Toon posts:

Waar zit het verschil in bij Laptop’s?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 20:19
Ik ben van plan om komende weken een nieuwe laptop aan te schaffen van ongeveer 1000 euro. Ik ben al een tijdje aan het rond kijken en het valt mij op dat er veel verschil zit in prijzen terwijl de specs aardig overeen komen. Ik zie ook vaak laptops met mindere specs tov een andere laptop, maar deze zijn dan toch behoorlijk duurder. Ik vraag mij nu af waar dan het verschil in zit. Misschien zie ik iets over het hoofd en kan iemand mij hier op weg helpen zodat ik misschien de verschillen ook ga zien? Dit kan natuurlijk belangrijk zijn bij mij keuze.

Dank alvast voor de antwoorden.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie ook reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2021 en elke andere BBG

Neem toch aan dat na 16 jaar Tweakers lid dat je meer van computers en specificaties hebt opgestoken dan "wat zijn de verschillen"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-03 22:03

Touchdomex

Meisje!

De dingen die naast de specs komen. Grofweg het concept van de laptop :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:53
Als de specificaties precies hetzelfde zijn, dan betaal je voor het merk, de afwerking/materialen en/of betere ondersteuning.

The devil is in the details.

• cassiekai
MAX3400 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:43:
Zie ook reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2021 en elke andere BBG

Neem toch aan dat na 16 jaar Tweakers lid dat je meer van computers en specificaties hebt opgestoken dan "wat zijn de verschillen"?
Ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. De BBG geeft hier ook geen antwoord op. Het zal idd wel met merk, materiaalgebruik, afwerking, concept en service te maken hebben. Ik ben al een tijdje minder fanatiek dus volg alles niet meer het hele jaar door. Dit komt denk in door mijn leeftijd.

• ruudbaard
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-02 16:36
Hoi, kwam toevallig op jouw topic. Ben toevallig met dezelfde zoekvraag bezig. Begrens op € 1.150,00. Groot 17 inch scherm. Full HD isp of oled? Vanaf 9e generatie intel ivm windows11. 16 Gb ram en 1 Tb ssd.
Maar ja dan... Lenovo of Asus of toch maar hp? Bouw zelf computers sinds 1988. Oude intel i9 860 lga 1156. Gigabyte moederbord en grote koeler Noctua met bruine fans, ja heel stil. Kast Fractal design 5. Dus heel stil.
Terug naar de laptop. Heb wel eens laptops opengehaald van anderen en schoongemaakt, geheugen bijgeprikt of gehetinstalleerd. Wat mij opviel dat er veel vast wordt gesoldeerd, zodat je nauwelijks kan vervangen.
Kunstof of metalen frame...
Met vriendelijke groet, Ruud Baard

• cassiekai
ruudbaard schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:14:
Hoi, kwam toevallig op jouw topic. Ben toevallig met dezelfde zoekvraag bezig. Begrens op € 1.150,00. Groot 17 inch scherm. Full HD isp of oled? Vanaf 9e generatie intel ivm windows11. 16 Gb ram en 1 Tb ssd.
Maar ja dan... Lenovo of Asus of toch maar hp? Bouw zelf computers sinds 1988. Oude intel i9 860 lga 1156. Gigabyte moederbord en grote koeler Noctua met bruine fans, ja heel stil. Kast Fractal design 5. Dus heel stil.
Terug naar de laptop. Heb wel eens laptops opengehaald van anderen en schoongemaakt, geheugen bijgeprikt of gehetinstalleerd. Wat mij opviel dat er veel vast wordt gesoldeerd, zodat je nauwelijks kan vervangen.
Kunstof of metalen frame...
Met vriendelijke groet, Ruud Baard
Ik heb vroeger ook zelf gebouwd, maar dat is al een tijd terug. Ik zit er ook niet meer zo in en ben dus ook niet echt op de hoogte van alles. Ik heb inmiddels wel wat research gedaan en ben er wel uit. Ik ga voor een Lenovo Legion. Helaas moet je voor +/- 1200 best wel wat concessies doen. Ik ben geen fanatieke computeraar meer dus hoef ook niet alles meer top te hebben.

• ruudbaard
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-02 16:36
Dank je voor jouw reactie. Beschik via onze Dorpsraad, waarvan ik sinds kort het digitale verkeer en de website beheer, een Lenovo van omtrent 900,00 euro. Is netjes gebouwd, start snel op en relatief veel waar voor je geld. Dus ik begrijp dat je op dit merk bent uit gekomen. Succes met jouw aankoop en veel plezier ermee. Oja, Windows 11 heeft de startknop in het midden op de taakbalk. Niks voor mij, heb voor een luttel bedrag Start11 gekocht. Startknop gewoon weer linksonder. Misschien dat Windows die mogelijkheid zelf nog gaat bieden bij komende update juni 2022. Met vriendelijke groet, Ruud Baard
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee