Toon posts:

Zigbee2mqtt geen frontend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27
Ik draai Home Assistant met een aantal andere containers op docker, wat op mijn Pi 4B draait.

Om een of andere reden krijg ik geen toegang tot de frontend van zigbee2mqtt.

Diverse keren de container verwijderd en opnieuw aangemaakt via docker-compose, met onderstaande configuratie. Hij draait in een netwerk waar ook pihole, mqtt en andere containers draaien. al deze andere containers kan ik via m'n browser gewoon benaderen.
Verder draait de container verder goed, heeft verbinding met m'n usb stick en ontvangt ook sensor informatie.

Hoe zorg ik ervoor dat de frontend van zigbee2mqtt te benaderen is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
version: '3.8'
services:
  zigbee2mqtt:
    container_name: zigbee2mqtt
    hostname: zigbee2mqtt
    container_name: zigbee2mqtt
    image: koenkk/zigbee2mqtt
    volumes:
      - ./data:/app/data
    ports:
      - "8081:8081"
    devices:
      - /dev/ttyACM0:/dev/ttyACM0
    restart: always

[Voor 6% gewijzigd door Piet400 op 26-12-2021 13:46]

Alle reacties

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:41
@Piet400 wat staat er in de config file van Zigbee2MQTT zelf?

• Piet400
@Deshmir dit is m'n Zigbee2MQTT configuration.yaml file:
Poort heb ik recent toegevoegd, maar zonder resultaat

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
# Home Assistant integration (MQTT discovery)
homeassistant: true

# allow new devices to join
permit_join: true

# enable frontend

frontend:
  port:8081

# MQTT settings
mqtt:
  # MQTT base topic for zigbee2mqtt MQTT messages
  base_topic: zigbee2mqtt
  # MQTT server URL
  server: 'mqtt://mqtt'
  # MQTT server authentication, uncomment if required:
  # user: my_user
  # password: my_password

# Serial settings
serial:
  # Location of CC2531 USB sniffer
  port: /dev/ttyACM0

• Piet400
@Deshmir,

Ik heb hem zojuist werkend gekregen. had de config file in de container aangepast, maar niet diegene die hij op de host uitleest.

Bedankt in ieder geval!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:41
@Piet400 geen dank haha :+

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee