Hallo,
Ik heb een water ontkalker waar ik gebruik maak van zout cartridges. Nu is deze vrij nieuw en weet ik niet wanneer ik deze moet aanvullen. Graag zou ik willen vragen of er iets te maken valt met een sensor die kan zien/meten wanneer de zout cartridge op zijn. Nu kijk ik elke week of twee weken en dit moet toch slimmer kunnen?
Systeem:
Plek van de zout cartridges (leeg)
Bijgevuld:
Er zit nog een deksel op:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb zelf een homey en een Google assistent in de woonkamer en toegang tot mijn netwerk via utp of WiFi. Tevens een Hue netwerk in huis.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geen ervaring met het maken van Pie of Arduino print plaatjes. Met duidelijke instructies of video’s kom ik denk wel ver.
Ik zoek informatie of een richting wat mij zou kunnen helpen;
- sensor die of diepte kan meten of evt een infrarood signaal meet / ontvangt?
- sensoren die gewicht kunnen meten?
- regel systeem dat het signaal door kan zetten naar en signaal wat mijn Homey kan ontvangen en evt waar een flow kan maken dat bv een bepaalde lamp rood kleurt oid
Relevante info:
- geen programmeer kennis om zelf een ap te bouwen
- wel tijd, basis kennis elektriciteit, en redelijk handig
Ik heb een water ontkalker waar ik gebruik maak van zout cartridges. Nu is deze vrij nieuw en weet ik niet wanneer ik deze moet aanvullen. Graag zou ik willen vragen of er iets te maken valt met een sensor die kan zien/meten wanneer de zout cartridge op zijn. Nu kijk ik elke week of twee weken en dit moet toch slimmer kunnen?
Systeem:
Plek van de zout cartridges (leeg)
Bijgevuld:
Er zit nog een deksel op:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb zelf een homey en een Google assistent in de woonkamer en toegang tot mijn netwerk via utp of WiFi. Tevens een Hue netwerk in huis.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geen ervaring met het maken van Pie of Arduino print plaatjes. Met duidelijke instructies of video’s kom ik denk wel ver.
Ik zoek informatie of een richting wat mij zou kunnen helpen;
- sensor die of diepte kan meten of evt een infrarood signaal meet / ontvangt?
- sensoren die gewicht kunnen meten?
- regel systeem dat het signaal door kan zetten naar en signaal wat mijn Homey kan ontvangen en evt waar een flow kan maken dat bv een bepaalde lamp rood kleurt oid
Relevante info:
- geen programmeer kennis om zelf een ap te bouwen
- wel tijd, basis kennis elektriciteit, en redelijk handig