Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:50
Ik zoek een?
Alternatief voor Nokia X20

Wat is je budget?
tussen de 275 en 375 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De normale smartphone functies en een soepele weergave van YouTube, games en camera zijn niet belangrijk. Graag ook een kale Android versie. Daarnaast is de bouw kwaliteit belangrijk gezien ik de smartphone regelmatig laat vallen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was al van plan de Nokia X20 aan te schaffen maar allicht is de processor en scherm wat matig, daarom overweeg ik ook de Motorola edge 20 lite.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog meer alternatieve voor de Nokia X20. Daarnaast liefst een wat alternatief Merk liefst niet uit China.

[ Voor 6% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-12-2021 18:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:58
Motorola is van Lenovo, dus Chinees?

Niet Chinees met redelijk stock ervaring is het Japanse Sony nog.

Het Koreaanse Samsung is niet meer zo bloated als vroeger, en geven lang updates.

Maar je zou ook wel een Chinees merk als Xiaomi kunnen overwegen en er een custom rom op plaatsen. Qua hardware prijs kwaliteit zijn dit sterke toestellen, maar de software af fabriek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:50
@swhnld Liefst geen Chinese smartphone is meer politiek gemotiveerd maar de privacy/software is ook een goed punt. Daarnaast zoek ik altijd naar een merk wat minder "mainstream" is. Daarom heb Ik nu een Gigaset smartphone alleen is daar helaas het scherm van gebarsten.

Zag ook de Nokia XR 20 alleen is die eigenlijk boven budget maar zit stevig in elkaar en is veilig te gebruiken zonder hoesje.

Uiteraard is Nokia ook gemaakt in China, daar kom ik waarschijnlijk niet onderuit.

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-12-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:58
Je zou nog naar Cat phones kunnen kijken, onderdeel van Caterpillar, is volgens mij Engels.