens in je provider router poort 4070 forwarden naar het Wan adres van die Asus.

Bedenk ook dat alles wat rechtstreeks aan je provider router connect (zowel lan als wifi) in een ander subnet zit en als je die port forward doet dat subnet niet meer bereikt wordt door spotify.

Dat maar een deel niet werkt komt doordat spotify maar voor een deel de google cloud servers gebruiken die via die poort werken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou eens kunnen proberen of het helpt als je er een pihole tussen zet. Alle clients naar de pihole laten verwijzen, en de pihole naar je router. Router zelf op een DNS van je keuze zetten, want pihole bepaalt dan toch waar ie zijn externe DNS dan haalt.
Zo heb je oog je interne routing goed en zouden ze iig elkaar vlekkeloos moeten kunnen vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben(V) schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:15:
Die Asus is een mesh systeem dus functioneert hij als router en als je ook een router van je provider hebt dan heb je twee netwerken gemaakt.
Volgens mij heeft @paQ gewoon de XT8 direct op de glasvezel geprikt...

Neemt niet weg dat topicstart en opvolgende aannames inderdaad ietsjes beter kunnen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ben(V)
The Eagle schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:32:
Je zou eens kunnen proberen of het helpt als je er een pihole tussen zet. Alle clients naar de pihole laten verwijzen, en de pihole naar je router. Router zelf op een DNS van je keuze zetten, want pihole bepaalt dan toch waar ie zijn externe DNS dan haalt.
Zo heb je oog je interne routing goed en zouden ze iig elkaar vlekkeloos moeten kunnen vinden.
Kan natuurlijk niets met DNS te maken hebben, anders zou er niets werken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• paQ
MAX3400 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:39:
[...]

Volgens mij heeft @paQ gewoon de XT8 direct op de glasvezel geprikt...

Neemt niet weg dat topicstart en opvolgende aannames inderdaad ietsjes beter kunnen ;)
even toegevoegd aan de TS :)

• paQ
OK ik ben hopelijk iets verder.
Het is niet met zekerheid te stellen, want apparaten reageren niet instant op elke wijziging die ik probeer.

Mijn AImesh bestaat uit 3 routers.
Als ik een aanpassing doe waarbij/door de nodes even hun verbinding met de router kwijt raken, dan zie ik in de spotify app mijn speakerset opduiken. Tegen de tijd dat de nodes weer verbonden zijn, staat de speakerset er nog wel, maar kan ik er niet mee verbinden.
herstart ik de spotify app, dan is de speakerset weg.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ach, ik ben vast niet de lastigste maar welke speakerset? En hoe zijn je nodes aangesloten; wifi of ethernet backhaul? Kan je eens testen door jouw speakerset (tijdelijk / sort of) zo dicht mogelijk bij de router te parkeren; vraag me af of de handover niet goed gaat?

En allicht open deur: neem aan dat jouw router en mesh-nodes allen hetzelfde netwerk kennen & uitzenden? Niet, bijvoorbeeld, dat er 1 node 2.4GHz praat, de rest alleen 5GHz en je speakerset is 2.4 ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• paQ
MAX3400 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:56:
Ach, ik ben vast niet de lastigste maar welke speakerset? En hoe zijn je nodes aangesloten; wifi of ethernet backhaul? Kan je eens testen door jouw speakerset (tijdelijk / sort of) zo dicht mogelijk bij de router te parkeren; vraag me af of de handover niet goed gaat?

En allicht open deur: neem aan dat jouw router en mesh-nodes allen hetzelfde netwerk kennen & uitzenden? Niet, bijvoorbeeld, dat er 1 node 2.4GHz praat, de rest alleen 5GHz en je speakerset is 2.4 ofzo.
Het gaat om een Philips Fidelio E6.
Wifi backhaul, en alles staat gelijk.

Ik stuitte na 293.041 foradraadjes op dit topic:
https://en.community.sono...tion-issue-solved-6852561

Eigenlijk eenzelfde soort zoektocht. De een past dit aan en Eureka! bij een ander geen effect, en zegt: nee je moet dit en dat doen. enz enz. De problemen en ogenschijnlijke oplossingen komen iig erg overeen met mijn ervaring.
Paar keer lees ik ook het 2.4 controlekanaal.
Die had ik vast staan op 3, want anders gezeur met wat Tuya IoT spul. Die heb ik eens op 13 gezet, en boem. Instant connectie. Kan ook verbreken, opnieuw verbinden, alles supervlot :?

Nou is de vraag: was al het andere maar met hagel schieten, en zit het daadwerkelijk in het (opstarten van) het wifi kanaal, of is ook dit een lucky shot en post ik morgen weer dat het weer niet werkt :')

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

MAX3400 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:56:

Spotify Connect is het 'protocol' dat gebruikt wordt inderdaad, wat er nou aan hangt is niet echt duidelijk.

Sonos S1 of S2?

Dit is wat er bedoelt wordt vermoed ik?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• paQ
prutser001 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:04:
[...]

Dit is wat er bedoelt wordt vermoed ik?

[Afbeelding]
Inderdaad waar "Spotify connect" bij staat. De speaker handelt zelf de verbinding met spotify af; je app is alleen de besturing.
Het is een Fidelio E6, maar het leek me niet echt relevant, gezien de issue in de router zit/zat naar mijn idee.

[Voor 13% gewijzigd door paQ op 27-12-2021 16:07]

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 10:11
Helaas geen oplossing, maar wel een +1 voor het moeten herstarten van de Spotify applicatie om verbinding te maken met speakers; ook met een 2x XT8 (+ 1x XD4) setup.

Ik gebruik Google Cast met een LG WK7, LG DSN10YG en Nest Home, merk vooral dat het vaak niet direct werkt wanneer ik naar een speakergroep probeer te streamen.

Heb je al geprobeerd of het enkel misgaat wanneer je Spotify Connect gebruikt, of dat het ook met Google Cast misgaat?

• paQ
eBait schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:12:
Helaas geen oplossing, maar wel een +1 voor het moeten herstarten van de Spotify applicatie om verbinding te maken met speakers; ook met een 2x XT8 (+ 1x XD4) setup.

Ik gebruik Google Cast met een LG WK7, LG DSN10YG en Nest Home, merk vooral dat het vaak niet direct werkt wanneer ik naar een speakergroep probeer te streamen.

Heb je al geprobeerd of het enkel misgaat wanneer je Spotify Connect gebruikt, of dat het ook met Google Cast misgaat?
Google cast gaat altijd goed. En alles wat airplay heeft ook.

Ondertussen op alle apparaten Spotify geprobeerd. Sinds ik 2.4GHz op kanaal 13 heb staan werkt het (vooralsnog) feilloos
toch bijzonder...

• prutser001

prutser001

Dan is het een beetje troubleshooting, ik neem aan dat je de IP's weet van de speakers. Kun je die b.v. pingen?

Ik gebruik de spotify app op van alles, ook mijn Nest Hub Display gebruikt de Living Room standaard voor muziek. Werkt hier eigenlijk zonder issues. Ik heb er nog wel een 'Sonos Bridge' tussen hangen trouwens, misschien dat daar het verschil zit?

edit :

Dit ding (niet mijn ad ofzo)

pricewatch: Sonos Bridge BR100

[Voor 19% gewijzigd door prutser001 op 27-12-2021 16:17]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• paQ
prutser001 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:14:
Dan is het een beetje troubleshooting, ik neem aan dat je de IP's weet van de speakers. Kun je die b.v. pingen?
yep, pingen geen probleem. Speaker zelf geeft ook gewoon aan dat ie verbonden is met wifi.
Uit de DHCP gehaald, zelfde verhaal. (voor de zekerheid wel weer vast IP gegeven)

• prutser001

prutser001

paQ schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:17:
[...]

yep, pingen geen probleem. Speaker zelf geeft ook gewoon aan dat ie verbonden is met wifi.
Uit de DHCP gehaald, zelfde verhaal. (voor de zekerheid wel weer vast IP gegeven)
Ah, daar had ik wel problemen mee, als ik ze 'static DHCP' meegaf had ik wel eens problemen dat er 1 niet online kwam, deze moest ik dan handmatig weer toevoegen in de app. Ik zou ze lekker DHCP laten staan.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:24

DataGhost

iPL dev

Firewall aan: probleem
Firewall uit: geen probleem
Als dit consequent zo is dan ligt het niet elders in je netwerk lijkt me, maar puur in jouw computer/instellingen. Je zegt dat dit gebeurt sinds je een nieuwe router hebt. Meestal wordt je verbinding dan ook als een "nieuwe verbinding" gezien. Staat die op openbaar of privé in je netwerkcentrum? Zal wel op openbaar staan gok ik, en dan staat je firewall een heel stuk strakker.

• paQ
DataGhost schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:23:
Firewall aan: probleem
Firewall uit: geen probleem
Als dit consequent zo is dan ligt het niet elders in je netwerk lijkt me, maar puur in jouw computer/instellingen.
Het probleem is alleen dat het juist niet consequent is. Want schakelde ik de firewall de 2e keer uit (als test) dan gebeurde er niks.
Sommige wijzigingen die ik deed leken de oplossing, maar dat was maar van korte duur. Net als in het SONOS draadje het geval was. Men is naarstig op zoek naar 'de' oplossing, maar blijkt dan meestal een toevalligheid.
Vooralsnog boek ik (!) resultaat door de wifi op een ander kanaal te zetten.

edit: nu heb ik dus weer gezeik met sommige TUYA schakelaars :|

[Voor 9% gewijzigd door paQ op 27-12-2021 16:34]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
Die discovery gaat vaak via multicast.
Low bandbreedte multicast is geen probleem (zoals sonos discovery) maar high bandbreedte kan het een wifi netwerk platleggen.

Accesspoints doen daarom vaak multicast filtering met een bepaalde threshold die bijna nooit instelbaar is. Als gevolg krijg je dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet

Edit: ik lees dat airtime fairness het soms ook kan zijn. Al uitgezet?

[Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 27-12-2021 16:40]

CISSP! Drop your encryption keys!

• paQ
laurens0619 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:37:
Die discovery gaat vaak via multicast.
Low bandbreedte multicast is geen probleem (zoals sonos discovery) maar high bandbreedte kan het een wifi netwerk platleggen.

Accesspoints doen daarom vaak multicast filtering met een bepaalde threshold die bijna nooit instelbaar is. Als gevolg krijg je dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet
OK, naja dit gaat mijn petje te boven :+

Multicastrouting staat iig wel ingeschakeld (Bij IPTV)

Ik ben weer van kanaal geswitched 10 deze keer. IoT apparaten lijken zo veel stabieler, maar de speakerset is weer verdwenen...
Terug naar kanaal 13, speakers weer aanwezig...

hoe kan dit ZO nauw komen?
laurens0619 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:37:

Edit: ik lees dat airtime fairness het soms ook kan zijn. Al uitgezet?
Gisteren al veel mee getest. 1 keer 'werkte' het, maar dat is achteraf ws een toevalligheid geweest. Dat ik "te vroeg" de spotify app checkte.

[Voor 18% gewijzigd door paQ op 27-12-2021 16:44]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

paQ schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:04:
[...]
Nou is de vraag: was al het andere maar met hagel schieten, en zit het daadwerkelijk in het (opstarten van) het wifi kanaal, of is ook dit een lucky shot en post ik morgen weer dat het weer niet werkt :')
De kans is groot dat het binnenkort toch niet meer werkt. Dat krijg je namelijk als je met hagel gaat schieten. Je vuurt gewoon 100 korreltjes tegelijk af en het maakt je niet welke het doel treft. Het gaat jou om het resultaat: Taub ist thot.

Je probeert nu achteraf een oorzakelijk verband te construeren, maar de informatie om dat te verifiëren ontbreekt. Doordat je alleen met hagel geschoten hebt.

Mijn insteek bij dit soort troubleshooting (pun!) is om te analyseren wat er mis gaat. Kijk in de log files van alle betrokken apparaten. Voer desnoods het logging level op naar "debug". Ga aan de slag met wireshark. Dan kun je op een gegeven moment precies achterhalen wat er mis gaat en kun je beredeneren wat de oplossing is. Dan wordt de kans dat je oplossing blijft werken aanmerkelijk groter

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• paQ
Brahiewahiewa schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:39:
[...]

De kans is groot dat het binnenkort toch niet meer werkt. Dat krijg je namelijk als je met hagel gaat schieten. Je vuurt gewoon 100 korreltjes tegelijk af en het maakt je niet welke het doel treft. Het gaat jou om het resultaat: Taub ist thot.

Je probeert nu achteraf een oorzakelijk verband te construeren, maar de informatie om dat te verifiëren ontbreekt. Doordat je alleen met hagel geschoten hebt.

Mijn insteek bij dit soort troubleshooting (pun!) is om te analyseren wat er mis gaat. Kijk in de log files van alle betrokken apparaten. Voer desnoods het logging level op naar "debug". Ga aan de slag met wireshark. Dan kun je op een gegeven moment precies achterhalen wat er mis gaat en kun je beredeneren wat de oplossing is. Dan wordt de kans dat je oplossing blijft werken aanmerkelijk groter
yep... hij is weer vedrwenen :|
Echt gekmakend 8)7

Ik loop in die logboeken al snel vast, simpelweg omdat ik niet weet waar ik naar zoek. Ik kom de speakerset tegen in de DHCP en "draadloos" logs, maar bijv niet in de actieve verbindingen met TCP en UDP.

Dit zijn mijn settings (2.4)

• Ben(V)
Zou eerst maar eens die Draadloze modus van auto afhalen.

Kanalen moet je zelf instellen en niet door een auto modus potentieel aan de wandel laten gaan.

• laurens0619
Zet roaminghulp eens uit en multicastsnelheid vast op snelheid

Wel 1 voor 1

• paQ
Ben(V) schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:59:
Zou eerst maar eens die Draadloze modus van auto afhalen.

Kanalen moet je zelf instellen en niet door een auto modus potentieel aan de wandel laten gaan.
Ik zal hem eens op N only zetten.
Op Legacy zijn er enkele apparaten die niet online komen.

• paQ
laurens0619 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:24:
Zet roaminghulp eens uit en multicastsnelheid vast op snelheid

Wel 1 voor 1
Uitgeschakeld, reboot, geen resultaat.

Multicast op laagste snelheid, reboot, geen resultaat.

• laurens0619
Hmm
Dan zou ik dr experiabox wifi, op alleen 2.4 opbrengen en deze puur gebroken voor iot spul.

Werkt dat wel?

• paQ
laurens0619 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:07:
Hmm
Dan zou ik dr experiabox wifi, op alleen 2.4 opbrengen en deze puur gebroken voor iot spul.

Werkt dat wel?
je bedoelt achter de asus?

heb veel dingen geprobeerd weer. En telkens als het netwerk aan het booten is, verschijnt de speakerset even, soms kan ik er even vlug mee verbinden, maar zodra alles geboot is, is het weer weg.
Het 'moet' werken, maar er start ergens in het booten een proces dat het weer onmogelijk maakt.

[Voor 36% gewijzigd door paQ op 28-12-2021 12:17]

• laurens0619
Achter/voor tis maar net hoe je het bekijkt

Gewoon je kpn wifi :)
Ah ik zie nu dat je dr experiabox ertussenuit hebt. Dan kan dat niet.
Miss je oude amplifi erachter als test? Werkte het daarop wel?

Edit;
Het is ook wel een oud speakersetje, is spotify connect nog wel supported? Missch staat er een oude versie op die half werkt?
https://www.slashgear.com...er-speakers-07518328/amp/

[Voor 80% gewijzigd door laurens0619 op 28-12-2021 12:46]

• paQ
laurens0619 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:18:
Achter/voor tis maar net hoe je het bekijkt

Gewoon je kpn wifi :)
Ah ik zie nu dat je dr experiabox ertussenuit hebt. Dan kan dat niet.
Miss je oude amplifi erachter als test? Werkte het daarop wel?

Edit;
Het is ook wel een oud speakersetje, is spotify connect nog wel supported? Missch staat er een oude versie op die half werkt?
https://www.slashgear.com...er-speakers-07518328/amp/
Het werkte altijd prima ja.
En nu ook soms, dus ik kan me niet voorstellen dat de Connect ineens niet meer ondersteund zou worden.

Edit:

Ik zie nu dit in de handleiding staan. En nu is hij ook verbonden met 5G.
OK. Misschien de focus af van de 2.4 settings.
Ik ga nog eens in het multicasting duiken.

[Voor 27% gewijzigd door paQ op 28-12-2021 14:19]

• paQ
allright...
Na bovenstaand merkte ik dat de ene keer de speakers op 2.4 zaten, en de andere keer op 5G. Werkte af en aan wel/niet, maar niet perse gekoppeld aan een wifiband.
Ik zag wel dat het op een gegeven moment wat langer wel werkte op 5G, en ineens (zonder iets te doen) was de set met 2.4 verbonden en kreeg ik geen connectie meer.

Ik heb nu een MAC filter weigeren op 2.4 voor de speakerset gezet, zodat hij altijd met 5G verbindt.
https://tweakers.net/i/wP1K_uBMg3rqMa7zSzOSB5dxXx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HWaAg4S3SrUWqbUd3ULwHuU0.png?f=fotoalbum_large
Wellicht geen nette oplossing, maar na enkele reboots om te testen, werkt het vooralsnog elke keer.

[Voor 23% gewijzigd door paQ op 28-12-2021 19:04]

• paQ
Helaas :(
Plots weer weg.

Ik begin ook een beetje brakke firmware te verdenken. Zo waren er plotseling 11 clients bedraad aangesloten, terwijl er maar 9 poorten zijn en 3 bedraad gebruikt worden.

Ik ga zo de boel eens factory resetten en een backup van de settings terugzetten.

edit:
Na een factory reset werkte alles vrij netjes eigenlijk. Ik heb de settings terug ingeladen en het was direct weer kommer en kwel. Ook gewoon vage zaken, zoals vinkjes die je uitschakelde, toepassen, reboot, en dan stond het toch weer gewoon aan.
Dus toen de settings van de werkende verse installatie weer terug gezet; hell of a job (met name DHCP lijstje opnieuw samenstellen)

so far so good though :)

[Voor 42% gewijzigd door paQ op 29-12-2021 14:02]

• paQ
Man, alles loopt als een zonnetje na die factory reset *O*
Firmware stinkt :+ (te veel onverklaarbare zaken)

Jammer genoeg is er geen manier om een back-up te maken van die DHCP lijst. Ik heb er toch een stuk of 35 die ik handmatig moet invoeren. Het invoeren is het punt niet zo, maar eer dat je erachter bent welk MAC bij welk apparaat hoort is een enorme puzzel.

Had overigens ook contact opgenomen met de "routerspecialist" van Asus. Situatie uitgelegd, maar daar was de reactie: 'zet smartconnect uit.' Ja, naja dat stond nieteens aan. Althans in mijn settings niet.

• Ben(V)
Mijn ervaring met Asus is dat ze heel weinig support bieden en hun firmware updates waardeloos(lees nauwelijks updates) is en dit verhaal bevestigd dat weer eens.

Overigens heb ik een fijn tooltje dat kan inventariseren welke device in je lan hebt met bijbehorende mac adressen.
Het is eigenlijk een wakeup tool, maar ik gebruikt voornamelijk zijn inventarisatie mogelijkheid.
Scheelt een hele hoop gezoek.

Je kunt het hier downloaden:
http://www.nirsoft.net/utils/wake_on_lan.html

Deze is voor wifi ook fijn:
http://www.nirsoft.net/utils/wifi_information_view.html

[Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 30-12-2021 10:42]

• paQ
Ben(V) schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
Mijn ervaring met Asus is dat ze heel weinig support bieden en hun firmware updates waardeloos(lees nauwelijks updates) is en dit verhaal bevestigd dat weer eens.

Overigens heb ik een fijn tooltje dat kan inventariseren welke device in je lan hebt met bijbehorende mac adressen.
Het is eigenlijk een wakeup tool, maar ik gebruikt voornamelijk zijn inventarisatie mogelijkheid.
Scheelt een hele hoop gezoek.

Je kunt het hier downloaden:
http://www.nirsoft.net/utils/wake_on_lan.html

Deze is voor wifi ook fijn:
http://www.nirsoft.net/utils/wifi_information_view.html
thanks, maar die tool geeft toch niet meer informatie dan een clientlist of een willekeurige wifi app?
Veel clients hebben als 'naam' niet meer dan een omschrijving als 'wlan0' of 'Intel corp' of alleen een MAC adres.

• Ben(V)
Je wilde toch macadressen hebben?
De tool geeft zowel een ipadres als een macadres.
Je kunt zelf een usertext toevoegen.

Ik weet dat het niet sluitend is, maar je bent hiermee al een heel eind op weg en door zelf de user text toe te voegen als je eenmaal hebt uitgevonden wat een bepaalt macadres voor device is heb je het eenkeer voorgoed in je administratie.

[Voor 83% gewijzigd door Ben(V) op 30-12-2021 11:02]

• paQ
Ben(V) schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:57:
Je wilde toch macadressen hebben?
De tool geeft zowel een ipadres als een macadres.
Je kunt zelf een usertext toevoegen.

Ik weet dat het niet sluitend is, maar je bent hiermee al een heel eind op weg en door zelf de user text toe te voegen als je eenmaal hebt uitgevonden wat een bepaalt macadres voor device is heb je het eenkeer voorgoed in je administratie.
Dat doet de router net zo goed.
Mijn punt is dat als ik 61 verbonden clients heb, het een hele puzzel is om te achterhalen welk macadres van bijv de dimmer van de keuken is. Zodat je die nog een IP kunt geven in een gereserveerde pool bijv.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee