Toon posts:

Fans RPM probleem (How to trouble shoot?)

Pagina: 1
Acties:

• UNLUCKYBALL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Hallo,

Ik heb een probleem, ik geef zo veel mogelijk informatie, maar heb echt géén idee. Waar ik achter de oplossing moet zoeken.

Om het zo kort mogelijk te houden: Ik heb ongeveer 1,5 terug een nieuwe behuizing en 6 nieuwe fans geïnstalleerd.

Er zaten 3 build in RGB fans vooraan in de case.
En 3 heb ik er zelf bijgestoken.

Allemaal connected met de iCUE van corsair.

De software van iCUE heeft altijd volledige controle gehad over de RPM snelheid.
Ik zette die manueel van QUIET naar EXTREME, alles heeft altijd perfect gewerkt.

Nu had ik ze al lang niet meer op EXTREME gezet, en merk ik dat mijn 3 zelf geïnstalleerde fans, nog maar aan 1000RPM draaien ipv aan de 2000RPM ze vroeger draaide.

Over de 3 build in fans was ik het niet zo zeker maar ik dacht dat die op 1400RPM draaide en nu zijn die ook capped op 1000RPM.

-Ja er zijn verschillende windows en drivers updates geweest over die periode.
-Bij het opstarten gaan ze even in volle toeren en stopped ze vrij snel.
-Bij het updaten van mijn iCUE van corsair gingen ze ook even volle toeren en stopte ze opnieuw.
-Bij overhitten gaan ze niet sneller draaien.

Nog informatie nodig ? Vraag maar, ik wil hier ook uitkomen :?

Specs:
AMD R 5 3600
RTX 2060
MSI Tomahawk B450 Max
4x 8 GB Corsair @ 3200 Mhz.
1TB m2.nVME Crucial ssd
PSU 650w Corsair

FANS:
Corsair case met 3 build in RGB Corsair fans.
Geinstalleerde fans niet van Corsair, 'k ben de naam en doosjes kwijt ...
ALL connected to the iCUE van Corsair.

SCHERMOPNAME:
Van de iCUE en Taskmanager, wie weet zien jullie iets, wat ik niet zie.
YouTube: iCEU RPM probleem (rpm voltage enz...)

Dank bij voorbaat en nog een prettige feesten!

• UNLUCKYBALL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Uiteindelijk na 2 dagen toch op een antwoord gevallen dat heeft geholpen,
ik dacht, ik deel het maar indien er iemand via de search functie het zelfde mee maakt.

Het is een citaat dus basis Engels wel verreist :

"it might mean the cooling profile is corrupted. Go to your C:User/(name)/App Data (hidden)/Roaming Corsair/Cooling folder. Cut the configuration file from there and paste it to the desktop. Quit iCUE from the task manager. The fans will go crazy for a minute until you relaunch iCUE. This will remove the current profiles as they are now on the desktop and put you back at the Quiet Preset, which is not so quiet. Immediately create a new custom "cooling mode" and set max to 100%. Do they all go? If you set it to fixed RPM above the maximum speed (say 2000 rpm), what happens? If all good, recreate your curves and trash the old."

BRON: https://forum.corsair.com...ling-fan-speeds-properly/

[Voor 5% gewijzigd door UNLUCKYBALL op 26-12-2021 14:21. Reden: bronmelding van oplossing]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee