De hoofdvraag is: doe ik er goed aan mijn RX580 te verkopen en een (gelijk geprijsde) GTX1070 aan te schaffen met het doel de gamingprestaties wat op te vijzelen? Zitten er addertjes onder het gras? Mijn monitor ondersteunt geen Gsync (alleen Freesync), zou dat een issue kunnen worden?
Ik zoek een?
GPU met wat betere gaming prestaties dan mijn huidige RX580 8GB. Mijn oog is gevallen op de
GTX1070 8GB die voor ongeveer dezelfde bedragen wordt verkocht als mijn RX580 maar volgens verschillende benchmark sites ong. 20% beter presteert in veel games en bovendien energiezuiniger is.
Wat is je budget?
Eigenlijk niks, d.w.z. naast de opbrengst van de RX580 (ong. 300-350 euro). Ik zou het niet erg vinden om b.v. 100 euro bij te moeten leggen naast de verkoop van de RX580, maar voor zover ik kan zien koop ik daar nauwelijks betere kaarten voor in de huidige markt en zoals gezegd gaat de GTX1070 voor dezelfde prijzen weg
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI, Gigabyte of Asus.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Inte i7-6700k@4.4Ghz cpu
Asus Prime Z270-K mobo
Crucial DDR4 16GB ram
Samsung Evo 850 512GB ssd
AOC CU34G2X ultrawide
Ik zoek een?
GPU met wat betere gaming prestaties dan mijn huidige RX580 8GB. Mijn oog is gevallen op de
GTX1070 8GB die voor ongeveer dezelfde bedragen wordt verkocht als mijn RX580 maar volgens verschillende benchmark sites ong. 20% beter presteert in veel games en bovendien energiezuiniger is.
Wat is je budget?
Eigenlijk niks, d.w.z. naast de opbrengst van de RX580 (ong. 300-350 euro). Ik zou het niet erg vinden om b.v. 100 euro bij te moeten leggen naast de verkoop van de RX580, maar voor zover ik kan zien koop ik daar nauwelijks betere kaarten voor in de huidige markt en zoals gezegd gaat de GTX1070 voor dezelfde prijzen weg
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI, Gigabyte of Asus.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Inte i7-6700k@4.4Ghz cpu
Asus Prime Z270-K mobo
Crucial DDR4 16GB ram
Samsung Evo 850 512GB ssd
AOC CU34G2X ultrawide