Omdat heel veel mensen graag zoveel kleine dingen willen weten over php maar omdat het teveel vragem zijn om er een topic over te open open ik nu het grote php vragen topic ... vraag hier al kleine dingen over php ... .
PHP Hypertext PreprocessorOp woensdag 22 augustus 2001 08:42 schreef Nielsz het volgende:
Waar staat PHP voor
owja, pre
Wie heeft php bedacht 
Het staat in het boek : PHP : Dynamische websites proffesioneel ondersteunen ... .
Het staat in het boek : PHP : Dynamische websites proffesioneel ondersteunen ... .
Rasmus Lerdorf
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Kan je het net zo goedOp woensdag 22 augustus 2001 08:47 schreef Phantom_ het volgende:
[..]
PHP Hypertext Preprocessor
owja, pre
KHP -> KHP Hypertext Preprocessor noemen....
Float lukt bij mij niet ... .
Rasmus LerdorfOp woensdag 22 augustus 2001 08:50 schreef korn het volgende:
Wie heeft php bedacht
PHP is begonnen als een klein CGI wrappertje geschreven in PERL, maar omdat dit te traag was heeft Rasmus hem overgezet in een C versie. En dat was de eerste versie van PHP/FI.
edit: te laat..
Dus met float zal het dus wel moet lukken bedoel je ?
Of bedoel je dat jij graag wilt weten hoe ik het doe ?
Antwoord : Met komma's
Of bedoel je dat jij graag wilt weten hoe ik het doe ?
Antwoord : Met komma's
Verwijderd
vergeet niet dat je bij dat datatype op moet geven hoeveel cijfers nauwkeurig voor de comma en na de comma.
Een vraag:
- ik wil een script leren, hoe doe ik dat?
Antwoord:
- post een berichtje op Programing&Wescripting@gathering.tweakers.net
Een vraag:
- ik wil een script leren, hoe doe ik dat?
Antwoord:
- post een berichtje op Programing&Wescripting@gathering.tweakers.net
Er zijn 10 manieren hoe je een bedrag op kan slaan >> als een string of als iets anders. Probeer het anders eens met punten, kan je het ook als 'double/float/blaat' opslaan.
Oke thanx ... maar nu ik dit wil doen werkt mijn script ineens niet meer
... hij heeft deze error : Something is wrong in your syntax près de ')' à la ligne 1 ... ik kan daar geen fout vinden ... .
de php code :
de php code :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <? if ($submit){ $server = mysql_connect("localhost", "****", "****"); mysql_select_db("Produkten", $server); $Produkttype = addslashes ($Produkttype); $Produktnaam = addslashes ($Produktnaam); $Winkel = addslashes ($Winkel); $Prijs = addslashes ($Prijs); $Url = addslashes ($Url); $Datum = addslashes("$Datum"); $Datum = date("Y"); $sql = " INSERT INTO Produkten (Produkttype, Produktnaam, Winkel, Prijs, Url, Datum) VALUES ('$Produkttype', '$Produktnaam', '$Winkel', '$Prijs', '$Url', '$Datum',)"; mysql_query ($sql) or die("Kut man het toevoegen van het produkt is mislukt dat komt waarschijnlijk hierdoor :".mysql_error()); echo "Produkt is toegevoegd!"; } ?> <html> <HEAD> <TITLE>Produkt toevoegen</TITLE> </HEAD> <BODY> <H3>Produkten toevoegen.</H1> <center> <form action="addprodukt.php3" method="post"> <input type="hidden" name="submit" value="yes"> Produkttype: <input type="text" name="Produkttype"><BR> Produktnaam: <input type="text" name="Produktnaam"><BR> Winkel: <input type="text" name="Winkel"><BR> Prijs: <input type="text" name="Prijs"><BR> Url: <input type="text" name="Url"><BR> <input type="submit"VALUE="Voeg produkt toe"> </form> </center> </body> </html> ?> |
Vraag:
Wat heeft Korn in godsnaam geinstalleerd voor vage PHPVersie:
Something is wrong in your syntax près de ')' à la ligne
LOL ... jah ... ik heb easy php 1,5 ... frans, nederlands en engels door elkaar heenOp woensdag 22 augustus 2001 09:11 schreef Nielsz het volgende:
Vraag:
Maar het is wel een handig proggie .. het is een alles in 1 proggie ... hij heeft : apache, mysql en php
me dunkt dat dit topic gaat falen
het gaat NU al offtopic en ik snap het nut neit goed..
het grote X topic" is een typische SG/HK kwaal en zorgt enkel voor ellenlange topics die nergens over gaan uiteindelijk.
Ik vermoed dat weinig mensen dit topic gaan lezen en de vragen utieindelijk onbeantworod blijven...
het gaat NU al offtopic en ik snap het nut neit goed..
het grote X topic" is een typische SG/HK kwaal en zorgt enkel voor ellenlange topics die nergens over gaan uiteindelijk.
Ik vermoed dat weinig mensen dit topic gaan lezen en de vragen utieindelijk onbeantworod blijven...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Euhhh ... nielz ... dat is mijn vraag niet
... je bent weird bezig ... geef een antwoord op mijn echte vraag ...
Die laatste komma moet weg in de query,
en tevens is het handig om ff een echo $query) te doen,
zodat je weet hoe de geparsde (dus hoe hij echt wordt uigevoerd naar mysql) query eruit ziet.
en tevens is het handig om ff een echo $query) te doen,
zodat je weet hoe de geparsde (dus hoe hij echt wordt uigevoerd naar mysql) query eruit ziet.
Verwijderd
bij mij geeft je code geen error. Is je php installatie wel in orde?Op woensdag 22 augustus 2001 09:15 schreef korn het volgende:
Maar het lijkt me nogal logisch dat die error met lijn 1 te maken heeft ... niemand enig idee ?
Op woensdag 22 augustus 2001 09:20 schreef lnfinitive het volgende:
[..]
Is je php installatie wel in orde?
GheheSomething is wrong in your syntax près de ')' à la ligne
Je kan toch ook in een php.ini bestand instellen wanneer die fouten aangeeft en wanneer niet ... zou het daar aan kunnen liggen ?
offtopic:
Ik heb het gevoel dat ik dit topic meer voor mezelf heb geopend >:0 ... .
Ik heb het gevoel dat ik dit topic meer voor mezelf heb geopend >:0 ... .
Verwijderd
nee, want "something is wrong in your syntax" is een "serieuze" fout en geen waarschuwing. PHP zal onafhankelijk van het waarschuwings-niveau deze error altijd neerpoten (of er in ieder geval mee kappen).
Verwijderd
als bovenstaandje je code is, dan is je code gewoon goed (wat syntax betreft, of 'ie ook doet wat je wil is een heel ander gebied).
Heb je wel de volledige code gepost, staat er niet nog iets voor if ($submit) {...}?
Heb je wel de volledige code gepost, staat er niet nog iets voor if ($submit) {...}?
Ik hoop dat je wel in de gaten houdt dat een dergelijk topic geen excuus is om alles maar direct te vragen zonder zelf na te denken ...
. Het lijkt er nogal op dat je dit alleen hebt geopend als eigen persoonlijke helpdesk.
Aparte topics lijken mij veel beter, zeker ook voor de search.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Wat ik nou altijd afvraag..
Chem heeft altijd geroepen dat mysql_fetch_object() aanzienlijk langzamer is dan mysql_fetch_array(), maar uit de manual van php:
Chem heeft altijd geroepen dat mysql_fetch_object() aanzienlijk langzamer is dan mysql_fetch_array(), maar uit de manual van php:
Speed-wise, the function is identical to mysql_fetch_array(), and almost as quick as mysql_fetch_row() (the difference is insignificant).
Volgens mij is dit inderdaad ook niet de manier om vragen te stellen/beantwoorden. Het wordt harstikke onoverzichtelijk, en mensen gaan weer van die UTFS vragen stellen. En modjes kunnen er geen slot op doen, want dan wordt iedereen weer boos...Op woensdag 22 augustus 2001 09:45 schreef mbravenboer het volgende:
Ik hoop dat je wel in de gaten houdt dat een dergelijk topic geen excuus is om alles maar direct te vragen zonder zelf na te denken .... Het lijkt er nogal op dat je dit alleen hebt geopend als eigen persoonlijke helpdesk.
hmz, kan niet herinneren dat ik DAT gezegd heb. Wat ik wel weet: mysql_result is veel langzamer. Een test heb ik pas geleden uitgevoerd met 100000 iteraties, en daar bleek fetch_object iets langzamer dan fetch_array. Het verschil was echter nagenoeg nihil.Op woensdag 22 augustus 2001 09:49 schreef gillesdegrote het volgende:
Wat ik nou altijd afvraag..
[..]
oh wacht maarOp woensdag 22 augustus 2001 09:50 schreef msturm10 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit inderdaad ook niet de manier om vragen te stellen/beantwoorden. Het wordt harstikke onoverzichtelijk, en mensen gaan weer van die UTFS vragen stellen. En modjes kunnen er geen slot op doen, want dan wordt iedereen weer boos...
ik heb al een waarschuwing gegeven en ik heb persoonlijk ook nog een gruwelijke hekel aan dit soort topics. Ik denk dat ik de title gewoon verander naar "PHP parse error" ofzo
Ik ben vandaag een beetje aan het klote met dat PHP gedoe.... wil opzich wel lukken alleen wil ik ff een goede site hebben waar het word uitgelegd, dus eigelijk gewoon een online cursus
btw... ik heb de search gebruikt
btw... ik heb de search gebruikt
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
en dus trap je maar een topic van zo lang geleden omhoog?
searchen en de faqs
daar staat meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dan genoeg in
searchen en de faqs
daar staat meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dan genoeg in
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()