Ring iets lager monteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
Momenteel ben ik bezig met het monteren van een nieuwe deurbel (Ring Doorbel 3). Hiervoor zat er zo'n standaard zwarte knop deurbel die helaas iets te laag bekabeld zat (zie foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnJnVvRB-dw-rwEpiAV8QzOG2W4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7DHQYSMvFUZWkPL0BPvvjaK.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik 2 opties:

1) De deurbel op 115cm hoog installeren (daar begint het gat ongeveer). Dit zou de deurbel 5cm lager monteren dan in de handleiding staat. Lastig inschatten hoe erg dit is.

2) De deurbel gewoon monteren op 120cm, dus 5 cm boven het gat. DIt zou qua positie ideal zijn maar heeft wel als nadeel dat ik dan zo'n lelijk gat bij m'n voordeur heb en dat de deurbel alleen op accu werkt. Stel ik zou hiervoor gaan, hoe kan ik dan dat gat opvullen? En is dat niet gevaarlijk met 2 van de kabeltjes los?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41

EvH

https://support.ring.com/...-de-Ring-Video-Doorbell-3

Er staat daar letterlijk: “zo’n 120 cm”.

Naar mijn mening is 5cm lager geen probleem, aangezien het een vrij breed zicht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:57

M2M

medicijnman

De kabeltjes kun je gewoon terugtrekken, maar de RING zal het ook wel doen op 115cm. De kans is dat de bezoeker er niet helemaal op staat, maar je kunt 'm altijd hoger hangen.

-_-

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:09
Gewoon de stoep 5cm verlagen. :+

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo'n apparaatje heeft voldoende 'groot-hoek' om mensen van 3 Meter volledig in beeld te krijgen als ze op een halve meter van 't ding staan waarbij dat ding op 1,00 Mtr, hoogte hangt.

Nou alleen nog even zoeken naar mensen van 3.00 Mtr, lengte :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
M2M schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:25:
De kabeltjes kun je gewoon terugtrekken, maar de RING zal het ook wel doen op 115cm. De kans is dat de bezoeker er niet helemaal op staat, maar je kunt 'm altijd hoger hangen.
Wat bedoel je precies met "terugtrekken"? Er staat toch stroom op die kabels? Of is het niet erg om die kabels los in de goot te hebben liggen?

Stel ik hang de deurbel netjes op 120cm hoog, kan ik dat gat dan ook opvullen of is dat onverstandig?

Excuses voor de simpele vragen, zo'n deurbel ophangen is wel een beetje het uiteinde van m'n "handig" zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:57

M2M

medicijnman

De andere kant van de draadjes komen natuurlijk ergens uit. Meestal in de meterkast, aangesloten op de bel-trafo. De draadjes kun je aan die kant gewoon terugtrekken en ontkoppelen. Kan het ook nooit kortsluiting maken, hoewel in dit geval dan alleen de bel continu afgaat :)

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:51
Ring terugbrengen naar de winkel en briefje ophangen, klaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kJxAbW0.jpg

O wacht, dan heb je natuurlijk geen videos van iedereen die aan de deur komt

[ Voor 29% gewijzigd door Valentino-46 op 24-12-2021 22:22 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:34
Ik hoop voor je dat je de stroom wel eraf hebt gehaald voordat je de knop eraf hebt gehaald. Zo nee, doe dat dan alsnog, ook al staat er maar 8V op, doordat je daar een hoge ampere doorheen kunt krijgen is het alsnog gevaarlijk.

Vaak kan dit al door de knop bij de beltrafo uit te zetten.

Maar zoals andere zeggen gewoon de ring op 115cm ophangen, het gat krijg je nooit heel mooi weggewerkt. De deurbel werkt prima op 115cm.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
whoopy_ schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:20:
Momenteel ben ik bezig met het monteren van een nieuwe deurbel (Ring Doorbel 3). Hiervoor zat er zo'n standaard zwarte knop deurbel die helaas iets te laag bekabeld zat (zie foto).

[Afbeelding]

Nu heb ik 2 opties:

1) De deurbel op 115cm hoog installeren (daar begint het gat ongeveer). Dit zou de deurbel 5cm lager monteren dan in de handleiding staat. Lastig inschatten hoe erg dit is.

2) De deurbel gewoon monteren op 120cm, dus 5 cm boven het gat. DIt zou qua positie ideal zijn maar heeft wel als nadeel dat ik dan zo'n lelijk gat bij m'n voordeur heb en dat de deurbel alleen op accu werkt. Stel ik zou hiervoor gaan, hoe kan ik dan dat gat opvullen? En is dat niet gevaarlijk met 2 van de kabeltjes los?
In nieuwbouw is dit de standaard, geloof ik? Dat is gedaan voor mensen in een rolstoel. Bij ons hangt de Nest Hello op 115 cm. En mijn broer van ruim 190 cm staat erin zijn geheel op als hij op de bel drukt.

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 08:57
Gewoon even met met dubbelzijdig plakband/ductape/paar extra handen ophangen/vasthouden en kijken of je tevreden bent met het beeld?

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Ik wil hiervoor niet perse een nieuw topic openen, vandaar dat ik deze even kaap.

Ik zit met hetzelfde probleem als tp, alleen dan dat mijn kabel op 150cm hoogte zit.

Iemand toevallig ervaring met montage van de bel welke een stukje hoger is geplaatst?

Ik kees dat je hem niet te hoog moet plaatsen omdat hij dan auto's registreerd.

Voor mijn woning komen er nogal wat auto's/voetgangers voorbij op een dag.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:15
scorpio81 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 08:38:
Ik wil hiervoor niet perse een nieuw topic openen, vandaar dat ik deze even kaap.

Ik zit met hetzelfde probleem als tp, alleen dan dat mijn kabel op 150cm hoogte zit.

Iemand toevallig ervaring met montage van de bel welke een stukje hoger is geplaatst?

Ik kees dat je hem niet te hoog moet plaatsen omdat hij dan auto's registreerd.

Voor mijn woning komen er nogal wat auto's/voetgangers voorbij op een dag.
Je kunt in de meeste deurbel cam app's instellen waar de camera wel/niet op reageert.
Dus alleen bij aanbellen, of een beweging in (een deel van) het beeld.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:06
En er zijn van die plaatjes waardoor de camera wat schuin staat. Dat ga je bij 1.50 hard nodig hebben.

Bijkomend voordeel: belletje trek is moeilijker voor kleine kinderen :)

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:31
whoopy_ schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:20:

[Afbeelding]

Nu heb ik 2 opties:

Gekke vraag misschien, maar waarom wil je hem perse 5 cm hoger/lager hebben. En heeft ring niet zoals imou db61 deurbel een aantal bijgeleverde brackets die je meemonteert om de bel 5 graden links/rechts en boven/beneden te monteren?

Zou daar het probleem mee verholpen zijn?

Zoiets dus bijvoorbeeld (bracket draaien kan ook)
https://en-uk.ring.com/pr...for-ring-video-doorbell-2

En volgens mij is deze zelfs universeel en stackable:
https://eu.ring.com/produ...t-for-ring-video-doorbell

Afbeeldingslocatie: https://en-uk.ring.com/cdn/shop/products/WedgeKit_RVD2_mounted1_480x480_crop_center.png?v=1575024114

[ Voor 3% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-09-2024 09:03 ]

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:15
5cm hoger of lager maakt voor het beeld/functioneren echt niks uit idd.
Je ziet sowieso alles wat er meer dan 0.5 meter afstaat van top tot teen.
Pagina: 1