Mi tv stick/Chromecast gebruiken in ander netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 10:06
Ik ben nieuw in de wereld van casten en Chromecast.
Ik heb van iemand een Mi tv stick en die heb ik thuis werkend gekregen.

Verschillende apps heb ik al met succes kunnen gebruiken: Spotify, Disney+, YouTube, KPN iTV.

Als ik in een app op mijn telefoon op het casting knopje klik, kan ik de tv stick selecteren.

Nu zit ik ergens in een appartement en dus niet in mijn eigen netwerk.
Ik heb de tv stick op het wifi netwerk van het appartement aangemeld. Ik kan bijvoorbeeld de Spotify en de Disney+ app gebruiken en dat werkt goed.

Ik heb mijn Android mobiel op hetzelfde wifi netwerk aangemeld. Het casting icoontje verschijnt niet overal en als hij wel verschijnt, kan hij de tv stick niet vinden....

Alles is zeker weten op hetzelfde wifi netwerk gekoppeld.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Is het voldoende om de tv stick alleen op het andere wifi netwerk te zetten of moet er nog iets gedaan worden, als ik niet in mijn eigen netwerk zit?

Kan het zijn dat er iets afgeschermd is op dit netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Ah okay, heb ik hier zelf misschien het antwoord gevonden? Heeft het te maken met een gastennetwerk?
Het heeft weinig zin om een Chromecast met het gastnetwerk te verbinden immers het gastnetwerk heeft STA isolation waardoor apparaten onderling niet met elkaar kunnen communiceren. Je kan dan dus ook niet casten naar de Chromecast en dan wordt zo'n apparaat een beetje nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06
Mogelijk staat Client Isolation aan op het access point dat je gebruikt. Dan kunnen draadloze apparaten op hetzelfde netwerk niet met elkaar communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
hcQd schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:53:
Mogelijk staat Client Isolation aan op het access point dat je gebruikt. Dan kunnen draadloze apparaten op hetzelfde netwerk niet met elkaar communiceren.
Dank je voor je snelle reactie. Ik begrijp dus dat een Chromecast apparaat bij gebruik op een gastennetwerk (hotel, appartement, ...) vaak niet volledig functioneel zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06
Als je telefoon wifi-wifi tethering ondersteunt, Samsung bijvoorbeeld, zou je kunnen proberen of het wekt met je stick verbonden met je telefoon. Alle data moet dan wel twee keer “door de lucht”.

[ Voor 15% gewijzigd door hcQd op 25-12-2021 20:12 ]