Toon posts:

Foutcode 2162-0002 Switch bij wisselen gamekaart

Pagina: 1
Acties:

• djm008
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-03-2022
Als ik wissel van gamekaart, in mijn geval naar Mario Card, in de Nintendo Switch krijg ik foutcode 2162-0002.

Ik moet de aan/uit knop 12 seconden ingeduwd houden. Na opnieuw opstarten komt de foutmelding weer in beeld.

Haal ik de gamekaart uit de Switch en start opnieuw op kom ik in het hoofdmenu. Doe ik een andere gamekaart in de Switch, dan werkt deze gewoon. Wissel ik wear naar Mario Kart, dan komt error 2162-0002 weer in beeld en moet ik opnieuw opstarten.

Wat moet ik nu doen? Is de gamekaart kapot?

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:07
Volg deze link:
https://www.nintendo.nl/S...de-2162-0002-1508943.html

Klik onderaan op “Foutcode komt weer terug” op “Ja” en volg de stappen met de joycons. Succes!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 14:51
Heb je al de stappen van Nintendo gevolgd die hier staan?
https://www.nintendo.nl/S...de-2162-0002-1508943.html

• djm008
Helaas wel. Wat ik nog niet gedaan heb is terugzetten naar fabrieksinstellingen zonder opgeslagen gegevens te wissen.

Het spel Animal Crossing speelt overigens
nog steeds prima. Ik kan het kaartje in en uit de Switch halen zonder probleem. Zodra ik Mario Kart in de Switch doe komt de foutcode in beeld.

Ik wil niet de opgeslagen eilanden verliezen van Animal Crossing. Kan ik dan toch terug naar de fabrieksinstellingen met behoud van opgeslagen instellingen? Of verdwijnen de eilanden dan?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:19
Heb je het kaartje van Mario Kart al eens in een andere switch geprobeerd? Als je dan dezelfde melding krijgt kun je er wel vanuit gaan dat deze defect is.

• djm008
Nergens, ik heb nog niet de beschikking gehad over een andere Switch.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee