Toon posts:

Blauwe vlekken Sony KD-49XD7005 (soort backlight bleeding)

Pagina: 1
Acties:

• dzor
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
Sinds een tijdje heeft mijn Sony KD-49XD7005 last van blauwe vlekken.
Deze heb ik nog nooit op een tv gezien.....hieronder een afbeelding die het duidelijk maakt wat het probleem is.

Ik gebruik deze tv als monitor. Het meeste blauw geeft hij af bij witte beelden, bij andere kleuren is het minder, maar niet weg. Bij normaal tv kijken en gamen is het ook een stuk minder merkbaar.

Heeft er iemand een verklaring waarom dit is?
Kan ik er nog iets aan doen? Of zal ik een nieuwe gaan kopen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Heb je al een andere kabel en/of poort geprobeerd?

The devil is in the details.

• dzor
Ja heb ik, alle poorten hebben hetzelfde probleem. Ook met verschillende appartementen. Bij de YouTube/Netflix app is het ook.

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-03 20:37
Hey Dzor,

Mijn schoonpa had hier ook last van bij zijn LG tv. Die viel nog twee weken in garantie gelukkig want het was een defect in een één of ander kleurenchip ofzo. Gelukkig via garantie op kunnen lossen. Mocht je nog garantie hebben zou ik even contact opzoeken zodat het gerepareerd kan worden. Anders word het denk ik toch tijd voor een nieuwe :)

M.v.g. Marco.

waarom?

• dzor
Hij is 3 jaar en 4 maanden oud, dus hij zit al even buiten de garantie!

Toen ik hem kocht in 2017 voor €749,- had ik wel verwacht/gehoopt dat hij langer mee ging dan dit.
Gelukkig zijn de OLEDs inmiddels redelijk te betalen in 49".

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-03 20:11
dzor schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:30:
Sinds een tijdje heeft mijn Sony KD-49XD7005 last van blauwe vlekken.
Ik heb het wel eens eerder gezien, maar is al een poosje geleden. Kon het toen oplossen door bij de instellingen van de videokaart output ofzo op RGB te zetten.

Toendertijd (Catalist driver)
Standaard staat het normaal op "YCbCr 4:4:4 Pixel Format". Kijk eens of het nog gebeurt als je het op "RGB 4:4:4 Pixel Format Studio (Limited RGB)" zet.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41

MsG

Forumzwerver

Veelal zijn dit issues die met een nieuw t-con board wel zijn op te lossen.

Welk T-con board zit er in? Daar zul je hem wel even voor moeten open schroeven.

Als ik even af ga op wat ik hier zie: https://ca-expresstvparts...05?variant=31744019497008

Kost dat geen drol: https://nl.aliexpress.com...43&SearchText=6870C-0598A

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Fout in Windows 11 zorgt voor kleurenproblemen op HDR-schermen

https://www.nu.nl/tech/61...emen-op-hdr-schermen.html

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee