Beeldscherm problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avery2021
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-12-2021
Hallo,

Ik had een half jaartje geleden hetzelfde probleem, op een gedeelte van mij beeldscherm, een beetje aan de linker kant zit een soort donkere schim. Je ziet het alleen echt als je een app of bijvoorbeeld Kladblok opent omdat je dan het hele scherm wit maakt. Maar soms knippert dat plekje ook hevig, het is blijkbaar Screen flickering. Maar het gaat niet om het hele beeldscherm alleen datzelfd stuk. Het ging na een weekje ofzo vanzelf weg. Maar nu een half jaartje later is het weer terug. Ik weet alleen niet waar dit vandaan komt of waarom dit gebeurt ik onderhoud mijn pc goed, en mijn monitor is nu misschien een jaartje oud.
...

Ook is het zo dat het alleen soms gebeurt als ik op het internet aan het surfen ben. Maar als ik games speel zoals Warzone, Valorant dan gebeurt het voor zover ik heb gezien amper tot niet.
...

Ik heb updates uitgevoerd voor zowel windows als videokaart, meerdere restarts, de kabels van de monitor veriwsseld etc. Ook heb ik mijn refresh rate een paar keer veranderd naar lagere Hz.
...

RTX 2060 Super
i7-7900k
aoc g2490w1g4 (144Hz) naam van monitor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Probeer eens een andere monitor aan te sluiten en evt een ander type kabel dp<>hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Komt het probleem ook voor als je de monitor aansluit op het moederbord? Eerst de videokaart uit het systeem halen, voor de zekerheid het BIOS resetten, monitor aansluiten op het moederbord en vervolgens opstarten.