Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_Marvel
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-05 21:58
Kan ik mijn DS1815+ (met 6 HD's in gebruik) overzetten naar een DS1621+ (heeft 6 HD slots) mbv HDD transfer?

Mijn DS1815+ heeft het begeven, wil niet meer starten. Het is een mainboard probleem. Omdat ik maar 6 van de 8 HD slots in gebruik heb, wil ik upgraden met HDD migration naar een nieuwe DS1621+. Ik heb al vaker zoiets gedaan bij Synology modellen van gelijke grootte. Het gaat lekker snel, en je hebt geen nieuwe HD's nodig. Heeft iemand ervaring met de HDD transfer naar een nieuwer en kleiner model?

Ik heb al gezocht op de Synology site, en ik zie zo gauw niet iets staan over migratie naar kleiner model. Beide types ondersteunen wel HDD migration.

Beste antwoord (via Nick_Marvel op 25-12-2021 19:24)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als er genoeg bays zijn voor alle HDD's in de diskpool is dat geen probleem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als er genoeg bays zijn voor alle HDD's in de diskpool is dat geen probleem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34
Nick_Marvel schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:23:
Mijn DS1815+ heeft het begeven, wil niet meer starten. Het is een mainboard probleem.
Bekend probleem van de gebruikte Intel Atom C2000 cpu. In veel gevallen te fixen met een simpele weerstand:

https://www.reddit.com/r/...m_c2000_avr54_boot_clock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Afgelopen week zelfde issue gehad met de NAS die bij mijn ouders draait (en grotendeels mijn backup is). Helaas was het hierbij niet het C2000 probleem (weerstand zat er al op) maar lijkt de voeding te zijn overleden.

Rare is dat de voeding het feitelijk gewoon doet, alleen hij pakt het aan signaal niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
Voeding vervangen.
Onbelast doet hij het nog maar als hij vermogen moet leveren zakt de spanning in elkaar.
Veel voorkomend probleem.

Gewoon nieuwe voeding op het internet kopen, blijkt het niet te helpen, voeding binnen 5 dagen terug sturen is geld terug.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_Marvel
Bedankt DukeBox, ik ga voor de DS1621+ met HDD migration. Overigens, die weerstand zit er al op van een eerdere storing. Wel goed idee om de voeding te vervangen (BenV), die was onbelast inderdaad in orde.
De storing begon met een aantal power failures om de paar uur. Na uitschakelen kon ik hem niet meer aankrijgen. Dat zou inderdaad de voeding kunnen zijn. Iedereen bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_Marvel
Update: vandaag mijn 6 HD's overgezet naar een nieuwe DS1621+. In een half uurtje gepiept en alles werkt weer normaal, ik ben blij!
Pagina: 1