Beste medetweakers,
Ik heb recent een nieuw Alder Lake systeem samengesteld.
Bij het draaien van Cinebench R23 krijg ik extreem hoge temperaturen te zien:
Ik gebruik een NZXT Kraken X53 en bijbehorende LGA 1700 mounting kit.. Gezien ik niet overclock lijkt me dat dit toch genoeg moet zijn. Zijn er problemen bekend met deze cooler icm met Alder Lake waar ik geen weet van heb?
Bij het installeren van de Kraken heb ik de pre-applied thermal compound gebruikt.
Ik was in eerste instantie niet tevreden met de positie van de tubes dus ik heb de koeler wel een kwart slag gedraaid een paar minuten nadat ik hem bevestigd had in de verkeerde positie. Naar mijn weten zou dit geen probleem moeten zijn maar wellicht heb ik het verkeerd?
Heeft iemand een idee van wat dit kan zijn?
Hartelijk dank voor de input!
Systeem:
CPU: Core i7 12700KF
CPU koeler: NZXT Kraken X53
Mobo: MSI PRO Z690-A DDR4
Ram: 32GB DDR4 3200 (4x 8GB)
GPU: Gigabyte RTX 3080 Aorus Master
Case: lian li o11 dynamic
Fan configuratie: 2x 120mm Kraken X53 radiator intake (zijkant) - 1x 120mm intake (zijkant) - 1x 120mm intake (onderkant) - 2x 120mm exhaust (bovenkant)
Ik heb recent een nieuw Alder Lake systeem samengesteld.
Bij het draaien van Cinebench R23 krijg ik extreem hoge temperaturen te zien:
Ik gebruik een NZXT Kraken X53 en bijbehorende LGA 1700 mounting kit.. Gezien ik niet overclock lijkt me dat dit toch genoeg moet zijn. Zijn er problemen bekend met deze cooler icm met Alder Lake waar ik geen weet van heb?
Bij het installeren van de Kraken heb ik de pre-applied thermal compound gebruikt.
Ik was in eerste instantie niet tevreden met de positie van de tubes dus ik heb de koeler wel een kwart slag gedraaid een paar minuten nadat ik hem bevestigd had in de verkeerde positie. Naar mijn weten zou dit geen probleem moeten zijn maar wellicht heb ik het verkeerd?
Heeft iemand een idee van wat dit kan zijn?
Hartelijk dank voor de input!
Systeem:
CPU: Core i7 12700KF
CPU koeler: NZXT Kraken X53
Mobo: MSI PRO Z690-A DDR4
Ram: 32GB DDR4 3200 (4x 8GB)
GPU: Gigabyte RTX 3080 Aorus Master
Case: lian li o11 dynamic
Fan configuratie: 2x 120mm Kraken X53 radiator intake (zijkant) - 1x 120mm intake (zijkant) - 1x 120mm intake (onderkant) - 2x 120mm exhaust (bovenkant)
[Voor 3% gewijzigd door DLSS op 25-12-2021 21:25]