Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Mijn vraag
Ik heb een Android autoradio in mijn auto zitten, daar kan ik een 2e scherm op aansluiten voor mijn kind achterin de auto.
Nu wil ik daar eigenlijk een tablet voor gebruiken dat ik de tablet achterin kan bedienen (of mirroring)
Dat ik een filmpje kan starten voor hem achterin etc
Iemand hier ervaring mee?
Op de radio zitten tulp(s-video) aansluiten voor beeld en audio.

Zijn daar. Converters voor? Incl oplader voor sigarettenaansteker?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Heb micro usb to s video kabels gevonden maar zonder oplader dan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat voor video-out en welke android versie van de tablet ? Je hebt voor een paar euro (op ali) een USB-3/USB-C HDMI capture dongle, daar kan dat op zich mee. Mogelijk moet je daarnaast nog een USB hub/injector met power delivery of pass-through gebruiken als voeding.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 25-12-2021 11:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
DukeBox schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:29:
Wat voor video-out en welke android versie van de tablet ? Je hebt voor een paar euro (op ali) een USB-3/USB-C HDMI capture dongle, daar kan dat op zich mee. Mogelijk moet je daarnaast nog een USB hub/injector met power delivery of pass-through gebruiken als voeding.
Van de tablet of de Android autoradio bedoel je qua versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Op de autoradio zit geen hdmi alleen de tulp aansluiten voor beeld en geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

KJTDominicus schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:35:
Op de autoradio zit geen hdmi alleen de tulp aansluiten voor beeld en geluid
Wat voor signaal ? Component, composiet ? Daar heb je ook dongles voor.

Persoonlijk zou ik het niet zo ingewikkeld maken en gewoon een 12v mini monitor kopen, die heb je al voor < €50.

[ Voor 61% gewijzigd door DukeBox op 25-12-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
DukeBox schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:36:
[...]

Wat voor signaal ? Component, composiet ? Daar heb je ook dongles voor.

Persoonlijk zou ik het niet zo ingewikkeld maken en gewoon een 12v mini monitor kopen, die heb je al voor < €50.
Ja dat zijn inderdaad prima schermpjes die je inderdaad ook gewoon achter je hoofdsteun kan monteren met een beugel!

En via alie idd niet duur!
Dacht misschien tablet handiger want dan heb je meer opties en keuzes qua gebruik.
Maar dit is een prima oplossing.

Wat is het verschil tussen component en composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
KJTDominicus schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:44:
Wat is het verschil tussen component en composiet?
O.a. beeldkwaliteit, maar dat is simpel te vinden: https://avblog.nl/composi...onent-rgb-scart-dvi-hdmi/

Waarschijnlijk heeft je radio drie tulp plugjes, een witte en rode voor de audio en een gele voor video? Dan is dat een composiet aansluiting. Zijn idd vrachten schermpjes voor te vinden, ook veel gebruikt voor bv (achteruitrij en beveiligings) camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Nielson schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:48:
[...]
O.a. beeldkwaliteit, maar dat is simpel te vinden: https://avblog.nl/composi...onent-rgb-scart-dvi-hdmi/

Waarschijnlijk heeft je radio drie tulp plugjes, een witte en rode voor de audio en een gele voor video? Dan is dat een composiet aansluiting. Zijn idd vrachten schermpjes voor te vinden, ook veel gebruikt voor bv (achteruitrij en beveiligings) camera's.
Ja klopt precies wat je zegt dat heeft de radio inderdaad! Achteruitrij camera heb ik inderdaad ook aangesloten! Werkt perfect!

Dus jullie zouden adviseren een schermpje daarvoor te kopen ipv tablet te gebruiken?

Toevallig een idee of je dat scherm dan als 2e scherm kan gebruiken? Dus op je radio een ander beeld (navigatie bijv) en op het 2e scherm dan tekenfilms? Maar dat ik dan wel vanuit de radio van tekenfilm kan wisselen etc voor het scherm achterin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

KJTDominicus schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:53:
Dus jullie zouden adviseren een schermpje daarvoor te kopen ipv tablet te gebruiken?
Dat is goedkoper dan allerlei verloop plugjes, daarnaast moet de tablet continue in capture stand staan en afhankelijk van het model is dat niet altijd even soepeltjes.
Toevallig een idee of je dat scherm dan als 2e scherm kan gebruiken? Dus op je radio een ander beeld (navigatie bijv) en op het 2e scherm dan tekenfilms? Maar dat ik dan wel vanuit de radio van tekenfilm kan wisselen etc voor het scherm achterin?
Dat hangt van de hardware en software af. Soms kan je alleen full-screen video's afspelen op het 2e scherm i.c.m. mirror. Hoe dan ook je hebt vooralsnog geen enkel detail gemeld dus daar is niets concreets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
DukeBox schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:42:
[...]

Dat is goedkoper dan allerlei verloop plugjes, daarnaast moet de tablet continue in capture stand staan en afhankelijk van het model is dat niet altijd even soepeltjes.

[...]

Dat hangt van de hardware en software af. Soms kan je alleen full-screen video's afspelen op het 2e scherm i.c.m. mirror. Hoe dan ook je hebt vooralsnog geen enkel detail gemeld dus daar is niets concreets over te zeggen.
Begrijp ik! Zal de gegevens van de tablet en autoradio eens opzoeken!
Voor nu al super bedankt
Pagina: 1