Toon posts:

Welke type SSD heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Melvinus
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-11-2022
Hallo,

Ik heb een poos geleden de volgende desktop aangeschaft: HP Pavilion Gaming - TG01-0450nd. (https://support.hp.com/nl-nl/document/c06463131)
Nu zou ik alleen graag mijn opslaggrootte willen verhogen, alleen heb ik geen idee welke aansluiting SSD ik nodig ben. Nu heb ik alleen nog een PCI-E (X1PCIEXP2) slot vrij dus zou de SSD in deze slot moeten.

Als ik een beetje google op deze termen kom ik erop uit dat hier een NVMe M.2 Drive inmoet. Als ik hier alleen op zoek op bvb Coolblue heb ik het idee dat deze Drive veels te groot is voor het betreffende socket.

Volgens de specificaties van mijn moederbord(https://support.hp.com/nl-nl/document/c06437956) zit er een een PCIe x1-socket in die nog vrij is.

Dus graag hoop ik dat iemand mij duidelijkheid kan geven over welke type SSD in dit slot moet.

Hier nog een foto bijgevoegd van wat Speccy zegt over de sockets

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De specs zeggen duidelijk PCIe NVMe M.2 SSD, en er staat ook dat je 2x M.2 aansluitingen zou moeten hebben.

Jij hebt het over PCIe x1 socket, maar dat is een heel ander slot dan waar M.2-SSD's in gaan. Jij denkt waarschijnlijk aan de grotere sockets waar je ook je videokaart enzo in kunt steken.

Waar je naar moet kijken is een slot zoals deze:

Waar dus de blauwe Crucial M.2 SSD in zit, niet dat slot er direct naast :P

The devil is in the details.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 15:59
Je kan ook een PCI card voor SSD ( afbeelding) in de pci stot inprikken en daar een Extra SSD op aansluiten

https://imgur.com/FoLSzE8

44

• Melvinus
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-11-2022
Hahn schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:04:
De specs zeggen duidelijk PCIe NVMe M.2 SSD, en er staat ook dat je 2x M.2 aansluitingen zou moeten hebben.

Jij hebt het over PCIe x1 socket, maar dat is een heel ander slot dan waar M.2-SSD's in gaan. Jij denkt waarschijnlijk aan de grotere sockets waar je ook je videokaart enzo in kunt steken.

Waar je naar moet kijken is een slot zoals deze:
[Afbeelding]

Waar dus de blauwe Crucial M.2 SSD in zit, niet dat slot er direct naast :P
Allereerst bedankt voor je reactie.

maar het klopt idd wat je zegt. Alleen deze M2 sloten zijn al bezet door een andere SSD en nog iets, weet zo 123 even niet wat. De enige slot die ik nog over heb is de PCIe x1.

Dit is de slot die ik bedoel. En ik vraag me af of voor deze slots ook SSD's beschikbaar zijn. Of zou ik dan zoals r44 hier een "adapter" voor moeten kopen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee