Toon posts:

Nieuwe accu, wel gemaakt in januari 201: houden of terug?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eric1403
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-01 21:17
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe accu gekocht voor een Macbook Air 11,6, early 2015.
De accu die ik heb ontvangen had 0 cycli, maar is wel gemaakt in januari 2011: de accu heeft dus bijna 11 jaar
in een ongeopende doos op een plank gelegen.

Mijn vraag: loopt de kwaliteit van een ongebruikte accu ook terug als ie al zo oud is?

Alle info is welkom!

Greetz
Eric

Alle reacties

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03 00:16

Praetextatus

the dutch_paki

Dikke kans dat de accu het minder goed doet. Je zou t kunnen controleren natuurlijk.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:23

MsG

Forumzwerver

Welk voltage heeft de accu op dit moment? Als ze op storage level zijn is er meestal niet echt degradatie. Wel begint MacOS wel eerder te mekkeren, omdat ouderdom ook een meetfactor is voor de accu-kwaliteit in MacOS.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

A1370, A1406,A1465, A1495 hebben dezelfde batterij van 2011-2015.

Is het de fabricagedatum of designed ? Kan me bijna niet voorstellen dat je in 2021 een batterij krijgt die in 2011 is geproduceerd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• eric1403
Ik heb de informatie gecheckt met de Battery Health App.

Manufacture date: 3 januari 2011

Ik heb die vraag voorgelegd aan Amazon.nl. Daar wist men allicht niet veel meer zinnigs te melden dan te checken bij een batterij expert (...) of bij de fabrikant zelf ;-)

Batterij voltage is 7.91V

[Voor 6% gewijzigd door eric1403 op 27-12-2021 17:35]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

38.75 Whr
Volt 7.6 V
Milliampere 5100 mAh

Dat zal ook op de originele accu af te lezen zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• eric1403
Korte update: na 7 cycles vond mijn macbook air dat er onderhoud aan de accu vereist was. Ik heb de accu geretourneerd aan Amazon: die kwamen overigens ook niet veel verder dan "stuur maar terug"....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee