Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 07:25
Ik heb een Harmon Kardon subwoofer. Met het verschuiven brak de binnenste pin van de kabel af en ik kreeg het pinnetje er niet uit, sterker nog, hij zit er nu nog verder in.

Weet iemand waar je zoiets kan laten repareren (of kan me helpen dat zelf te doen)? Het deel waar de knoppen op zitten lijkt er af geschroefd te kunnen worden. Maar hoe je dan zo'n aansluiting vervangt of waar ik een nieuwe aansluiting moet kopen daar weet ik niets van. Ook andere tips hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 13:07
Ik heb hetzelfde gehad. Een dunne schroevendraaier en secondelijm was toen de oplossing. Maar tegenwoordig hebben veel subwoofers een links en rechts (rood/wit) aansluiting. Je kan dan natuurlijk ook gewoon van input kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Dat is moeilijk te zeggen zonder te weten hoe de kabel/aansluiting er uit ziet. Kun je een foto plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weet iemand waar je zoiets kan laten repareren
Heel veel simpeler dan de vraag (alvast) stellen via https://support.harmankardon.com/nl/nl/ is er niet? Allicht hebben ze ook nog een mooie lijst met dealers in jouw buurt die eventueel kunnen helpen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:17
Als ik even zoek, heeft die hkts 5 set een hkts160sub subwoofer met 1 tulp stekker.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar met de buitenste schroeven op die metalen plaat, kun je de sub openkrijgen. Alle elektronica zit op die plaat gemonteerd, dus dat komt er dan mee uit. Dan zou die tulp aansluiting eenvoudig te vervangen moeten zijn. Volgens mij kost zo'n ding een paar euro, verzending zal meer kosten.

Je kunt ook een lokale elektronica reparateur contacten. Die zijn er her en der wel een paar te vinden. Waarschijnlijk ben je dan voor een (paar) tientje(s) klaar.

Heb je daar helemaal geen zin in, dan kun je ook nog een nieuwe subwoofer met tulp ingang op marktplaats scoren. Die zou vrij uitwisselbaar moeten zijn, omdat het geen ingebouwde versterker voor de speakers lijkt te hebben (de speakers sluit je niet aan op de sub toch?).

[ Voor 19% gewijzigd door LA-384 op 27-12-2021 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
mr.DJ95 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:25:
Ik heb hetzelfde gehad. Een dunne schroevendraaier en secondelijm was toen de oplossing. Maar tegenwoordig hebben veel subwoofers een links en rechts (rood/wit) aansluiting. Je kan dan natuurlijk ook gewoon van input kunnen wisselen.
En hoe gebruik je dan de secondenlijm en de schroevendraaier precies? Helaas heeft deze niet de dubbele aansluiting met twee tulip stekkers. Die zijn naar mijn ervaring een stuk minder kwetsbaar.
MAX3400 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:25:
[...]
Heel veel simpeler dan de vraag (alvast) stellen via https://support.harmankardon.com/nl/nl/ is er niet? Allicht hebben ze ook nog een mooie lijst met dealers in jouw buurt die eventueel kunnen helpen?
Dat is een hele logische, maar ik baalde zo dat ik daar even niet aan gedacht heb. Bedankt.
LA-384 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:41:
Als ik even zoek, heeft die hkts 5 set een hkts160sub subwoofer met 1 tulp stekker.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar met de buitenste schroeven op die metalen plaat, kun je de sub openkrijgen. Alle elektronica zit op die plaat gemonteerd, dus dat komt er dan mee uit. Dan zou die tulp aansluiting eenvoudig te vervangen moeten zijn. Volgens mij kost zo'n ding een paar euro, verzending zal meer kosten.

Je kunt ook een lokale elektronica reparateur contacten. Die zijn er her en der wel een paar te vinden. Waarschijnlijk ben je dan voor een (paar) tientje(s) klaar.
Ik ga het er dan binnenkort maar op wagen. Wellicht is de aansluiting dan ook te vervangen door een dubbele tulp, al heb ik die dan aan de receiver kant nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:17
Paulus73 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:47:
Ik ga het er dan binnenkort maar op wagen. Wellicht is de aansluiting dan ook te vervangen door een dubbele tulp, al heb ik die dan aan de receiver kant nog niet.
Dat gaat niet denk ik, tenzij je ook een extra gaatje in die metalen plaat boort. Hoe dat intern aangesloten zit normaal weet ik niet, maar kan dat dat ook niet slechts een kwestie is van doorlussen.

Bovendien, hoe vaak gaan die stekkers stuk? Het zegt waarschijnlijk meer over de connector van de kabel tussen sub en versterker, dan over de kwaliteit van die aansluiting op de sub. En natuurlijk aanleren om voorzichtiger te zijn, of iig eerst de stekker er uit te halen voordat je gaat verplaatsen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29
Soms zijn de chassisdelen gewoon open en kun je vanaf de binnenkant de pin eruit drukken.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
LA-384 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:54:
[...]

Dat gaat niet denk ik, tenzij je ook een extra gaatje in die metalen plaat boort. Hoe dat intern aangesloten zit normaal weet ik niet, maar kan dat dat ook niet slechts een kwestie is van doorlussen.

Bovendien, hoe vaak gaan die stekkers stuk? Het zegt waarschijnlijk meer over de connector van de kabel tussen sub en versterker, dan over de kwaliteit van die aansluiting op de sub. En natuurlijk aanleren om voorzichtiger te zijn, of iig eerst de stekker er uit te halen voordat je gaat verplaatsen ;)
Ja, de kabel was nogal kort en met een kleine verplaatsing tikte die al eraf. Kon er dus niet uit voor ik de box ging verplaatsen, dat was het hele probleem. Maar je hebt gelijk dat de kabel het zwakke punt is.
Jaap-Jan schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:58:
Soms zijn de chassisdelen gewoon open en kun je vanaf de binnenkant de pin eruit drukken.
Dat zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik heb de sub open gemaakt. Helaas zat daarin een unit en kon ik het pinnetje er niet uit drukken. Ook ging de unit niet los als alle schroefjes eruit waren.

Ik heb inmiddels tweedehands een vervangende sub gevonden. Dat is goedkoper dan de onderzoekskosten en een eventuele reparatie. Maar hij is beschikbaar voor iemand die handiger is dan ik ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zk0NALncviDiXt3dlWPk1oXkU1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBODYqNlaFO9kOkz6gfLaGPu.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1