Toon posts:

Kleine computer voor aansturing van een 15 inch touchscreen

Pagina: 1
Acties:

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-03 22:01
Ik ben op zoek naar een makkelijke oplossing om een 15 inch touchscreen die ik ga inbouwen in de wand te voorzien van informatie.

Denk aan zaken als Roon, web pagina of Google Home.

Ik wil dit scherm gebruiken om de verlichting te regelen in het huis en informatie op te gaan halen van mijn zonnepanelen. Daarnaast ook voor Roon om mijn muziek te kunnen besturen.

Ik heb al gekeken naar een Android TV maar die hebben geen touchscreen besturing. Tevens naar een W5Pro mini windows stick maar ook daar lijkt het erop dat er geen touchscreen aansturing is.

https://www.aliexpress.com/item/4000061884075.html

Wat is dan de beste weg om te bewandelen wat ook nog is makkelijk is om te gebruiken en te installeren?

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:36
Touchescreen heeft vaak drivers nodig, afhankelijk wat er ondersteund wordt.
Zou een Raspberry kunnen zijn maar een NUC met Windows zou zeker moeten werken, indien er drivers zijn dus.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Paulie72
Heb de touchscreen getest hij werkt perfect op een Mini PC maar vind dat als aansturing voor een scherm best kostbaar. Raspberry vind ik wat gevoelig door de SD card heb al vaak gehad dat die crashed.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:10

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

als je echt iets kleins zoekt. misschien zoiets?

https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Paulie72
Ik ga is kijken of die ook Touchscreen ondersteund?

Want dat is niet altijd zo. Bedankt voor je tip.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

kevin33

Welkom in Utopia.

Paulie72 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:01:
[...]

Ik ga is kijken of die ook Touchscreen ondersteund?

Want dat is niet altijd zo. Bedankt voor je tip.
Touchscreen is toch een kwestie van de juiste drivers?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Paulie72
kevin33 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:20:
[...]

Touchscreen is toch een kwestie van de juiste drivers?
Volgens mij hangt dat ook van de HDMI/usb-c aansluiting af?

Maar ik ben hier dus geen expert in.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:58

Blokker_1999

Full steam ahead

Maar waarom een touchscreen met PC er achter en niet gewoon een tablet? Ik heb zelf thuis een Galaxy Tab aan de muur hangen. Heb je direct alles in 1.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

kevin33

Welkom in Utopia.

Paulie72 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:24:
[...]

Volgens mij hangt dat ook van de HDMI/usb-c aansluiting af?

Maar ik ben hier dus geen expert in.
Heel vroeger werkte ik in een telefoonwinkel die de prijzen van een toestel icm een abo op touchscreen hadden staan, dat waren heel eenvoudige pc's waarbij het scherm via VGA was aangesloten., en ik meende een USB aansluiting tussen de pc en het scherm.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Paulie72
Blokker_1999 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:27:
Maar waarom een touchscreen met PC er achter en niet gewoon een tablet? Ik heb zelf thuis een Galaxy Tab aan de muur hangen. Heb je direct alles in 1.
Omdat ik een groter scherm wilde dan 10 inch dit is een 15 inch scherm heb die opties ook bekeken :)

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-03 23:44
Raspberry al overwogen?

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-03 15:19
kevin33 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:27:
[...]

Heel vroeger werkte ik in een telefoonwinkel die de prijzen van een toestel icm een abo op touchscreen hadden staan, dat waren heel eenvoudige pc's waarbij het scherm via VGA was aangesloten., en ik meende een USB aansluiting tussen de pc en het scherm.
Of een RS232 / sub-D 9 pin aansluiting voor het touch gedeelte...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:22
Paulie72 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:37:
Heb de touchscreen getest hij werkt perfect op een Mini PC maar vind dat als aansturing voor een scherm best kostbaar. Raspberry vind ik wat gevoelig door de SD card heb al vaak gehad dat die crashed.
Ik heb hier 4x een raspberry pi 3b al een jaar of 4 hangen. 1x af vervangen van 1 pi. Rest draait nog steeds op dezelfde sd kaart. Daarnaast zou je ook kunnen kijken om alleen de boot losser op de sd kaart te zetten en een usb HDD aan de pi te hangen.

Kwa grote scherm ja ik denk dat een 15” best wel heel groot is. 12” zou ik dan eerder voorgaan als je 10” te klein is.

Daarnaast heb je al een tablet overwogen? Ook die kan je in een soort kiosk modus laten draaien om zo alleen je smart functies te tonen.

[Voor 19% gewijzigd door To_Tall op 29-12-2021 17:02]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-03 15:19
To_Tall schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:59:
[...]

Daarnaast zou je ook kunnen kijken om alleen de boot losser op de sd kaart te zetten en een usb HDD aan de pi te hangen.
Je kunt ook booten vanaf USB met een usb stick of SSD. Zolang er niet veel data uitwisseling is werkt een snelle USB stick ook prima. Ik heb hier geen SD card meer in de RPI3.

• Paulie72
Ik ga me dan toch nog is verdiepen in RPI want daar heb ik er al 2 van die werkloos zijn wat zonde is.

De optie om de SD niet te gebruiken is ook een slim idee!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee