Toon posts:

Bestaan Y-inbouwdozen voor een hollewand?

Pagina: 1
Acties:

• OscarK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03 20:51
Ik heb houten skelet wanden waar ik binnenkort elektra in ga aanbrengen voordat deze worden bekleed met OSB+gips. Ik wil hiervoor hollewanddozen gebruiken zoals bijvoorbeeld hier wordt voorgedaan. Er is alleen 1 ding: in tegenstelling tot deze video wil ik niet een dubbele wandcontactdoos opbouwen met twee losse wandcontactdozen met een dubbel afdekraam, maar met een dubbele inbouw wandcontactdoos (zoiets als deze). Ik weet niet beter dan dat men normaal gesproken dubbele inbouw wandcontactdozen plaatst in een Y-inbouwdoos. Voor een holle wand kan ik deze Y-dozen echter niet vinden.

Ben ik op zoek naar iets wat niet bestaat of kijk ik gewoon verkeerd?

EDIT: Ik keek inderdaad niet goed. De link naar een Y-inbouwdoos/anderhalf doos stond notabene in de link die ik zelf gaf |:(

[Voor 7% gewijzigd door OscarK op 27-12-2021 10:35]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@OscarK Kijk eens naar de link die je net zelf plaatst, onderaan, gerelateerde producten...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:42
Wat is het probleem van 2 dozen inbouwen naast elkaar. Even meten en dan een streepje met een waterpas voor de boorgaten en ze zitten recht. En kun je meteen inbouw wandcontactdozen met randaarde gebruiken ipv die zonder.

• OscarK
_JGC_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:14:
@OscarK Kijk eens naar de link die je net zelf plaatst, onderaan, gerelateerde producten...
Ik voel mij ineens een beetje dom 8)7

• OscarK
jongetje schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:14:
Wat is het probleem van 2 dozen inbouwen naast elkaar. Even meten en dan een streepje met een waterpas voor de boorgaten en ze zitten recht. En kun je meteen inbouw wandcontactdozen met randaarde gebruiken ipv die zonder.
De inbouw wandcontactdozen die ik wil gebruiken hebben ook randaarde (ik wil geen WCD's zonder randaarde in mijn huis). De reden dat ik inbouw wandcontactdozen wil is dat ik dit mooier vind dat twee enkele met een dubbel afdekraam.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:14
Dat soort half inbouw stopcontacten zijn wel echt heel erg 70/80s en tevens erg lelijk. Waarom niet 2 enkele naast elkaar met een dubbel afdekraam?

• jongetje
  • Laatst online: 10:42
OscarK schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:24:
[...]

De inbouw wandcontactdozen die ik wil gebruiken hebben ook randaarde (ik wil geen WCD's zonder randaarde in mijn huis). De reden dat ik inbouw wandcontactdozen wil is dat ik dit mooier vind dat twee enkele met een dubbel afdekraam.
Dat is dan een kwestie van smaak, ik vind die je linkt erg lelijk :)

• OscarK
Sethro schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:25:
Dat soort half inbouw stopcontacten zijn wel echt heel erg 70/80s en tevens erg lelijk. Waarom niet 2 enkele naast elkaar met een dubbel afdekraam?
Ik wil juist volledige inbouw wandcontactdozen, niet half inbouw. Maar misschien ben ik inderdaad een beetje blijven hangen in de tijd...

[Voor 48% gewijzigd door OscarK op 27-12-2021 10:33]

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

BazzH

Kei-goed...

Waarom zou je die dubbele WCD voor een Y-doos willen hebben? Ik had die dingen in het verleden van Jung (AS500) en die kunnen gewoon in een ronde doos. Die waren prima en staken echt niet heel fors uit.

Ik zou het zelf dus niet doen. Dan zou ik gewoon een andere WCD uitkiezen, die wél gewoon in een standaard ronde doos kan.

Think smart........ Act stupid........

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bosch Jaeger heeft ze ook wel voor in een enkele doos, heb hier ook een drietal op een slaapkamer. Die steken wel verder uit dan de doos die @OscarK op het oog heeft.

Mooiste is nog altijd om gewoon standaard ronde dozen te gebruiken met volledig inbouw.

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-03 22:10
Je kan vervolgens nooit meer mooi uitbreiden of bijvoorbeeld een van de wcd's vervangen door een schakelaar ofzo. Met normale inbouwdozen met daarin losse elementen en opdekramen kan je alle kanten op.

en het staat gewoon mooier :P

• OscarK
Ja, dat vind ik wel een goed argument en ook een van de redenen waarom ik ronde dozen nog niet helemaal heb afgeschreven. Ook omdat ik misschien een lozeleidingenstelsel wil aanleggen en deze dan zou kunnen koppelen aan de dozen van de nieuwe WCD's (met blindplaatje en 3-voudig afdekraam). Twijfel, twijfel, twijfel....

• Asteroid9
  • Laatst online: 12:09

Asteroid9

General Failure

Y-dozen zijn echt een jaren '70 overblijfsel en worden bijna niet meer toegepast. Die zou ik zelf nooit meer plaatsen, zoals al gezegd ben je met gewone dubbele dozen veel veelzijdiger.
Het aanbod aan schakelmateriaal is vele malen groter en beter, wat verkrijgbaar is voor die Y-dozen wordt minder en minder. Niet twijfelen, gewoon moderne ronde dozen! ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee