"downloadsnelheid" problemen oplossen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb al vrij lang last van issues met downloaden van 'een aantal' bronnen. De problemen zijn zo "Extreem" vergeleken bij de gigabit die ik zou moeten hebben zijn mijn download issues echt onder de 1MB/s.

Onder andere/voorbeelden met issues:
Final Fantasy updates (Extreem, max like 200-400kb/s, enige oplossing is illegale alternatieve downloaders gebruiken of een volledige folder van een friend downloaden en die overschrijven (downloaden direct van een vriend gaat gewoon supersnel)).
Epic games-games updates (soms maar 600kb/s-2mb/s).
Genshin Impact (EXTREEM, nog geen 1mbit, ook hier gedownload van een vriend(in) de folder, via google drive gedownload en werkte meteen).
Netflix soms random mega slechte quality met zowel app gebruik als via de web-app.

Dingen die wel 'goed werken':
Speedtests zijn bijna altijd rond de 850-880mbit (vind ik acceptabel, gezien ik 1000/1000 mbit heb).
Battle.net download, eigenlijk altijd extreem snel, no matter how big the download sizes.
Steam games (beetje random soms, maar bijna altijd iig heel snel (langzaam daar is like 20mb/s)

Wat ik al geprobeerd heb:
Windows 10 doorgespit op alle fronts (firewall uitgezet etc, you name it, if there's an article, I tried it). Dus ook DNS veranderd ( 1.1.1.1 / 8.8.8.8, ipv6 van google dns, etc etc.). Windows 10 (pro btw) opgenieuw geinstalleerd.
Alle drivers van chipset tot netwerkkaart (altijd al) geupdate etc. Heeel veel gegoogled naar hoe je netwerk te optimaliseren, netwerk problemen op te lossen, alle stappen altijd geprobeerd.

Verdere informatie:
Bekabeld op mijn gigabit router, zit niet zo ver van mijn router, kabel is goed (binnen netwerk werkt het ook super snel (heb ook een MacBook en een tweede game pc)).
Heb een "gemiddelde" goede pc zou ik zeggen, ik verwacht dat mijn hardware het issue niet is.
Heb M2 benchmarks gedraaid om zeker te zijn dat dat geen issue is (veel games staan op mijn 2e M2 drive, die zelfs sneller is dan mijn eerste). Mijn router is een eigen gigabit, maar heb die van mijn provider ook getest (geen verschil, dus terug op mijn eigen router).

Downloads die langzaam gingen via HTTP(S) online getest via een browser die een gratis VPN heeft, daar ging het aanzienlijk sneller, al is het niet de max snelheid). Dit geeft mij een beetje het idee dat het een PROVIDER probleem is.

Ik heb ook vrienden online die handig zijn met pcs/netwerken (ik vind mezelf met mijn achtergrond in netwerkbeheer en IT/programmeren al ook vrij handig.. maar you know, ben lang niet meer zo'n nerd als 15 jaar terug). In de discussies werd er wel eens vermeld, maar dit kan ik nergens online 'bevestigen' en ik betwijfel dat als het een ding is dat mijn provider het bevestigd, dat een provider bepaalde services "capped" op een snelheid gewoon zodat andere dingen sneller zijn.

Tevens; ik ben geswitched van provider (maar nog steeds dezelfde problemen). Ben van 500/500 caiway naar 1000/1000 delta gegaan. (is hetzelfde glas netwerk, dus zal wss niets uitmaken, maar heeft ook echt niets uitgemaakt).

Ik vind het gewoon extreem vreemd dat ik dit niet zelf kan oplossen. Ik kan zelfs de oorzaak niet debuggen. En dat drives me nuts!

Enige wat ik niet geprobeerd heb is een VPN aanschaffen.. maar het klinkt haast te absurd om het echt te zijn.

Daarom probeer ik het hier ook;
zijn er meer mensen met dit issue? Zo ja; heb je dit kunnen oplossen?

update:
R7800 router, Intel® I225-V 2.5Gb Ethernet (van mijn B550-F)

[ Voor 1% gewijzigd door semicon op 27-12-2021 00:44 . Reden: netwerk ]

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Have you dit isseu al with your aanbieder doorgenomen? :P maybe, kunnen zij je helpen. First things eerst.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 15:05

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kan nergens vinden wat voor netwerkapparatuur je hebt? modem/switches/AP's?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
warhamstr schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:07:
Have you dit isseu al with your aanbieder doorgenomen? :P maybe, kunnen zij je helpen. First things eerst.
Nee, heb in het verleden dit geprobeerd, maar kreeg daar het idee dat ze geen experts, maar gewoon helpdesk support (vragen en antwoorden uit een systeem). Maar dat is misschien bias'ed, kan het idd proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Al een speedtest gedraaid op je HD? Kan natuurlijk ook het wegschrijven zijn dat de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:40
Gebruik je toevallig de Killer Network Manager? Deze komt mee met drivers voor bepaalde netwerkadapter(s) en staat er om bekend downloadsnelheden negatief te kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:48

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Zie je verschil tussen de PC waar je nu over schrijft en de 2e game PC die je noemt in downloadsnelheid?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand anders die die game speelt ervaart geen problemen, het kan namelijk dat de upload beperkt is al zijn de waardes die je noemt wel erg extreem.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Heb je er het ook op andere devices? Laptops / tablets / desktops?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 20:46

SilencerNL

No remorse

Ik herken dit probleem, ik had ook zeer trage / wegvallende verbindingen in Epic en Ubisoft. Bij mij was het een slechte netwerkkabel, ondanks dat speedtests wel snel waren.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ik lees dat je al heel hebt geüpdate enzo.

Maar je NIC is een 2.5Gbit. Heb die al is hard op 1Gbit gezet?

En IPv6 uitgevinkt

[ Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 27-12-2021 09:05 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:25
Als je speedtest wel goed is en dingen die van buiten het netwerk van je provider komen niet, dan lijkt me de je provider te weinig internet capaciteit heeft voor het aantal klanten dat ze hebben.

Speedtest zoekt een zo snel mogelijke server en dat is dan een server die ook binnen het netwerk van je provider ligt, zo gauw je buiten dat netwerk moet zijn zakt je snelheid in elkaar.

Kijk eens of je test kun doen op een tijdstip dat je verwacht dat er minder mensen het internet gebruiken.

PS Dat het via een VPN sneller zou gaan spreekt dit weer tegen, want dat zou dan geen verschil moeten maken, maar snelheid is een momentele opname en kan dus sterk variëren naar gelang hoe druk het op dat moment is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 13:16

donny007

Try the Nether!

Naast dat er misschien een "download optimizer" tool actief is kan het ook zo zijn dat je (upstream) provider gewoon niet zulke geweldige peeringovereenkomsten heeft met de netwerken waarop Steam zijn diensten aanbiedt.

Met een VPN kan het dan inderdaad sneller gaan, mits je eigen provider degelijke peering heeft met de VPN-provider, en die op zijn beurt weer goed connected is met de netwerken van Steam.

In het verleden heeft T-Mobile NL hier ook issues mee gehad: peering via Frankfurt was schijnbaar voordeliger dan via Amsterdam, dus werd al het Nederlandse verkeer ineens via Duitsland gerouteerd. Na een enorme regen van klachten over latency en stabiliteit is dit uiteindelijk teruggedraaid.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:20
@Ben(V) je hebt een punt maar het is nog iets genuanceerder dan binnen of buiten het netwerk

Buiten het netwerk heeft een provider transit en peering afspraken. Daarom is een speedtest niet echt betrouwbaar want daar hebben ze uiteraard een goede verbinding naartoe liggen. Eigenlijk moet je per dienst een speedtest doen zoals netflix met fast.com doet

Edit:
Precies wat @donny007 zegt :)

Overigens was dat voor mij de reden om weer terug naar kpn te gaan. Ja speedtest was prima Met tmobile maar je merkte gewoon met internet verkeer dat je over gare routes ging

[ Voor 23% gewijzigd door laurens0619 op 27-12-2021 10:50 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
@laurens0619 & @donny007
Transit en peering afspraken worden niet met netwerken van anderen gemaakt maar met het internet exchange, het maakt dus niet uit naar welk netwerk het gaat of dat je een VPN gebruikt, het moet allemaal door de pijp die je provider heeft afgesproken voor hun internet exchange connectie.

En zoals ik al zei, zoekt speedtest de snelste server en ze vinden bijna zeker wel een server die binnen het netwerk van z'n provider zit.

Het zou wel verschil maken als de bottleneck bij de internet connectie van de server aan de andere kant ligt, maar dan zou iedereen daar last van hebben.

Alles is afhankelijk van hoeveel oversubscription je provider bij de internet exchange heeft ingekocht en het ligt voor de hand dat hoe groter je provider (hoe meer klanten) hoe minder snel je last krijgt van oversubscription.

[ Voor 17% gewijzigd door Ben(V) op 27-12-2021 11:01 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
> Gebruik je toevallig de Killer Network Manager?
Nee

> Zie je verschil tussen de PC waar je nu over schrijft en de 2e game PC die je noemt in downloadsnelheid?
Nee, maar met side-note dat daar een hoop minder op ge-gamed wordt (dochter). Daar is het ook zo, echter daar heb ik wel een wifi only (dus meer variablen).

> En IPv6 uitgevinkt
Hmm.. niet geprobeerd nog. Twijfel of dat uitmaakt, het is maar een setting die niet in gebruik is atm.

> Heb je er het ook op andere devices? Laptops / tablets / desktops?
Ja mijn werklaptop, een MacBook. Met de services die ik daar gebruik heb ik nergens last (maar dat zijn vaak dingen als node modules, apple updates (altijd snel), hooguit wat youtube (die ook op de game pc altijd perfect is, nooit issues mee).

> Al een speedtest gedraaid op je HD? Kan natuurlijk ook het wegschrijven zijn dat de bottleneck is.
yes, resultaten zijn write 2500+MB/S SEQ en ~400MB random write. Ik zie in bijv. een epic games downloader ook dat mijn disk amper wat te doen heeft met de trage downloads (die heeft meerdere indicators bij de download). (tool: CrystalDiskMark 8 (gratis))

> Bij mij was het een slechte netwerkkabel, ondanks dat speedtests wel snel waren.
Ik heb al eens 1 andere kabel geprobeerd, maar die komt van dezelfde aankoop. Ik zou dit kunnen proberen, klinkt een beetje dat het niet echt zo zou zijn ivm dat het voor dingen als windows update, battle.net etc allemaal prima gaat. Maar een kabeltje van 6 meter kost volgens mij ook een drol tegenwoordig, zit best dicht bij mijn router/internetmodem.

> Eigenlijk moet je per dienst een speedtest doen zoals netflix met fast.com doet
Ja die fast.com is bij mij best flaky dus, dit is precies mijn ervaring ook met kijken. Ik testte toevallig hem nu tijdens het typen van dit bericht met een afk WoW op de achtergrond aan verder niks.. kwam op 160mbit. Veelste laag dus. Maar soms vliegt hij helemaal omhoog de 600+ regionen in. nu dus niet.

> Heb je de mogelijkheid om bestanden te kopieren in je netwerk? Dan kun je checken of het binnen je eigen netwerk wel goed gaat.
Ja, al zie ik met de transfers geen exacte 'snelheid', gezien de grootte van files (bijv. mijn map met RAW files van mijn camera van Mac (wifi) naar windows game pc) gaat echt knettersnel.

> Betreft Steam, hier zou je de lijn dicht moeten kunnen trekken, dat lukt mij attans met 1gbs downloadsnelheid
I know, een van mijn vrienden die ik via Discord belde, dezelfde game downloadde (woont in Duitsland) had tijdens die call een snellere download via een cable internet die een derde lager is in snelheid (op papier).

> Het is volgens mij echt je provider die te weinig bandbreedte naar het internet heeft.
Daarom weet ik niet of bellen helpt, maar kan het proberen. Verwacht gewoon niet dat een provider gewoon open/eerlijk zegt "ja, we hebben inderdaad problemen met het serveren van de snelheid aan onze klanten, maar we verkopen gewoon 1000mbit aan iedereen en hopen het over een paar jaar opgelost te hebben" (even overdreven gezegd).

[ Voor 47% gewijzigd door semicon op 27-12-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppie1991
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-05 07:33
Heb je de mogelijkheid om bestanden te kopieren in je netwerk? Dan kun je checken of het binnen je eigen netwerk wel goed gaat.
Heb je post niet goed gelezen, zie dat je dit al hebt getest.

Betreft Steam, hier zou je de lijn dicht moeten kunnen trekken, dat lukt mij attans met 1gbs downloadsnelheid

[ Voor 12% gewijzigd door Noppie1991 op 27-12-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Kabel doet het op 1Gbps of op 100Mbps of niet, soms sneller(speedtest) kan niet.
Disk bottleneck kan ook niet daar is ook 1Gbps niet snel genoeg voor.
IPV6 kan ook niet.

Het is volgens mij echt je provider die te weinig bandbreedte naar het internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ik zie niemand hier iets zeggen over VPN, ts noemt VPN in zijn post.. heb je een vpn draaien?? dat is namelijk niet bevoordelijk voor je download speeds.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
> Ik zie niemand hier iets zeggen over VPN, ts noemt VPN in zijn post.. heb je een vpn draaien?? dat is namelijk niet bevoordelijk voor je download speeds.

Het is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, maar wel via een browser (met een gratis vpn) daar waren de download snelheden significant beter (maar nog steeds niet zoals ik wilde) vanaf exact dezelfde https bron (voor ik geloof either genshin of een soortgelijke game). Daarom denk ik dat een vpn 'zou kunnen' helpen.

Maar heb dus geen VPN helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door semicon op 27-12-2021 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VPN kan je zo optuigen; je zou het zelfs kunnen doen met een bekende van je waar je weet dat hij/zij ook een goede verbinding thuis heeft en niet hetzelfde euvel heeft. Maak je tussen de routers of tussen 1 machine van jou en dat andere modem even een VPN. En, mijn mening, omdat je toch met een bekende verbindt, zet dan zowel mogelijk uit dus geen encryptie en andere meuk want dat trekt alleen maar de netto snelheid omlaag.

Andersom, wat ik niet lees: is er al een keer een andere router getest bij jou in huis? Door jezelf, een vriend of desnoods de ISP? Os de router wel up-to-date qua firmware? Al een keer gereset? Staat QoS uit? En, lees ik ook nergens (weet ook niet of dat kan): is het euvel ook aanwezig als je 1 machine tijdelijk in de DMZ van de Netgear plaatst?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb je een MSI moederbord? Bij mij installeert Windows cFosSpeed (qos) op de ethernetadapter. Hierdoor werd mijn internet soms capt op 100mbit ipv 1000mbit.

Deze moet je dus uitvinken op je netwerkadapter (als je deze hebt). :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HP9aUlEEF4dNgXcEezNXOeNVw7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a3ybzSrthVdih7EdG4OOyTD1.png?f=user_large

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Heb een ASUS B-550-F, maar goeie tip voor de MSI owners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 19:32
Ja dit soort dingen los je enkel op met troubleshooten. Test met een 2e pc vanaf dezelfde bronnen. Gaat dat ook traag dan zit het probleem in je modem of bij je ISP. ISP werkt niet echt mee zeg je, dus zou ik ff testen met een ander modem/router.

Gaat een 2e PC wel snel dan zit het probleem dus in je PC of de weg daarna toe (lees; tussenliggende switch, poort van de router of UTP kabel (zowel voor als na een eventuele switch)).

Je zou ook nog even een kaal systeempje kunnen installeren en daarmee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 19:54
Ik heb dat probleem ook gehad, maar kwam er achter dat het toch mijn vpn (VPN Nederland) was die het niet leuk vond. Zowel draadloos als vaste verbinding. Die uitschakelen en Ubi als wel Epic deden het weer als een zonnetje.
Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Gebeld met de ISP (Delta).

Geen oplossing maar ik moest nadat iets 'aangezet' is aan hun kant proberen of het beter is/was als ik het blijf gebruiken. Ook een factory reset just to be sure op de modem gedaan. Had allemaal niets uitgemaakt merk ik vandaag al, maar moest twee tot drie dagen wachten met terugbellen.

Na echt compleet gefrustreerd te zijn vandaag al (epic games downloaden met 150kb/s en stoppen regelmatig).

Ik doe een google search naar 'snelle vpn service' koop de eerste beste (zal geen 'reclame maken' welke keuze ik maakte), ik installeer hun app, stop de download op epic store. Activeer vpn, start download, instantly naar 26MB/S en de game die ik aan het downloaden was is al binnen terwijl ik aan het chatten ben met een vriend op discord.

Morgen dus terugbellen, ik verwacht nog steeds niet echt dat ze kunnen helpen (of zouden toegeven als ze bepaalde domeinen 'afkneipen' zeg maar), maar misschien heb ik het mis en word het toch opgelost. Als ze het alsnog oplossen zal ik het hier ook updaten zodat iedereen die soortgelijke issues heeft misschien ook een oplossing vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Kun je die R7800 Er eens tussenuit halen? En direct op modem van provider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb t eens met mn Ziggo verbinding gehad.. om vage redenen werd de MTU waarde tussen mn router en Ziggo (modem is bridged) van 1500 terug gezet naar 576.. gevolg snelheid was ver te zoeken en via een vpn ging het om vage redenen dus wel beter dan zonder...

mtu weer op 1500 en weer vol gas! :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Klinkt haast als een probleem met een server ver weg. Normaliter zou ik vragen wat je ping/rtt is tussen de update/file server maar volgens mij kan dit niet met die game update managers. Samenvattend: hoe hoger de ping hoe trager de download. "tcp window scaling"

Aangezien je speed tests wel goed gaan vermoed ik haast geen problemen in je duplex of mtu waardes. Dit kun je ook om uit te sluiten wel even controleren natuurlijk.

Voor nu zou ik het eens zoeken in de round trip time tussen jouw pc en de server met de update bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
net voor de gein hier even getest..

vpn via Sydney en dan weer een NL speedtest server.. blijft er nog steeds ruim 40mbit down over (vd 300 die mijn ziggo kan halen) en up trekt die gewoon de 30mbit nog dicht :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ja mtu,ttl of agressieve firewall zat ik ook aan te denken. Daarom vraag om die eigen router er even tussenuit te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 07:25

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ben(V) schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:55:
@laurens0619 & @donny007
Transit en peering afspraken worden niet met netwerken van anderen gemaakt maar met het internet exchange, het maakt dus niet uit naar welk netwerk het gaat of dat je een VPN gebruikt, het moet allemaal door de pijp die je provider heeft afgesproken voor hun internet exchange connectie.

.
Nee, dat klopt niet. Je sluit aan, als provider, op de internet exchanges en je maakt transit en peering afspraken met de providers die daar ook op aangesloten zitten. Kort door de bocht gaat het om routering.
Voor transit dataverkeer betaal je per MB, maar de transit provider heeft de full route. (weet waar *alle* netwerken zich bevinden) Peering is gratis en als je als provider genoeg verkeer uitwisselt met een andere dienst, is het voordeliger om dat verkeer niet via je transit te laten lopen maar via een peering relatie.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 07:25

Kabouterplop01

chown -R me base:all

semicon schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:53:
Gebeld met de ISP (Delta).

Geen oplossing maar ik moest nadat iets 'aangezet' is aan hun kant proberen of het beter is/was als ik het blijf gebruiken. Ook een factory reset just to be sure op de modem gedaan. Had allemaal niets uitgemaakt merk ik vandaag al, maar moest twee tot drie dagen wachten met terugbellen.

Na echt compleet gefrustreerd te zijn vandaag al (epic games downloaden met 150kb/s en stoppen regelmatig).

Ik doe een google search naar 'snelle vpn service' koop de eerste beste (zal geen 'reclame maken' welke keuze ik maakte), ik installeer hun app, stop de download op epic store. Activeer vpn, start download, instantly naar 26MB/S en de game die ik aan het downloaden was is al binnen terwijl ik aan het chatten ben met een vriend op discord.

Morgen dus terugbellen, ik verwacht nog steeds niet echt dat ze kunnen helpen (of zouden toegeven als ze bepaalde domeinen 'afkneipen' zeg maar), maar misschien heb ik het mis en word het toch opgelost. Als ze het alsnog oplossen zal ik het hier ook updaten zodat iedereen die soortgelijke issues heeft misschien ook een oplossing vind.
En jij verdenkt nog steeds je eigen netwerk? 26MB/S

Ik weet niet of je dat al ergens hebt gemeld, maar staan die aan IPv6 zaken? (bij wijze van test even uitzetten)
netzoals QoS.

@PerlinNoise ben je je bewust dat je file and printsharing aan hebt staan richting je VPN provider? Wil je je printer en je bestanden delen met gebruikers van dat netwerk?

[ Voor 10% gewijzigd door Kabouterplop01 op 30-12-2021 10:08 . Reden: extra info ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kabouterplop01 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:04:
[...]@PerlinNoise ben je je bewust dat je file and printsharing aan hebt staan richting je VPN provider? Wil je je printer en je bestanden delen met gebruikers van dat netwerk?
offtopic:
Niet naar z'n VPN-provider, maar naar z'n fysieke netwerk kaart, de realtek PCIe GbE family controller

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

semicon schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:41:
Heb een ASUS B-550-F, maar goeie tip voor de MSI owners!
Hmmz, geldt niet alleen voor MSI owners maar ook voor jou. Intel heeft ondertussen de Killer technologie opgekocht en die in software geïmplementeerd (oorspronkelijke Killer NIC's hadden extra hardware)

Basically werken dat soort oplossing niet door de protocollen die je voor gamen gebruikt, te versnellen. Maar door andere protocollen voorrang te laten verlenen aan je game protocollen. Guess what er dan met je downloadsnelheid gebeurt

Dus ga wel even onderzoeken of je niet toevallig dat soort rampzalige technologie aan boord hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semicon
laurens0619 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:25:
Kun je die R7800 Er eens tussenuit halen? En direct op modem van provider
Zojuist geprobeerd, was advies van provider namelijk ook, maar maakt niets uit. Zit nu rechtstreeks op modem. Heb weer gebeld, nu krijg ik een ander modem toegestuurd in bridge mode (zonder router) en we gaan het daarmee proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semicon
Laatste update voorlopig:
Heb mijn bridged modem ontvangen (ipv de router-modem die ik eerst had), de rest van mijn netwerk hetzelfde (nog steeds Delta glasvezel).

Ik heb nog altijd geen 1000/1000, maar veel meer acceptabele snelheden, zo rond de 26-30MB/s op steam, 24Mb op epic games. Speedtests fluctueren heel erg (als je andere locaties selecteert vooral in nederland, veel meer dan eerst), maar de beste plekken zijn 860mbit download (geen een keer meer boven de 900, wat ik wel met die andere modem had op de 'beste' plekken soms). Ik heb het geaccepteerd zo, het heeft een onwijs verschil gemaakt. Ik merk ook dat mijn ip veranderd is van een 62.* naar een 83.* (geen idee of dit een ander 'netwerk' is ergens, of dat dit uberhaupt iets uitmaakt), mijn ping is goed met games, netflix lijkt een stuk stabieler.

Kortom; kan een oplossing zijn voor mensen met problemen in deze regio. In elk geval bellen ook, want ze zeiden dat nog niemand had gebeld met problemen met downloaden in mijn gebied (IJsselstein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
semicon schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:34:
Ik heb nog altijd geen 1000/1000, maar veel meer acceptabele snelheden, zo rond de 26-30MB/s op steam, 24Mb op epic games. Speedtests fluctueren heel erg (als je andere locaties selecteert vooral in nederland, veel meer dan eerst), maar de beste plekken zijn 860mbit download (geen een keer meer boven de 900, wat ik wel met die andere modem had op de 'beste' plekken soms). Ik heb het geaccepteerd zo, het heeft een onwijs verschil gemaakt.
Fijn dat het zo opgelost voor je is, maar bovenstaande geeft gelijk ook het probleem weer van het verkopen van 1000/1000 abonnementen met bijbehorende marketing.

Natuurlijk haal op je meeste plekken geen 1000 Mbit download snelheid. Je bent afhankelijk van wat de servers aan de andere kant jou kunnen leveren, en die zijn soms ook beperkt, of gecapped, en bij downloaden van files ben je ook afhankelijk van hoe snel je drives de data kunnen wegschrijven, of in andere gevallen van wat je computer met de binnengekomen data moet doen qua CPU. Ook daar kunnen bottlenecks zitten.

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je geen Gbit snelheid haalt bij downloaden van internet.
Pagina: 1