Limhes schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:44:
Hoi! Ik ben al jaren op zoek naar een game waar ik mijn zeldzame uurtjes gametijd aan kan besteden, maar weinig games die voldoen. Ik zoek een wereld (buiten of binnen, natuur en gebouwen) waar je kan rondlopen en veel kan zoeken naar spullen, met weinig schieten.
Géén crafting game, niet té futuristisch, geen vreemde wezens.
Half Life vond ik gaaf, Deus Ex ook. Tomb Raider ook. Ik ben nu Alan Wake aan het spelen, maar wat ik jammer vind is dat je zo gedwongen wordt om één kant op te gaan.
Het liefst zoek ik een oude game (pre-2015 of zelfs pre-2010) zodat ie draait op m'n laptop. Het hoeft er niet top uit te zien.
Elke input is welkom

Ik dacht ook meteen aan Subnautica zoals anderen hier, maar wat ik raar vind is dat degene die het postte bepaalde vereisten van je gewoon compleet neigen te negeren.
Subnautica is op en top Crafting, Futuristisch, en heeft alleen maar vreemde wezens. Het is één van mijn favoriete spellen, maar ik zoek dan ook juist naar alles wat jij zoekt + crafting, en houd erg van sci-fi en vreemde wezens.
Aangezien je Beyond: Two Souls aangeraden gekregen hebt en je hier positief op reageerde bedenk ik me dat je met "rondlopen" dus niet "open world" bedoelt. In Beyond: Two Souls (en Heavy Rain, Detroit: Become Human, allemaal van dezelfde studio) zou ik namelijk niet echt zeggen dat je vrij veel rond kunt lopen.
Games als Abzu en Journey zijn heerlijk qua geweldloosheid en de atmosfeer, maar er is (naar mijn mening) niet echt veel te vinden. De levels zijn klein en zwaar gekaderd, maar het is een mega goede ervaring. Het is echter niet zo dat je zelf de wereld in kunt gaan en kunt gaan verkennen.
Ik denk dat het moeilijk is om aan al je criteria te voldoen. Veel games waar je de vrijheid hebt om te verkennen hebben ook een crafting element, of een actie element.
Veel games die geweldloos zijn, zijn vaak gestructureerd en kleiner, en hebben niet zoveel vrijheid om te verkennen en dingen te vinden.
Nou moet ik wel even zeggen dat ik Half-Life een erg rare keuze vind voor iemand die zegt dat deze geen schietspel wil. Hetzelfde geldt voor Tomb Raider. Het zijn dan wel geen Call of Duty-achtige taferelen, maar er wordt behoorlijk wat geschoten in die games. Deus Ex is aparter omdat je het geweldloos uit kunt spelen, maar ik denk ik wil zeggen is dat je criteria en je spelgeschiedenis elkaar wat tegenspreken.
Prey (van dezelfde maker als Dishonoured, boven door iemand genoemd) kan ook een goede zijn, maar die is dan juist wel weer Sci-Fi.
Boven werd ook Outer Wilds genoemd. Dat vind ik een extreem sterke suggestie. Dit spel gaat puur om verkennen, heeft geen geweld, maar oeps... wel ruimtereizen en je speelt een alien dus misschien teveel Sci-fi / fantasy voor je.
Dat is dus ook wat dit zo moeilijk maakt:
Half Life: actie, schieten, vreemde wezens, sci-fi.
Jouw eisen: liever minder actie, geen schietspel, geen vreemde wezens, geen sci-fi.
Jouw ervaring: Half Life = leuk.
Snap je?