Toon posts:

Smartlock icm "klink omhoog" voor sluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een smartlock om s'nachts alle buitendeuren van mijn huis (5) geautomatiseerd op slot te laten draaien.

Probleem is dat ik de klink omhoog moet doen voordat ik de deur op slot kan draaien.
Zijn er smartlocks die hiermee om kunnen gaan?

Ik heb wat gegoogled (Nuki, Bold, Danalock) maar kan nergens info vinden dat dit mogelijk is.

Een smartlock is uiteraard nog altijd handig omdat je wel in 1 oogopslag de status hebt van alle deuren, maar liefst zou ik ook automatisch willen laten sluiten.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe die smartlocks omgaan met weerstand. Want als je die klink niet omhoog doet, kan het slot niet draaien. Mocht zo'n smartlock geactiveerd worden en deze weerstand ondervindt, zal deze dan slippen of stoppen of draait zo'n smartlock zich kapot?

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

Alle reacties

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:36
Denk dat je daarvoor het slot meganischme moet vervangen. Door 1 die met de sleutel ook de nacht haken kan indraaien.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik ben er ondertussen achter dat de Googlebare term “krukbediende meerpuntssluiting” is.

• MarcHooij
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-12-2022
Ook mijn deuren zijn voorzien van een meerpuntssluiting met klink waarbij de klink eerst omhoog moet voor het slot kan worden afgesloten.
Ik heb daar voor een tedee slot https://tedee.com/nl/home-4/ aangeschaft. Deze was zeer eenvoudig te installeren en werkt perfect.
Via de app zijn allerlei zaken in te stellen en aangezien ik de bridge er bij heb gekocht is ook de integratie met Homekit, Homey en Google Home prima.
Al 2 maal het slot automatisch op slot laten draaien terwijl de klink niet ophoog zat. Dit gaf wel een foutmelding via de app, maar had voor zover ik kon nagaan geen nadelige gevolgen voor het slot zelf.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
offtopic:
Wat is de meerwaarde van de kruk omhoog te moeten duwen eigenlijk? Ik zie het vooral in Nederland en het is vooral irritant als je een hoop spullen in je handen hebt.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
MarcHooij schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:55:
Ook mijn deuren zijn voorzien van een meerpuntssluiting met klink waarbij de klink eerst omhoog moet voor het slot kan worden afgesloten.
Ik heb daar voor een tedee slot https://tedee.com/nl/home-4/ aangeschaft.
(…)
Al 2 maal het slot automatisch op slot laten draaien terwijl de klink niet ophoog zat. Dit gaf wel een foutmelding via de app, maar had voor zover ik kon nagaan geen nadelige gevolgen voor het slot zelf.
Huh? Geen nadelige gevolgen, maar ik neem aan dat de deur ook niet op slot zat dan?

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:22:
offtopic:
Wat is de meerwaarde van de kruk omhoog te moeten duwen eigenlijk? Ik zie het vooral in Nederland en het is vooral irritant als je een hoop spullen in je handen hebt.
Daarmee druk je de dievenhaken in de deur.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:31
Admiral Freebee schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:22:
offtopic:
Dit wordt toegepast bij (relatief zware) meerpuntssluitingen. Een kruk/klink is natuurlijk beter geschikt om een zwaar mechaniek mee te bedienen dan een relatief kleine sleutel.

Het alternatief is een cilinderbediend slot met lage overbrengingsverhouding maar dan moet je de cilinder weet-ik-veel-hoe-vaak ronddraaien voor hetzelfde effect. Ik gok dat ik mijn krukbediende slot sneller heb afgesloten. ;)

Je laatste opmerking snap ik verder niet zo goed want een sleutel omdraaien met een hoop spullen in je handen is volgens mij net zo lastig of misschien wel lastiger dan de kruk omhoog drukken.

[Voor 12% gewijzigd door Xander op 26-12-2021 18:25]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Xander schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:24:
[...]

Dit wordt toegepast bij (relatief zware) meerpuntssluitingen. Een kruk/klink is natuurlijk beter geschikt om een zwaar mechaniek mee te bedienen dan een relatief kleine sleutel.
Ah thanks! Ik wist niet dat dat de reden is.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:01
Klopt op zich, met een klink heb je de dievenklauwen sneller eruit. Echter als het slot elektronisch is maakt dat weinig uit lijkt me. Ik denk dat de cylinder bediende 3punt sluiting ook duurder is.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ondertussen ben ik erachter dat mijn sluitwerk een "S2 H600" is.

Ze hebben ook een S2 C600, welke fysiek dezelfde afmetingen heeft, maar cilinder bediend is.
Deze is €85, dus ik zit eraan te denken om nieuw sluitwerk te kopen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:31
JackBol schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:14:
Ondertussen ben ik erachter dat mijn sluitwerk een "S2 H600" is.

Ze hebben ook een S2 C600, welke fysiek dezelfde afmetingen heeft, maar cilinder bediend is.
Deze is €85, dus ik zit eraan te denken om nieuw sluitwerk te kopen.
Alleen de voordeur zal afwijkend zijn gok ik? Als daar die H600 in zit is de deur met de knop vanaf buiten altijd te openen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Xander schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:37:
[...]

Alleen de voordeur zal afwijkend zijn gok ik? Als daar die H600 in zit is de deur met de knop vanaf buiten altijd te openen...
Voordeur is al C600, alleen de berging en garage deur zijn H600.

Jij bent trouwens een slimme vent! Je hebt verstand van meer dingen dan alleen elektrotechniek ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee